HET alternatief

Discussie in 'Elektrische instrumenten' gestart door NoName#2, 25 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Natuurlijk staat er niet letterlijk vioolbouwers zijn oplichters, maar er staat dat vioolbouwers soms 700% marge behalen op instrumenten en vervolgens dat "sommigen" dat oplichting noemen en dat NoName#2 wil helpen deze misstanden de wereld uit te helpen.
    Daarmee is impliciet een verband gelegd tussen vioolbouwers, oplichting en misstanden.
    Dat lijkt me
    1. Niet waar, de strijkinstrumentenwereld is klein en een misstap kun je je niet veroorloven want die wordt snel bekend.
    2. Niet aannemelijk gemaakt (Geen enkel voorbeeld en wie zijn die sommigen dan? En waarom zou je die "sommigen" dan op jouw website moeten citeren? Het is toch onder jouw verantwoordelijkheid geschreven tekst?)
    3. Misleidend voor de argeloze lezer die denkt dat er binnen de vioolbouw allerlei misstanden zouden heersen. Daar is mij in ieder geval niets van bekend, al valt er natuurlijk overal waarschijnlijk wel eens iets voor.

    Ik denk niet dat je meer klanten krijgt door het publiek van dergelijke (non)informatie te voorzien. Als jij met goedkope instrumenten een sterk punt hebt, kun je daar wellicht een stuk beter mee scoren. Het in de foute hoek plaatsen van vioolbouwers maakt jouw product niet beter en bovendien gaat de vergelijking nogal mank omdat het voor het voor het overgrote deel om niet-vergelijkbare producten gaat.

    Ik vind het heel prettig te horen dat het zo gemakkelijk is om e.e.a. op jouw website te wijzigen en dat het hier helemaal niet zozeer om een principiële stellingname gaat maar hoogstens om een wat onhandige formulering. Wanneer je bij de betreffende passage de laatste paar zinnen zou laten vallen, zal niemand er zich nog aan storen.
     
  2. Vedelaer

    Vedelaer

    Lid geworden:
    26 apr 2009
    Berichten:
    39
    Ik heb anders meerdere malen slechte ervaringen gehad met bouwers waar collegae mee wegliepen. Ik zal geen namen noemen, maar er is weleens gepoogd mij voor enkele honderden euro's te tillen. En met mij ook nog een aantal (nu ex-)leerlingen. (Ben viooldocent in ruste, om het zo maar eens uit te drukken.)

    Laat ik even heel kort en duidelijk zijn: recent heb ik zowel bij NoName#2 als bij Boon via het internet een bestelling gedaan, en over beide ben ik dik tevreden. Goede producten, zeer snelle levering.

    Wat mij echter niet zo handig lijkt, is kissebissen op een forum. Bijderzijds (waar er twee vechten, hebben er twee schuld)! Ik denk dat het niet goed is voor de professionele reputatie van beiden om je zo te laten kennen. Wat dat betreft is een internetforum een tricky ding, je laat je snel gaan door (relatieve) anonimiteit, maar de hele discussie zou als gevolg kunnen hebben dat de gemiddelde forumganger toch liever naar een andere bouwer stapt. Wat natuurlijk jammer zou zijn. Bert en NoName#2, het is het niet waard!
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik lees geen nieuwe dingen, eerder krijg ik het gevoel dat men niet nader tot elkaar wenst te komen. Welke argumenten er ook worden aangevoerd, er wordt niet op gereageerd.

    Ik kan me goed vinden in de woorden die Vedelaer zegt in zijn slotzin: Bert en NoName#2, het is het niet waard!

    Ik vind het mooi genoeg geweest en sluit de discussie door dit onderwerp op slot te zetten.

    Dus: Onderwerp gesloten, er kan niet meer op worden gereageerd!

    Frits
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina