Café Viool: starters podium

Discussie in 'Viool' gestart door Elisse, 3 jul 2020.

1. Beginnertje

Beginnertje

Lid geworden:
    21 jul 2020
    Ondertussen werd ik in de aanloop van Fiddle Hell Online ziek. Vanavond voelde ik me beter en leerde ik dit liedje, enkel de pauzes zitten niet goed en ik schal nog teveel als een trompettist, het mag wat fijngevoeliger.
    Merk op dat ik even van het genre ben afgeweken. Ik voelde plots de behoefte Despacito en Hallelujah te leren.

Viool staat hier weer standaard gestemd.
    Foto van mijn hond omdat ik er zelf niet uitzag :eek::eek::eek:

Satch vindt dit leuk.
  2. Beginnertje

Beginnertje

Lid geworden:
    21 jul 2020
    Weer enige tijd verder, ik amuseer me met de playalong tracks van freefiddlessons.com en probeer me nu te richten op leren samenspelen met anderen.
    Heb me aangemeld bij een aantal groepen waarin muzikanten muzikanten zoeken.
    Hier met Stam Willum, een Deens traditioneel nummer bewerkt door Julia Plumb van freefiddlelessons.com.

Tobias en Satch vinden dit leuk.
  3. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Leuk hoor dat je weer een filmpje van je spel laat zien. Het is niet alleen leuk maar ook moedig, ik bewonder je hier om.

Beginnertje vindt dit leuk.
  4. Beginnertje

Beginnertje

Lid geworden:
    21 jul 2020
    Es gibt mehr Masken als Gesichter.

5. Tobias

Tobias |♫♫|♫

Lid geworden:
    13 jul 2013
    Das stimmt.

6. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Vertaal dat maar eens in goed Nederlands want dat is de voertaal hier. :)

7. Oosterhof Vioolbouw

Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Homepage:
    Nee, dat 'stimmt nicht!' :mad:

8. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Dat is dan niet eenvoudig want het betreft hier een -nogal vrije- vertaling in het Duits van een uitspraak van de Ierse schrijver Oscar Wilde, te weten: 'A mask tells us more than a face'. Comprendre amigo?

Beginnertje vindt dit leuk.
  9. Beginnertje

Beginnertje

Lid geworden:
    21 jul 2020
    Het is een citaat van Duits-Oostenrijks filosoof Emanuel Wertheimer (1846-1916).
    Er zijn meer maskers dan gezichten.

10. Hopf

Hopf ♫ ♪

Lid geworden:
    10 okt 2005
    Beginnertje,

Je hebt gelijk. Het aforisme ‘Es gibt mehr Masken als Gesichter’ stamt uit ‘Aphorismen. Gedanken und Meiningen’ uit 1896 van Wertheimer. En dook later nog op in het ‘Buch der Weisheit’ van 1920. Ik ben er in mijn ‘Romantische’ jaren wel eens aan begonnen. Wel zo aardig, zij het niet het niveau van Joseph Roth. Maar wel leesbaarder dan Otto Weininger. Maar eigenlijk is alles leesbaarder dan Weininger. Tenzij je misogynist bent, natuurlijk.

Ik ben een beetje op het verkeerde been gezet door de inhoudelijke overeenkomt met ‘A mask tells us more than a face’ van Oscar Wilde uit ‘Intentions’ (1891). In aanmerking dat dit werk uit 1891 een herziening betreft van nog eerder werk, bekruipt mij de vraag of beiden zo ongeveer gelijk op het zelfde idee kwamen of dat Wertheimer kennis had van het eerdere werk van Wilde. Een vraag vergelijkbaar met wie precies de ontdekker was van de differentiaal- en integraalrekening: Leibniz of Newton? Wellicht onafhankelijk van elkaar, al kende Leibniz het werk van Newton op dit punt.

Deel Deze Pagina