HET alternatief

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door NoName#2, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik gooi er even een vrolijke noot in, want ik vind het wel wat zwaar op de hand worden allemaal.

    NoName#2 heeft een goed punt wanneer ze zegt dat 'mijn' mond-op-mond-reclame wel wat te ver gaat. Ja, dat gaat het ook! ;)

    Dat had natuurlijk moeten zijn: mond-tot-mond-reclame!

    Heel scherp opgemerkt.


    Voor de rest wil ik er een enkele opmerking aan wijden: wat ik van Bert niet begrijp is, dat hij kennelijk ongevraagd opkomt voor de hele groep vioolbouwers. Ik denk niet dat ze er überhaupt weet van hebben, dus die actie snijdt geen hout.
    Verder is het onjuist te stellen dat NoName#2 een hele beroepsgroep in een kwaad daglicht stelt. Dat hangt geheel af van de perceptie en zoals al gezegd er is op dit moment slechts één vioolbouwer die dat zo ervaart.

    Kortom: jongens houd er over op.

    Ik ben geen voorstander van verwijderen van posts, maar als dit zo door gaat gaat het toch echt gebeuren. En dan doe ik dat selectief! Op basis van de Regels die jullie zelf hebben onderschreven. Daar staat namelijk dat er wederzijds respect dient te zijn. Daar lijkt het nu niet echt op.
    Bovendien gaat het hier niet om een elektrische viool.

    Frits
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Beste Frits,
    NoName#2's -m.i. gewraakte- uitspraken werden niet op dit forum gedaan, maar een gevoel van respect was bij lezing helaas niet het eerste wat bij mij opkwam. Hier nu een punt achter zetten lijkt mij prima.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Het lijkt me ook goed om niet alleen achter deze discussie een punt te zetten, maar achter elke discussie die voor de zoveelste keer wordt gevoerd.

    Ik vind dit een leuk forum, maar heb geen zin om elke keer dezelfde discussie te voeren. Ik zou graag sommige opmerkingen negeren, maar er wordt zo dringend om mijn reactie gevraagd (wat ik natuurlijk alsnog zou kunnen negeren, maar dat kan ik weer niet laten).

    Frits, wat mij betreft mag je dit soort posts verwijderen (in elk geval die van mij, ik kan natuurlijk niet voor Bert Boon spreken). Ze zijn denk ik niet van hoge waarde voor de gemiddelde forumbezoeker die wat informatie over elektrische violen zoekt. Wat mij betreft mag je het forum doorspitten en elke dubbele discussie verwijderen, puur om het forum 'schoon' te houden. Steeds dezelfde discussie zorgt voor wat slack en zorgt ervoor dat mensen door de bomen het bos niet meer zien. Als deze eeuwige elektrische violen discussie er één keer op staat, lijkt me dat ruim voldoende.

    Mensen komen (denk ik) op dit forum om informatie uit te wisselen en op te doen. Vervolgens komen ze zo een zinloos oeverloos gebekvecht tegen, waar ze niets aan hebben en wat ze vervolgens in nog drie topics zien herhalen.

    Ik denk dat verschillende meningen dit forum juist verrijken, begrijp me niet verkeerd, maar dit soort discussies sluiten wel andere mensen buiten. Ik kan me voorstellen dat iemand die de discussie leest geen zin meer heeft om zijn/haar ervaringen te delen, bang om ook in de grond gestampt te worden.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    NoName#2 schreef: "Frits, wat mij betreft mag je dit soort posts verwijderen (in elk geval die van mij, ik kan natuurlijk niet voor Bert Boon spreken). Ze zijn denk ik niet van hoge waarde voor de gemiddelde forumbezoeker die wat informatie over elektrische violen zoekt. Wat mij betreft mag je het forum doorspitten en elke dubbele discussie verwijderen, puur om het forum 'schoon' te houden."


    NoName#2,

    Wanneer je als auteur je eigen posts wilt wissen, kan ik dat niet verhinderen, fraai is het niet maar soms moet je wel. Het lijkt me daarom het beste dat je zelf die posts uitzoekt, waarvan je vindt dat ze er niets toe doen. Het scheelt mij bovendien een hele hoop werk in het maken van de selectie: wel of niet verwijderen. Dat kun jij veel beter dan ik. Het nadeel is altijd bij dit soort acties dat er geen enkel verband meer is te vinden tussen de verschillende reacties en daarom sta ik -in het algemeen- niet te juichen. Echter, in dit geval kan ik me er wel in vinden. Wanneer Bert dat ook zou doen, blijven -als het goed is- de essentiële informatieve gedeelten die gaan over E-violen, over.


    Frits
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik wil alleen iets verwijderen onder een bepaalde voorwaarde. NoName#2 kan mij per email vragen welke voorwaarde dat is.
    Wanneer de betreffende berichten naar een ander topic dan E viool worden verplaatst, heb ik daar ook geen bezwaar tegen.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Dat vind ik nogal vreemd, want als ik toch moet ingrijpen c.q. ga ingrijpen, heb je aan al die voorwaarden niets: ze worden dan gewoon gewist!
    Ik zie wel wat het wordt.

    Frits
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik acht mijn bijdragen in deze wel degelijk informatief -zij het soms enigszins off topic- dus ik wil niet dat ze zonder meer worden verwijderd. Indien nodig moeten er toch ook harde noten kunnen worden gekraakt op het forum?
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ze zijn zeker informatief. Daarom laat ik het liever aan jullie over om zelf te selecteren wat eventueel niet ter zake doet. Dat lijkt me veel beter dan dat ik dat ga doen. Bovendien staat een ieder er dan ook zelf achter zodat er later geen gezeur over ontstaat.
    Maar het gaat me te ver om die verwijdering door jou alleen maar doorgang te laten vinden wanneer wordt voldaan aan jouw voorwaarden. Dat kan niet.

    Over het kraken van harde noten heb ik geen bezwaar, dat moge duidelijk zijn. Maar de toon die in de latere reacties gebezigd wordt maakt geen mooie muziek meer en bestaat uit veel herhalingen.


    Frits
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Dan lijkt het me het beste dat er niets wordt verwijderd: de posts voldeden destijds kennelijk aan de regels.
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    @ Bert,

    Wanneer je vindt dat de Regels al eerder zijn geschonden, kom je toch in conflict met eerder door jou gedane opmerkingen over het kraken van harde noten, wat volgens jou op dit forum toch zou moeten kunnen. Want nu het je kennelijk beter uitkomt om de Regels aan te spreken hoor ik je niet meer over ‘het kraken van harde noten’. Dan moet je ook consequent zijn en het noten kraken achterwege laten.

    NoName#2 doet het verzoek om een aantal niet ter zake doende posts door mij te laten verwijderen. Tegen verwijderen heb ik –in dit geval- geen bezwaar maar ik stelde voor, NoName#2 dat zélf uit te laten voeren (want iedere auteur kan zijn of haar eigen reactie wijzigen, zelfs tot inhoudelijk wissen toe). Daarop zeg jij, dat je dat alleen maar óók wilt doen, wanneer wordt voldaan aan door jou gestelde voorwaarden. M.a.w.: alleen als NoName#2 akkoord gaat met jouw voorwaarden ga jij je reacties verwijderen. Gelukkig gaat het nooit zo ver komen, omdat ik altijd de hele boel kan verwijderen, ongeacht of er nu wel of niet wordt voldaan aan bepaalde Boon-voorwaarden.

    Het komt er dus op neer, dat NoName#2 haar eigen reacties kan en mag verwijderen wat ze maar wil. Als jij helemaal niets wilt verwijderen of slechts gedeelten, prima, dat zien we dan wel.
    Als er aanleiding toe bestaat toch meerdere zaken te verwijderen, omdat de ‘rode draad’ anders spoorloos is, of dat iemand ‘en plain public’ onnodig respectloos bejegend wordt, dan doe ik dat.

    Het kan ook zijn dat ik al mijn reacties die totaal niets meer van doen hebben met een E-viool, later verwijder omdat ze inhoudelijk niet bijdragen aan het onderwerp.

    Ik begrijp werkelijk niet hoe dit zo kan escaleren en waarbij aan een ander voorwaarden worden opgelegd om tot een bepaalde actie over te gaan.

    Frits
     
  11. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    De bezwaren die Frits noemt begrijp ik: het is moeilijk om te selecteren. Wat is nu nuttig en wat niet en voor wie?

    Wat ik zei: ik vind het prima als herhaalde discussies verwijderd worden, hier zal ik geen probleem van maken.

    Ik zal niet in de wilde weg postings van mezelf verwijderen, want inderdaad is de discussie helemaal niet meer te volgen en is de informatiewaarde vrij laag.

    Is het een idee om de discussies te laten staan (het zij zo) en er in de toekomst nog meer op te letten dat we niet in herhaling vallen? Of dat topics met vragen die reeds gesteld zijn, te sluiten en door te verwijzen naar eerder gemaakte topics?
     
  12. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Is het niet handiger om deze voorwaarde openbaar te maken (wellicht duidelijk voor andere lezers) en in overleg met Frits eventuele threats te wissen?
     
  13. Coop

    Coop

    Lid geworden:
    18 dec 2007
    Berichten:
    57
    Ik denk dat deze discussie wel degelijk informatieve waarde heeft. Zeker voor hen die overwegen een goedkope E-viool of - cello te kopen.

    En om mijn ervaringen te onderstrepen: de haastige terugkeer na een bezoek aan de 'open dag' van NoName#2 was niet alleen het resultaat van de aangetroffen kwaliteit van de instrumenten.
    Het advies dat ik heb horen geven, de omstandigheden waaronder ik verkopen gesloten heb zien worden, en de uitspraken die ik de zgn. kundige verkoopster heb horen doen; meer had ik niet nodig.

    Ik ben op mijn zoektocht naar het juiste instrument bij 3 verschillende vioolbouwers (Echte!) geweest, en stuk voor stuk hebben ze mij met veel geduld bijgestaan met advies en informatie. Als ik voor een dergelijke behandeling en service meer moet betalen (zoals NoName#2 suggereert): Graag!
     
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Iemand voorwaarden opleggen via e-mail om te komen tot het verwijderen van reacties, vind ik absurd.
    Mochten er al dergelijke voorwaarden op dit forum openbaar verschijnen, dan worden ze acuut verwijderd.

    @ NoName#2 & Bert:
    Ik laat het aan de auteur(s) om uit te maken welke reacties verwijderd gaan worden. Het was tenslotte NoName#2 die met dat voorstel kwam. Indien de meningen zijn gewijzigd en er niets wordt verwijderd, ook goed. Dan ga ik eens kijken of mijn reacties er uit gehaald kunnen worden.

    @Coop:
    de reacties die direct te maken hebben met de aanschaf van een E-viool zijn natuurlijk van belang en ter zake doende. Maar wanneer het gaat over iemand die op afstand via dit forum wordt beticht van van alles en nog wat, daar heeft niemand wat aan. Dat is afgeven op een ander om er zelf beter van te worden. Zo tegen de verkiezingstijd krijgen we dat weer.

    Een ervaring zoals eerder en bovenstaand door jou beschreven is informatief genoeg om een conclusie te trekken, zodat ik die zeker niet zal verwijderen. Het zou natuurlijk wel fair zijn, wanneer zich ook mensen zouden laten horen die wél een goede ervaring hebben gehad in Hilversum. Want afgaan op slechts één enkele mening en die daarna veralgemeniseren is onjuist, dat wordt al veel te vaak gedaan.

    Frits
     
  15. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wat ik wel even erbij wil vertellen: op een open dag kan ik klanten vaak veel minder aandacht geven en begeleiden dan op een individuele afspraak. Klanten die veel informatie willen op doen en veel persoonlijk advies willen hebben, raad ik aan een geheel vrijblijvende individuele afspraak te maken.

    Ik hoop dat de klanten die wel blij zijn met mijn instrumenten (wat er vele zijn anders had mijn bedrijf niet meer bestaan en niet zo hard gegroeid), op dit moment blij met hun bij mij gekochte instrument aan het spelen zijn en wellicht daarom niet op het forum antwoorden.

    Echter hebben op dit forum wel een aantal van mijn klanten positief gereageerd...
    Deze bijvoorbeeld: http://www.strijkersforum.nl/viewtopic.php?id=979
     
  16. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik vind niet dat er op dit forum regels zijn geschonden. Wanneer ik melding maak van een schoffering van ongeveer de hele nederlandse vioolbouw door iemand van wiens deskundigheid en bedoelingen ik persoonlijk nog niet de allerhoogste pet op heb, heb ik dat hoogstens in de verkeerde thread (een threat is toch een bedreiging!) gedaan. Daarvoor mijn excuses; het mag wat mij betreft in een ander topic geplaatst worden. Het heeft nl. wel degelijk met strijkinstrumenten te maken.
     
  17. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Het uiten van deze mening is geen schending van de regel.

    Het feit dat precies dezelfde mening (alleen met een andere aanleiding, namelijk een tekst op mijn website) meerdere malen geuit wordt is (wellicht) in strijd met de regels.

    Ik heb het idee dat het om de herhaling gaat, niet om de uitspraak op zich.
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    In dit antwoord wordt eigenlijk al duidelijk dat hier aan de Regels geknabbeld wordt. De manier waarop je spreekt over iemand: van wiens deskundigheid en bedoelingen ik persoonlijk nog niet de allerhoogste pet op heb," komt op mij nu niet bepaald respectvol over. Je kunt je tevens afvragen wat het nut is zoiets op dit forum te ventileren.
    Je hebt het recht te vinden dat ongeveer de gehele Nederlandse vioolbouwwereld geschoffeerd wordt door uitingen op Brouwers website, maar daarin ben je denk ik de enige die dat denkt, hoewel je daar vrij in bent.

    Natuurlijk bedoelt NoName#2 'thread' en niet 'threat'.

    Misschien Bert, wanneer je daar behoefte aan hebt kun je een nieuw onderwerp opstarten dat te maken heeft met de kundigheid van diverse vioolbouwers? Of is dat niet wat je bedoelt met het onderwerp verplaatsen naar een ander forum?

    Frits
     
  19. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Er wordt -naar mijn mening terecht- steeds bezwaar gemaakt tegen het off topic plaatsen van berichten bij het onderwerp E viool; daar heb ik me zelf ook al schuldig aan gemaakt en daarvoor ook al excuses aangeboden. Om dit te ondervangen en de argeloze forumbezoeker die zich wil informeren over E violen, niet steeds met de genoemde kwestie te confronteren, mogen de betreffende berichten wat mij betreft worden verplaatst naar een ander topic of onderwerp. Dat kan ik niet, maar jij als admin wel. Volgens mij ging het daarbij niet om de kundigheid van nederlandse vioolbouwers, maar om de vraag of vioolbouwers zomaar als oplichters kunnen worden neergezet.
    Maar dat is maar en gedachte; ik heb geen concreet idee voor een titel maar zal er over nadenken.
     
  20. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Wat ik even wil duidelijk maken (mochten er misverstanden ontstaan), dat op mijn website in de Vraagbaak 700% winst maken op producten 'door sommigen oplichterij' zou worden genoemd.

    Het gaat hier dus om 'sommigen' die '700% winst maken' oplichterij noemen,
    dus niet dat 'ik' 'vioolbouwers' oplichters noem (twee totaal verschillende concepten).

    Dus alleen mensen die 700% winst maken dienen zich aangesproken te voelen, bovendien zeg ik er niet bij dat 'ik' dat oplichters zou noemen, maar 'sommigen'.

    Ik snap dus niet dat Bert Boon concludeert dat ik vioolbouwers schoffeer. Dat staat er gewoon echt niet. Of Bert Boon heeft zojuist toegegeven dat zijn marge 700% is, maar dat lijkt me stug.

    Mocht dat er wel staan, dan hoor ik het graag en pas ik meteen (ja, dezelfde dag als het lezen van zo een bericht) mijn website aan.

    Laten we er gewoon over ophouden. Ik vind het vervelend dat woorden me in de mond gelegd worden.

    Net als het verkopen van barokviolen met Warchal snaren, dat was gewoon een kopieerfout op mijn website. Ik heb nog nooit een barokviool van Warchal snaren voorzien. Beter nog: ik heb nog nooit een barokviool te koop gehad (hij kon besteld worden en voorzien worden van snaren naar keuze).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina