SoundBoard zei:
"En, haha, naast mijn andere liefjes (ik weet niet of dit als verraad beschouwd word)"
Ik vind die pauk ook wel mooi!
Haha, ik laat mij het liefst zo min mogelijk beperken tot slechts één muzieksoort.
Ik hou van muziek en dan maakt het mij echt niet uit welk genre het is. Het enige waar ik een hekel aan heb is elektronisch/digitaal gegenereerde muziek. Daarmee bedoel ik, waarbij je de muzikant niet meer in terug kan horen.
Maar zijn er nog mensen die er bij zweren dat je eigenlijk toch wel les MOET nemen? Zelf heb ik het idee dat wanneer het zodanig duidelijk word afgebeeld en als je dat goed aanhoud, dat je het prima via beelden of internet kan leren. Er word veel beweerd dat les heel persoonlijk moet en dat het verschilt per persoon met hoe je het moet aanpakken. Ik denk zelf eigenlijk dat het er gewoon zit ingeprent bij mensen dat het moet, maar dat het in feite niets meer dan principe is. Maar ik hoop dus feedback daar op te krijgen, als ik mijzelf nu voor gek zit te houden dan zou ik graag overtuigd worden om toch les te nemen.

Nu onderhand ken ik de hals van mijn cello op alle snaren tot 1 octaaf. Ik heb redelijk absoluut gehoor.
Het enige waar ik nu tegen aan loop is dat ik al snel kramp krijg bij mijn rechterhand (boog). Ik hoor verhalen van dat je naar mate je meer speelt er minder last van krijgt omdat je vanzelf een goede speelstijl ontwikkelt, maar ook verhalen dat je een zeer specifieke greep moet hebben bij de boog.
Wat ik met name vervelend vind is het feit dat je de boog heel relaxed moet vasthouden, maar omdat het zwaartepunt van de boog niet is waar je het vast houd, kun je niet anders dan enige inspanning moeten leveren om de boog toch in balans te houden. Nou heb ik wel duidelijk gezien hoe je de boog juist moet vasthouden, maar daarbij moet ik toch (relatief) behoorlijke inspanning leveren. Dat is eigenlijk tot nu toe het enige probleem waar ik tegen aan loop.
Dus als iemand daar uitleg over kan geven, graag.
Groeten, Michiel.