Dordt in Cello 2019

Discussie in 'Cello' gestart door Marcelita, 17 apr 2018.

  1. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Komt echt goed! Ik heb ook elk jaar ruzie gehad met hun systeem, heb ook weleens een mail gestuurd met "dit zijn de gegevens van mij die jullie willen hebben, vul zelf maar in en stuur mij dan terug wat er is ingevuld een een bruikbare betaallink. Ik was toen dus ook even helemaal klaar. Het is toen ook goedgekomen.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Wat stom dat ze er dan niets van geleerd hebben! :oops:
     
  3. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ik heb de indruk dat er een kunstenaar met kennis van wordpress erop los is gelaten, die niet heeft gehoord van een functioneel ontwerp (dus wat de site allemaal moet kunnen en dat ook nog publieksvriendelijk).
     
  4. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    Ik heb dus gemaild en antwoord gekregen.
    Dit ziet er zo fijn uit!!!!!
    Ff overleggen met mijn man...
    Komt goed!!!
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Beloof je man een prachtig concert aan het eind van het festival! De mijne kwam vorige keer de dag ervóór en ging mee naar het slotconcert (van alle groepen en allemaal als groot strijkorkest) en de avond ervoor ook naar een ander concert. Hij denkt erover nu nog eerder te komen.
    Terwijl ik dan nog lessen heb, vermaakt hij zich op een terrasje met een goed boek, of in een museum (genoeg te beleven op dat gebied, Dordrecht heeft een rijke geschiedenis en is rijk aan musea!) en de concerten waarvoor wij kaartjes moeten kopen, kan hij ook mee (met een eigen kaartje).

    Wat ook leuk vermaak is op een dag dat jij helemaal bezig bent: de waterbus naar Rotterdam en daar kom je van het haventje zo makkelijk de stad in als voetganger. Of wandelen/fietsen/kayakken in die prachtige Dordtse Biesbos!:)
     
  6. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    mijn man gunt het mij ... (maar dan moet hij wel vier dagen alleen voor de kinderen zorgen...)
    heb eigenlijk best veel zin! ik kijk anders of hij zaterdagmiddag met de kinderen kan komen!
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ik heb in 2010 op camping "Het Loze Vissertje" bij Dordrecht gestaan met caravan en tentjes. Man en kinderen vermaakten zich daar in de omgeving. Het was wel zo dat ik toen wel naar de lessen ging en alle concerten tussendoor en soms in de namiddag (het festival duurde toen vier dagen). En natuurlijk het slotconcert met elkaar als leerlingen.

    Toch voelde het wel wat als een soort deeltijdgenieter. Het was aardig om het zo eens mee te kunnen maken, maar het sterkte mij in mijn voornemen om de keer erna vol voor het festival te gaan. Heel fijn dat dat daarna ook kon!
     
  8. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Gisteren heb ik mij kunnen inschrijven voor Dordt in Cello 2019 zónder problemen. Je schrijft je eerst in door een lespakket te kopen en te kiezen of je het openingsconcert of het slotconcert er gratis bij wilt.
    Het kiezen voor welk lespakket komt kennelijk later; ik kon nog niet voor een niveau kiezen. Dat vond ik eigenlijk wel fijn, want daar moest ik eigenlijk nog een ei over leggen.

    Wat het programma van Dordt in Cello betreft: ten eerste werd ik alweer helemaal blij te constateren dat het festival weer gewoon vier dagen duurt. Dat was vorige keer drie dagen. We waren toen eigenlijk al heel blij dat het door kon gaan, dus die ene dag minder is dan maar zoals het is. Nu dus weer de oude lengte. Nee, eigenlijk zelfs nog méér!
    Ik heb zelf nog niet meegemaakt dat woensdagavond al het openingsconcert is. Dat is dus komende editie wél het geval. Je komt woensdag aan in Dordrecht (als je niet al in die regio woont) en gaat 's avonds al lekker je cellobubbel in.:)
    Met de programmering zijn ze ook lekker bezig geweest. Elke dag een ontbijtconcert en ook een lunchconcert.
    Ik moet nog even natrekken of het dan inderdaad zo is dat ze daar broodjes serveren. We hebben dit in 2017 ook al eens meegemaakt, dat was niet verkeerd! Heerlijk belegde broodjes en nog keuze uit diverse dranken (melk, sap e.d.).

    Heel creatief is dat het traditionele dauwtrappen ook in het programma is verwerkt en dat doe je dan in de Dordtse Biesbos samen met een natuurgids. Het ontbijt daarna wordt opgeluisterd met cellomuziek van de Artist in Residence Pieter Wispelwey.
    Naast twee keer twee uur les, workshop en masterclasses (om als publiek bij te wonen of als deelnemer) zijn er dus voor alle dagdelen concerten tot 's nachts aan toe. Totale onderdompeling!
    Je moet er qua concerten dus uitpikken wat jou aanspreekt en een beetje veel concerten is helemaal niet erg.
    https://www.dordtincello.nl/programma-2019/

    Voor wat betreft de lessen telt wel dat je óf helemaal meedoet of helemaal niet. Je werkt tenslotte samen ook toe naar een uitvoering in het centrum van Dordrecht. De bewoners en toeristen in Dordrecht pakken ook graag wat mee van onze liefhebberij! Samen speel je je door die uitvoering heen, je zit daar lekker te spelen met tientallen cellisten!
     
  9. Ellende

    Ellende

    Lid geworden:
    8 okt 2018
    Berichten:
    48
    Wat moet het heerlijk zijn als je goed genoeg bent om daar een beetje lessen mee te volgen met andere enthousiastelingen. Ik ben daar nu nog lang niet goed genoeg voor met mijn half jaar ervaring maar misschien kom ik eens wat concerten beluisteren in Dordrecht :)
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Waarschijnlijk ben je volgende keer wel al zover. Dan kun je in de A-groep. Ik vond het vanaf het begin al heel leuk, ook om naast je vaste docent nog anderen mee te maken die toch weer met een benadering komen die je doet verrassen.
    De concerten zijn ook al helemaal de moeite waard, en mocht je kinderen mee willen nemen, dan zijn de Cellokrijgers van het cello8 wel een aanrader.
     
  11. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    Heb net nog even met mijn man overlegd .. Ik ga er gewoon voor!!! Marcellita. Naast het lespakket, koop je tickets voor elk concert afzonderlijk? Of een passe partout (veronderstel dat je daarmee overal naartoe kan?).
     
    Marcelita vindt dit leuk.
  12. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Leuk dat je komt!!!

    Die passepartout is 25 euro goedkoper dan als je alle concerten los koopt met deelnemerskorting (de korting die je krijgt als je ook het lespakket hebt). Je zit bijvoorbeeld op break even als je niet naar het avondconcert van het cello-octet gaat. Mis je bijvoorbeeld alleen 3 nachtconcerten, dan ben je 5 euro duurder uit dan losse verkoop, maar het gemak van een armbandje voor overal toegang (doet denken aan all-inclusive vakanties in een resort:)) heb je dan nog steeds.
     
  13. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    De partituren zijn er!
    Ik denk dat AB het goede niveau is voor mij. Ik moe er wel even op oefen, maar het gaat wel lukken!
    Ik vind het toch allemaal wel een beetje spannend hoor ... Ben nog nooit in Dordrecht geweest. Weet niet goed wat te verwachten ... Maar ik heb er al veel zin in!
     
  14. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt .........................................
     
  15. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    ? ??
     
  16. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Grote kans, @marijke , dat het heel leuk en interessant wordt.
    Vergelijkbare workshops heb ik ook gedaan: geweldig.
    En in Dordt zag ik de cellisten achter ramen bezig en
    soms in de zaal. Daar kon ik ook graantjes mee pikken van alle tips.
    Zet-em-op!
     
  17. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    Ik heb er veel zin in in ieder geval... Nu nog op de kaart van Nederland opzoeken waar Dordrecht ligt :)
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Op de Routekaart van België, Nederland en Luxemburg (ANWB) staat Dordrecht nog wel op, dus ook voor niet-Nederlanders wel te vinden. Den Haag staat daar dan weer niet op, dus dat zal wel te dicht bij Dordt liggen en dan wordt het 'rottig' aldus Hopf.
     
  19. marijke

    marijke

    Lid geworden:
    23 nov 2018
    Berichten:
    96
    ik ga er geraken hoor ;) het cello - plezier bevindt zich op 120 km van mijn deur ;)
     
  20. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Sorry, maar mijn associatievermogen onttrok zich weer even aan mijn controle. De -staande- uitdrukking 'Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt' manifesteert zich vervolgens als ik de plaatsnaam 'Dordrecht' lees. Een uitdrukking waarvan overigens niemand weet wat die precies inhoudt dan wel wat de herkomst is. Een mogelijke verklaring was dat de weg naar Dordrecht, als je die plaats naderde, steeds slechter werd. Voorts werd mogelijk gedoeld op de strenge predikanten van de Dordtse synode :confused: Dordrecht heeft het karakter van een provincieplaats. Maar in de tijd van het Hollandse Huis was het de belangrijkste (handels)stad. En het gelijktijdig uitzicht op drie rivieren is ronduit magnifiek. Met iets te drinken erbij ;)
     

Deel Deze Pagina