HET alternatief

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door NoName#2, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vedelaer

    Vedelaer

    Lid geworden:
    26 apr 2009
    Berichten:
    39
    Ik zou dan überhaupt geen instrument meenemen. De enige reden om instrumenten mee naar het buitenland te nemen is voor mij persoonlijk als ik in het buitenland moet spelen. En dan gaan ook kopieën van eigendomsbewijzen en verzekeringspolissen mee. Een viool in een tent achterlaten (hoe goedkoop dan ook) vind ik geen prettig idee.

    *klopt af* gelukkig is alles tot nu toe goed gegaan in het buitenland.
     
  2. jos22

    jos22

    Lid geworden:
    8 mrt 2009
    Berichten:
    179
    Toch heerlijk om muziek te maken als je op vakantie bent? Er zijn zoveel gitaristen die dat doen. Een vriend van mij heeft een paar gitaren. Een ervan noemt hij zijn roeipeddel, een dermate afgeragd exemplaar dat wat gebruiksschade meer of minder niet meer opvalt.
    Ik ben veel te zuinig. Met als gevolg dat ik een paar weken niet strijken kan.
    Ik snak naar een goedkoop afraggertje voor bij het kampvuur.
     
  3. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik denk dat discusiëren of je een elektrische viool nu inferieur vindt en of het wat mag kosten of niet nogal oeverloos zijn.

    Waarom? Omdat de ene de elektrische viool gebruikt als primair instrument om mee op te treden, dan mag het inderdaad wat kosten en ga je voor het allerbeste geluid wat je portemonnee toelaat.

    Wil je een elektrische viool 'erbij om af en toe te proberen' dan ga je op zoek naar een heel andere prijsklasse en ook een hele andere viool.

    Gelukkig zijn er net zo veel violen (of meer) als smaken en wensen. Dat is omdat wat de ene prima vindt voor zijn/haar doel niet prima hoeft te zijn voor iemand anders.
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    Zolang de goedkope E-violen dan maar niet voorzien worden van inhoudsloze predikaten als "Professionele Kwaliteit" en dergelijke (zie de discussie elders) ben ik het dit keer, geheel tegen ieders verwachting in wellicht, met NoName#2 eens! :cool:
     
  5. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Hahahaha, ik denk dat een aantal mensen nu van hun stoel gevallen zijn en dat er daarom nog geen reactie is op dit topic na die van jou. :p
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.288
    Homepage:
    Klopt!
    Ik ben met stomheid geslagen. :p
    Maar 't gaat na verloop van tijd wel weer over hoop ik.

    Frits
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    Maak je geen zorgen: is er ook maar iets aan te merken op een zogenaamde professionele E viool, dan zal ik de eerste zijn die hem/haar de grond inboort!
    Wat niet wegneemt dat iedereen zelf moet weten of hij/zij rommel (ver)koopt, maar niemand kan zeggen dat ik niet gewaarschuwd heb! Voor de rest verwijs ik naar mijn standpunten die reeds lang en breed op dit forum bekend en te vinden zijn. :cool:
     
  8. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik denk dat dat standpunt op dit forum voldoende is geventileerd en dat ook mijn mening over het oordelen puur op basis van prijs en foto in plaats van op klank reeds bekend is.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.288
    Homepage:
    l' Histoire se repête en daar was ik al bang voor.

    Laat het wat het is, we weten het allemaal al. Ettelijke posts zijn er aan gewijd.
    Zonde van de energie om het allemaal nog eens dunnetjes over te doen.

    Frits
     
  10. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Helemaal met je eens, Frits. Zorgt alleen maar voor slack op het forum.
     
  11. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    Daar kun je het dan wel mee eens zijn NoName#2, maar je rakelde zelf de discussie op na twee weken rust en dan nog met een aantal opmerkingen die toch niet echt heel veel nieuws aan de thread toevoegden.
     
  12. Coop

    Coop

    Lid geworden:
    18 dec 2007
    Berichten:
    57
    Mag ik daar dan nog aan toevoegen dat ik juist hierom naar Hilversum ben gereden, om bij deze aanbieder eens te oordelen op klank in plaats van prijs en/of plaatje;

    Het feit dat ik met gillende banden terug naar Brabant ben gereden mag genoeg zeggen.

    Als ik moet kiezen tussen een zgn. professioneel exemplaar uit het goedkope segment, of geen omdat het financieel voor mij niet haalbaar is: dan maar liever geen!
     
  13. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    Dat is beslist een nieuw gezichtspunt, althans nieuwe informatie in deze discussie!
     
  14. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Dat is echt pure onzin. Ik reageerde gewoon op een post van iemand anders over de verscheidenheid aan elektrische violen.

    Eén tip: LEES!

    Als ik een herhaling van een overloze discussie kan vermijden, dan doe ik dat.
     
  15. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Het is jammer dat de violen je zo tegenvielen. De meerderheid van mijn klanten is zeer positief over de violen en verbaast het wat een mooie klank er in deze relatief goedkope instrumenten zit.

    Uiteraard iedereen zijn mening.

    Misschien loont het voor je om eens een elektrische viool uit het duurdere segment te huren.
     
  16. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    Goed NoName#2:
    Het is nu wel genoeg geweest.

    Ik LEES op uw website

    [website op verzoek verwijderd]

    "...Vioolbouwers verkopen regelmatig violen tegen acht keer de kostprijs! Dat is 700% winst! Sommigen zouden dat oplichting noemen. NoName#2 wil de misstanden en de te hoge prijzen de wereld uit helpen... in uw voordeel! "

    Ik zou andere forumleden wel eens willen vragen wat ze van zo'n uitspraak vinden.

    Een absoluut onbewezen stelling. Er worden geen voorbeelden of bewijsmateriaal verstrekt en de stelling suggereert dat vioolbouwers eigenlijk maar oplichters zijn.

    HOE DURFT U.

    Ik word van zulke laster werkelijk kotsmisselijk.

    Waar ik me ook verschrikkelijk aan erger is de air van deskundigheid die u regelmatig tentoonspreidt terwijl uit uw uitspraken minstens zo regelmatig een groot gebrek aan kennis op het terrein van strijkinstrumenten blijkt. Uit slechts weinig van de posts op dit forum van uw hand kan de gemiddelde bezoeker iets leren.
    Van iemand die sinds een klein jaar een webwinkel in strijkinstrumenten uit de onderkant van de markt drijft verwacht ik toch eigenlijk een minder grote mond.

    Het staat iedereen vrij om een handel in strijkinstrumenten en -toebehoren te beginnen en zijn bedrijf aan te prijzen, maar de reclamekreten
    "hoge kwaliteit" en "deskundig advies" waarmee u tegenwoordig schermt getuigen toch van het aantrekken van een veel te grote broek.
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.288
    Homepage:
    Wanneer NoName#2 schrijft:

    ""...Vioolbouwers verkopen regelmatig violen tegen acht keer de kostprijs! Dat is 700% winst! Sommigen zouden dat oplichting noemen. NoName#2 wil de misstanden en de te hoge prijzen de wereld uit helpen... in uw voordeel! "

    kun je hier als vioolbouwer twee kanten mee op. Wanneer een vioolbouwer met naam en toenaam genoemd zou zijn, kan ik me de reactie van Bert goed voorstellen. Echter, in dit geval is de uitspraak zo algemeen gesteld, dat ik er geen waarde aan zou hechten. Maar goed, niet iedereen is gelijk. Bert mag zijn mening ventileren. Ik hoop alleen, dat de misselijkheid weer wat is weg geëbd. Zo niet, dan zijn daar wel wat middeltjes voor.

    Zodra een uitspraak gedaan wordt over de vermeende deskundigheid over iemand, betekent dat ogenblikkelijk dat er een waardeoordeel wordt afgeroepen over de deskundigheid van degene die het in twijfel trekt. Dan belandt je op een punt waarop je deskundigheid dient te bewijzen en ik zou de Rijdende Rechter hier toch maar niet bij betrekken, want ook die moet weer een andere deskundige erbij slepen en zo komt men er niet uit.

    Nieuw in deze thread is echter de vermelde ervaring van Coop bij een bezoek aan Hilversum. Aandachtige lezers zullen de ervaring ook zijn opgevallen en hun conclusie getrokken hebben. Dat mag allemaal. Een ieder is vrij in zijn of haar keuze en de vorming van een eigen mening aan de hand van de verstrekte informatie.

    Dit doet me denken aan de slogan van een bekende witgoed fabrikant: "MXXXX, er is geen betere". Kijk, wanneer iemand dat in twijfel wil trekken, komt hij er niet mee weg door te zeggen dat het niet waar is, neen zoiets moet bewezen worden. En wie wil dat nu bewijzen? En hoe bewijs je dat dan? Wat een enorme inspanning moet je dan leveren. Dus Miele heeft hier een heel slimme slogan bedacht, die al jaren werkt! Degene die een beter product levert, moet het eerst maar bewijzen.

    Nog steeds doet het gezegde "Goede wijn behoeft geen krans" opgeld en in die zin zou ik me als bouwer geen zorgen maken. Wanneer een product goed is -en daarmee bedoel ik ook de 'after-sales', service, correcte prijsstelling en goede voorlichting- en uitermate voldoet, is de geheel gratis mond-op-mondreclame het beste bewijs!

    Frits
     
  18. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    Frits,
    Maak je geen zorgen over mijn maagzuur. Wie vioolbouwers (meervoud, dus meer dan een) als zelf-belanghebbend bij de strijkinstrumentenbranche, impliciet op het internet (dus openbaar) als oplichter neerzet, plaatst zichzelf volkomen buiten de realiteit en diskwalificeert zich sowieso als deskundige. Ik denk niet dat de Rijdende Rechter daar voor nodig is.

    Missers over het gewicht van carbonstokken (recentelijk) en het bespannen van Barokinstrumenten met Warchal-snaren (een tijdje geleden) en nog een aantal andere, illustreren tamelijk scherp de mate van deskundigheid waarmee we hier te maken hebben.

    Ik geef toe dat ik mijzelf door het in twijfel trekken van andermans deskundigheid en goede bedoelingen zelf ook een flink grote broek aantrek, maar mijn ervaring op het gebied van muziekinstrumentenbouw beslaat inmiddels ruim dertig jaar en ik vond dit echt te gortig.
     
  19. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik kan me volledig in de stelling van Frits vinden.

    Reclame is nu eenmaal reclame, allemaal zo subjectief als het maar kan.
    Ook mond-tot-mond reclame (mond-op-mond reclame vind ik wel erg ver gaan) is zeer subjectief.

    Uiteindelijk dient de consument zelf zelfstandig zijn/haar keuze te maken op basis van zijn/haar eigen mening.

    Bert valt op zijn website ook direct aanbieders uit het goedkope segment aan. Ik voel me hier niet aangesproken.

    Het is een kwestie: wie de schoen past trekt em aan. Als Bert een van de vioolbouwers is die niet spullen verkoopt tegen belachelijk marges, dan hoeft hij zich ook niet aangesproken te voelen.

    Bovendien: dit is precies dezelfde discussie als al honderd keer op dit forum is gevoerd.

    Bert, waarom moet dit opgerateld worden? Denk je nu echt dat vioolspelend Nederland beter wordt van dit gekibbel? Nee, het is puur bedoeld voor je eigen ego dat door concurrenten gekrenkt wordt weer te versterken en ten toon te spreiden. Dit heeft helemaal niets met strijkinstrumenten te maken.
     
  20. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.919
    Homepage:
    NoName#2,
    Het gaat hier om de term oplichting die u op uw website gebruikt. Uiteraard voel ik me hier niet persoonlijk door aangesproken. Het gaat erom dat u die op uw site rechtstreeks in verband brengt met vioolbouwers en daar geen enkel bewijsmateriaal voor aandraagt. U doet daarmee een poging een hele beroepsgroep in een kwaad daglicht te stellen en dat nog wel met de bedoeling meer klanten naar uw winkeltje te lokken en er dus zelf beter van te worden.
    Wanneer u geen bewijs levert mag u denken wat u wilt, maar in het openbaar een hele branche als oplichters afschilderen; daarmee gaat u uw boekje verre te buiten.

    Met de opmerking "reclame is nu eenmaal reclame" komt u m.i. niet weg; ook in de reclame gelden normen en grenzen, moeten uitspraken worden waargemaakt en tot op zekere hoogte moeten fatsoensnormen in acht worden genomen.
    Wanneer u denkt dat ik anderen geen zakelijk succes gun, hebt u wellicht mijn bijdragen met de verkeerde bril op gelezen; ze zijn zonder uitzondering terug te voeren op zakelijke reacties op uw vergissingen, onjuiste informatie of omissies in uw berichten.
    Met mijn ego heeft dat weinig te maken; mijn ergernis is zuiver zakelijk en vakmatig van aard. Uw psychologische "inzichten" mag u ons op dit forum daarom wel besparen.
    Dat u als nieuwkomer op de markt kritisch wordt gevolgd; daar moet u maar tegen kunnen. Wie bovendien rondstrooit dat anderen maar oplichters zijn kan bovendien de bal terug verwachten.

    Dan nog dit: ook statements in uw missie als "....een einde maken aan de misstanden en te hoge prijzen in uw voordeel" en "betaal niet te veel" doen bij mij de zakelijke wenkbrauwen fronsen.
    Die te hoge prijzen zijn uw eigen fantasie en dat bij u de prijzen zo laag zijn valt ook nog maar te bezien; bij een vioolbouwer wordt uw instrumenten-assortiment helemaal niet aangeboden, zodat u feitelijk alleen nog concurreert met die andere "prijsvechters" uit Diemen, Huizen en Kerkdriel en zelfs met onze Jan en Corrie uit Apeldoorn met hun vreselijke decoratie-violen.
    Daarmee wens ik u veel succes maar ik raad u toch sterk aan u te onthouden van de ongefundeerde beweringen over vioolbouwers. U denkt toch niet dat u daarmee ook maar een cent extra omzet binnenhaalt? Kortom: wanneer u geen "gekibbel" wilt, hebt u dat geheel in eigen hand.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina