Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Mwah Tobias, met een beetje verbanden leggen kom je zo op het karakter van de cello (een Stradivarius genaamd 'Davidov') waar Jacqueline du Pré op speelde. Jacqueline had een zus die Hillary heette en die zus ging aan de 'rommel' -zo wordt beweerd- met Daniel Barenboim. Daar is een film over gemaakt.Wat heeft dit allemaal met het karakter van je instrument te maken, dit gaat over het karakter van mensen.![]()
Dat is wat de film ons laat zien. Hier zijn veel kritieken op geweest en men twijfelt aan de juistheid. In diezelfde film schijnt Hillary, de zus van Jacqueline, aan de haal gegaan te zijn met Daniel, maar ook dat is nooit bevestigd. Kijk, zo'n film 'doet' het natuurlijk veel beter als er een dergelijk sensatieverhaal in zit. Mij lijkt het onzin.
Twee zielen één gedachte.(Tobias, we waren tegelijkertijd bezig met dit onderwerp)
Zo'n Nyckelharpa heeft toch ook wel karakter.
Zo hoorde ik eens de volgende omschrijving van een strijkkwartet:
Een eerste violist die ervan overtuigd is dat hij de eerste violist moet zijn, een tweede violist die vindt dat hij eigenlijk eerste violist had moeten zijn, een altviolist die maar niet beseft dat hij nooit eerste violist kan worden en een cellist die dit gekonkel ver beneden zijn stand acht...![]()
Ik citeer hier uit mijn vroeger scriptie "Het karakter van de Cellist" dus ik mag gerust zeggen dat ik er aardig wat van af weet.
De Cellist is een knuffelaar, hij of zij omarmd het instrument en klemt het tussen de benen die twee zijn één.
De Cellobespeler is ook een gezelligheidsdier, een zogenaamde plakker, plakkers zijn mensen die na het werk of in het geval van de muzikant na het concert niet dadelijk naar huis gaan, ze blijven nog wat gezellig nakeuvelen.
De Cellist is geen Boeklezer maar een Zakloper, er zijn namelijk twee soorten mensen Boeklezers en Zaklopers, Boeklezers vermaken zichzelf Zaklopers willen vermaakt worden, en tot deze laatste soort behoort dus de Cellist.
Cellisten zijn ook ijverig, ze zeulen altijd maar rond met hun grote vriend of vriendin, want de Cello kan mannelijk of vrouwelijk zijn.
Kortom Cellisten zijn aardige mensen zoals op #31 reeds gemeld wordt.
Drs. Tobias
Ik citeer hier uit mijn vroeger scriptie "Het karakter van de Cellist" dus ik mag gerust zeggen dat ik er aardig wat van af weet.
De Cellist is een knuffelaar, hij of zij omarmd het instrument en klemt het tussen de benen die twee zijn één.
De Cellobespeler is ook een gezelligheidsdier, een zogenaamde plakker, plakkers zijn mensen die na het werk of in het geval van de muzikant na het concert niet dadelijk naar huis gaan, ze blijven nog wat gezellig nakeuvelen.
De Cellist is geen Boeklezer maar een Zakloper, er zijn namelijk twee soorten mensen Boeklezers en Zaklopers, Boeklezers vermaken zichzelf Zaklopers willen vermaakt worden, en tot deze laatste soort behoort dus de Cellist.
Cellisten zijn ook ijverig, ze zeulen altijd maar rond met hun grote vriend of vriendin, want de Cello kan mannelijk of vrouwelijk zijn.
Kortom Cellisten zijn aardige mensen zoals op #31 reeds gemeld wordt.
Drs. Tobias
Lach er maar om, maar er zit best wat in. Ik heb zwaar getwijfeld of ik cello zou gaan spelen of altviool (praktischer formaat en je bent in elk orkest welkom). En ook de klank van een altviool vind ik prachtig, niet minder mooi dan de cello. Maar de houding die je met een cello hebt (of moet ik zeggen verhouding?) sprak me gewoon enorm aan en heeft misschien uiteindelijk wel de doorslag gegeven.
Ik herken mezelf best in jouw omschrijving, al ben ik meer een boeklezer en niet erg ijverig....
Ja dat je meer boeklezer bent dan zakloper en niet al te ijverig komt dus door je twijfel tussen de Alt en de Cello, in mijn studie naar het karakter van de Cellist heb ik met meerdere Cellisten gesproken die dezelfde twijfel hadden als jij, en ook dat waren boeklezers en niet ijverig, ik noem deze mensen in mijn Scriptie Celties, deze Celties zijn niet alleen mensen die twijfelen tussen een Cello en een Alt maar ze twijfelen ook aan de vrijheid van de wil.Ik herken mezelf best in jouw omschrijving, al ben ik meer een boeklezer en niet erg ijverig....
Hier klopt dus niets van, zoals niet algemeen bekend was Napoleon een redelijk goed cellist, zelfs voor de slag bij Waterloo schijnt hij nog met verve zijn instrument te hebben bespeeld, en we kunnen toch niet zeggen dat dit een introvert meegaand type was.Hier leer ik dat strijkers introverte (dit wordt echt heel erg benadrukt), meegaande types zijn.
Hier klopt dus niets van, zoals niet algemeen bekend was Napoleon een redelijk goed cellist, zelfs voor de slag bij Waterloo schijnt hij nog met verve zijn instrument te hebben bespeeld, en we kunnen toch niet zeggen dat dit een introvert meegaand type was.
Veel lezen wil nog niet zeggen dat men belezen is, maar voor zoveel belezenheid die jij ten toon spreid Marcelita moet ik het fantasiehoofd buigen.Napoleon cellist????
Heb ik wat gemist in de uitvoerige beschrijving over Josephine en hem van Kate Williams (echt een aanrader, gaat alleen niet zozeer over muziek).
Tobias, leuk verzonnen jôh![]()