Erfstuk, maar wat moet ik ermee?

Discussie in 'Viool' gestart door Koning265, 16 sep 2016.

  1. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Heb je toch verkeerd gelezen, ik ben toch niet gek dat ik voor een kam snijden 15,00 euro zou rekenen, en ik heb niets veranderd, voortaan gewoon beter lezen.
     
  2. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Bij een vioolbouwer zou ik het niet weten wat je moet neertellen. Maar ik weet wel dat ik je een goede beginners viool kan leveren voor 200,00 euro, gewoon omdat ik wat violen ga weg doen.
     
  3. Koning265

    Koning265

    Lid geworden:
    31 aug 2016
    Berichten:
    77
    Je ziet door de violen het bos niet meer, Tobias?
    Bedankt voor het aanbod. Ik ga het nog even laten bezinken. Ik stuur je wel een pb als ik nog wat info wil.
     
  4. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Je kunt ook een tijd een viool huren (bevalt die niet, dan kan je hem nog ruilen ook), en dan rustig zoeken naar een instrument dat helemaal bij je past. Of misschien toch die je hebt laten herstellen, bij een bouwer of iemand die het als hobby doet. Dat ligt misschien aan de waarde (in geld of emotioneel). Zelf heb ik een viool gehad met een fantastisch geluid, waar nu een getalenteerd meisje op speelt op gevorderd niveau. Die viool was volgens de vioolbouwer maar weinig waard. Nu, het geluid wat eruit komt raakt je en het meisje is er zielsgelukkig mee. Dus wat is dan een waardeloze viool? Ik heb zat violen van 1000 euro en meer gehoord die minder mooi klonken.

    En nu heb ik een waardeloze straatviool, waar ook een fijn geluid in zit. Onverkoopbaar door eerdere beschadigingen, maar voor mij waardevol voor het leerorkest en straatprojecten. Ben blij dat die is opgeknapt!

    Laat je eerst maar verder informeren bij de vioolbouwer.
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    De violen van Tobias willen nog wel eens zijn 'behandeld' met Antiekwas, goed onderzoeken dus.
     
  6. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Het valt mij op dat Tobias het over kam snijden heeft voor 50 euro en vanaf de bijdrage van Frits het ineens over 15 euro gaat.
    Het lijkt mij stug dat je een zorgvuldig gesneden kam kunt krijgen voor 15 euro. Denk inderdaad eerder richting 50, want dat was ook wat ik ongeveer aan mijn cellokam kwijt was (en die ook heel mooi passend gemaakt is).
    Iets van 65 euro zelfs als ik mij niet vergis (heb de rekening even niet bij de hand).
     
  7. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Ik denk dat als de viool emotionele waarde heeft, en je het geld kunt missen, het niet uit maakt wat de kosten zijn.
    Gewoon doen!
     
    Koning265 vindt dit leuk.
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Een beetje kwaliteit cellokam kost al gauw €50,= en dan moet die nog worden pas gesneden.
    Passnijden cellokam circa €75,=
    Bij een viool liggen de tarieven wat lager, maar kom je voor een kam inclusief passnijden uit op ongeveer: €60,= afhankelijk van de kwaliteit kam.
    Je kunt een kam nou eenmaal niet in 10 minuten pas snijden.
     
  9. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Frits bedankt voor de gratis reclame van mijn Antiekwas Toko.
     
  10. Koning265

    Koning265

    Lid geworden:
    31 aug 2016
    Berichten:
    77
    Verklaar u nader, antiekwas? Wat is het voordeel en wat is het nadeel?
     
  11. Nikin

    Nikin ♫ ♪

    Lid geworden:
    24 aug 2015
    Berichten:
    537
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Verhip!
    Was ik er maar niet over begonnen! :(:eek:
     
    Koning265 vindt dit leuk.
  13. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Heeft alleen maar voordelen. De vioolbouwers zijn er tegen, want als men de Antiekwas van Tobias gebruikt worden zij bijna brodeloos.
     
    Koning265 vindt dit leuk.
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Hé Tobias: dit is het serieuze forum hoor.
    't Is maar dat je weet dat je niet op de off-topic zit!
     
    Koning265 vindt dit leuk.
  15. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    O jee !
     
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
  17. Koning265

    Koning265

    Lid geworden:
    31 aug 2016
    Berichten:
    77
    Ojee, een oude vete opgerakeld????
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Nee hoor. Tobias is soms even de weg kwijt en plaatst onzin op het verkeerde forum.
    Dat moet hij doen op 'zijn' off-topicforum, daar hoort het. Antiekwas van Tobias is een beetje een rode draad hier op StrijkersForum, wat her en der weer de kop opsteekt, maar het ware beter als we het de kop indrukten.
     
    Koning265 vindt dit leuk.
  19. Snelviooltje

    Snelviooltje

    Lid geworden:
    25 sep 2014
    Berichten:
    170
    Leuk he, van die erfstukken! Wij hebben er ook wat in de familie. Of het je zoveel waard is om op te knappen is echt alleen aan jouzelf natuurlijk. Wel ben ik het met Irene eens dat het beste advies in mijn ogen is: eerst een viool huren als je wilt gaan spelen! Ik ken meer mensen die toch weer zijn gestopt dan die zijn blijven spelen (helaas) en je wilt als beginner een fijn instrument dat goed aanspreekt en makkelijk klank maakt. Als je een half jaar/ een jaar les hebt, dan weet je of het iets voor je is en weet je iets beter waar je op wilt spelen. De viool van je vader loopt ondertussen niet weg, dus laat het eerst maar eens rustig bezinken, zou ik zeggen.
    Mijn eigen ervaring is inmiddels dat de erfstukken vroeger een grote emotionele waarde hadden. Maar nu ik zelf een viool heb gekocht, ben ik daar veel meer aan verknocht dan aan die erfstukken. De emotionele waarde zit 'em veel meer in dat ik de liefde voor de muziek heb meegekregen :)
    Succes met de afwegingen!
     
    Nikin vindt dit leuk.
  20. Koning265

    Koning265

    Lid geworden:
    31 aug 2016
    Berichten:
    77
    Snelviooltje, ook bedankt voor jouw visie. Huren kan idd ook een goede optie zijn. Als de viool van mijn pa in zo'n treurige staat is. En ik moet eerst ook leren spelen. Dat is natuurlijk toch ook wel fijn. Ik zie dat bij mijn dochtertje. Mijn hele lijf kriebelt om mee te kunnen doen ooit...
     
    Deanone vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina