Mijn website is gelanceerd!

Discussie in 'Overig' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 29 dec 2009.

  1. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Frits, Gefeliciteerd met je nieuwe website. Ik heb net een stukje zitten lezen. Mooi om te zien hoe jij daar zit je met kleinzoon en geweldig dat je een viooltje speciaal voor hem bouwt! Lukt het hem al een beetje erop te spelen?
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Hoe is het eigenlijk met R.P. te M.?

    Nee, terug naar Oegstgeest zal ik niet gauw doen, laat ik aan Jan Wolkers over.;) In die streek van het land moet je heel erg oppassen dat je niet mee genomen word in de hectiek van het alledaagse leven. Overal auto's en gebouwen, altijd haast, bijna niemand heeft tijd voor iets of iemand.
    Was ook nooit mijn eerste keus, maar soms wordt je door omstandigheden daartoe gedwongen: in 1994 vanuit omgeving Arnhem verhuisd.
    Nu hier in alle rust en vrede waar mensen nog tijd voor elkaar hebben (ook in de supermarkten!) en bovenal een prachtige natuur. Fietsen langs de Maas: fantastisch!
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Dank voor je felicitatie.

    Zelfstandig er een toon uit krijgen lukt nog niet. Samen gaat het een stuk beter, helemaal wanneer ik met mijn vingers een voor hem bekend liedje maak. Dan herkent hij dat en dan zie je hem denken: 'hé, die kén ik!' Heel leuk om te zien die herkenning!
    De aandacht verslapt na een minuut of vijf. Dan wil hij dat ik met hem op de altviool ga spelen. Ook zo'n vijf minuten en dan is het weer klaar. Maar iedere keer als hij bij ons is, moet er op een of twee violen gespeeld worden. Hij is nog maar drie jaar en kan nog niet op les. Dat kan pas vanaf vier jaar. Dus moeten we nog even wachten of de interesse na een jaar nog steeds aanwezig is. Daarna Suzuki-methode of zo. Mijn dochter kan ook viool spelen, dus dat helpt wel.
     
  4. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Frits, je hebt een mooie site gemaakt, maar "Het instrument klinkt verassend goed" blijf ik maar raar vinden, want verassen heeft toch ècht iets met cremeren te maken..Speel je zo vurig? :p
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    @liuwe:

    ha, ha, grappenmaker! ;)
    Fout gecorrigeerd. Er zit geen spellingscontrole ingebakken, dus moet ik heel goed opletten en dan sluipen dit soort foutjes er in. Dus: bedankt!
    Overigens heb ik niet zelf deze site gemaakt (je kunt nu eenmaal niet overal verstand van hebben), maar heb die uitbesteed.
     
  6. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Jong geleerd is oud gedaan!
    En als hij een of meer voorbeelden heeft zal muziek zeker een rol in zijn leven gaan spelen!
    Mogelijk begint hij met viool maar gaat hij later over op andere instrumenten.
    Muziek ontspant. Mij dan in ieder geval. Dus het is al goed dat hij er lekker mee bezig is, ook al is hij nog maar 3 jaar. (de kleinste doet hier ook mee al is het niet met een viool :cool: )
     
  7. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    De vergelijking gaat inderdaad niet overal op, wel geeft het aan dat kwaliteit en economisch succes niet altijd met elkaar in verband zijn. Misschien doet het ene bedrijf meer en/of beter aan marketing dan het andere bedrijf (bijv. de ene vioolbouwer heeft wel een website, de andere niet, middels een website kan de bouwer veel nieuwe klanten krijgen, waardoor hij zich beter bedruipt dan de bouwer zonder website).

    Ik denk dat men als (potentiële) klant niet moet kijken 'oh, die verkoopt goed, laat ik daarnaar toe gaan', maar ook bij een goedlopend bedrijf zich afvraagt of hij daar wel zal vinden wat hij zoekt.

    Bijvoorbeeld Stagg violen worden goed verkocht (tenminste: ik lees op dit forum van veel mensen dat zij een Stagg hebben gekocht). Toch zijn veel (zo niet de meeste!) mensen teleurgesteld over de kwaliteit en duurzaamheid van deze elektrische violen. Wellicht kan dit gezien worden als een Mc Donalds? Of loopt Stagg minder goed dan het lijkt?

    Kwaliteit alleen garandeert nog geen economisch succes en andersom.
     
  8. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Ik mag constateren dat de "discussie" een kant op gaat die mij voor de sfeer op dit forum niet erg gewenst lijkt. :/
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Het valt dacht ik nog wel mee. Er zijn meningsverschillen, maar die worden tot nu toe op een zeer beschaafde manier uitgesproken.
    Wanneer een ieder het met de ander eens is, kan ik dit forum beëindigen en dat was ik nog niet van plan. Je kunt het ook zien als het oefenen in de uitdrukkingsvaardigheid waarbij je steeds voor ogen moet houden dat de toonzetting mede bepaalt hoe er geantwoord gaat worden.
     
  10. Zai

    Zai

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    39
    Hm, op de een of andere manier kan ik het niet laten om even off topic te reageren. Maar dan alleen omdat deze deze draad al behoorlijk off topic bungelt.

    Niet iedereen heeft er behoefte aan om online persoonlijke dingen te vermelden. Zo vind ik het juist wel leuk om te vertellen dat ik zes katten heb. Om maar iets te noemen. Of dat mijn favoriete vakantiebestemming de laatste tijd 'Rundumhause" is (lekker goedkoop). Dat ik dat soort dingen best wil vertellen zegt niks over de waarde die men dient te hechten aan wat ik schrijf over vioolspelen (over bouwen weet ik helaas bijster weinig). Aan wat Bert Boon schrijft over vioolbouw/onderhoud etc. hecht ik wel zeker waarde, en wel op grond van twee redenen. De posts de ik van hem gelezen heb geven een beeld van iemand die weet waar hij het over heeft (en natuurlijk zegt als iemand vraagt waar hij/zij snaren kan kopen: "bij mij in de winkel, bijvoorbeeld").
    Tweede reden is dat ik een viool van hem heb gekocht een jaar of wat terug, en dat ik erg tevreden ben over het viooltje en over de laatste kleine aanpassinkjes die Bert daaraan heeft gedaan voor me. En dat is waarschijnlijk wat bedoeld werd met "economisch succes"; een tevreden klant. :)

    Bert, ik zou het erg jammer vinden als je zou ophouden met forummen hier.
     
  11. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.902
    Homepage:
    Beste Zai, maak je niet al te veel zorgen. Ik zal het forum niet verlaten, maar zet voorlopig de bijdrage-frequentie wel op een flink lagere pit.
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    (Gedeeltelijk door mij verwijderd.)

    Dan maak ik me schuldig aan een aantal reacties die nauwelijks nog met het onderwerp te maken hebben door weer op de proppen te komen met meer persoonlijke info over Bert en economische belangen en dergelijke. Verwijderd. Meestal zien ‘buitenstaanders’ veel eerder dat het de verkeerde kant op gaat dan de deelnemers zélf: Liuwe maakte er al melding van in post #38.
    Nu ik het allemaal nog eens doorlees denk ik dat dit onderwerp gesloten moet worden. Ik overweeg de niet-relevante reacties te verwijderen. Ik denk daarbij aan de volgende posts: 10, 27 t/m 37, 39, 40 en 43. Ik laat ze nu nog even allemaal staan en wacht af of er gefundeerde bezwaren rijzen van de contribuanten tegen deze voorgenomen verwijdering.
    Geen reacties gehad: zijn inmiddels verwijderd.

    Ik verwijt mezelf, dat ik het deze kant op heb laten lopen. Na de voorgenomen verwijdering van bovengenoemde posts verwacht ik dat de rust terug keert, omdat er dan geen irritatie meer kan ontstaan over de inhoudelijke tekst.
    Naar aanleiding van al hetgeen werd geschreven zet Bert zijn bijdragefrequentie op een flink lagere pit, zoals hijzelf zei. Dat had slechter gekund, want het is dus niet de laagste pit!

    Om weer een beetje terug te komen bij het onderwerp: mijn website ondergaat nog voortdurend wijzigingen dus houd het item ‘Laatste nieuws” in de gaten!
     
  13. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Volkomen mee eens. Ik kom wel eens op op websites die gewijd zijn aan (de zelfbouw van) geluidsapparatuur. Afgezien van de vaststelling dat 'stam plus t' kennelijk in het basisonderwijs niet meer onderwezen wordt en dat voltooide deelwoorden inmiddels blijbaar ook op 'dt' kunnen eindigen, treft mij de uitermate ongenuanceerde toon en het gescheld.
    Overigens is dat allemaal nog erg onschuldig vergeleken bij de toonzetting op de Amerikaanse klassiek muziekgroep 'rmcr'. Want daar worden opponenten met grote regelmaat weggezet als aanhangers van de herenliefde dan wel sexuele omgang met kinderen. En dat voor bewoners van het land waar de 'politieke correctheid' is uitgevonden :p
    Dus dan valt het hier nog erg mee.

    Hopf
     
  14. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Proficiat Frits, de A-snaar loopt nu correct over de kam op de homepage van je website! Toch niet met Photoshop gedaan? :D Verder kan ik niks meer ontdekken ... Je kunt gerust zijn behalve dan ... dat de toets aan het uiteinde wat dik op mij overkomt. Daar is natuurlijk geen standaard maat voor, maar ik zie bij mij dat de toets duidelijk minder dik is.
    Er zijn sommigen die de toets stemmen maar dan begeven we ons op glad ijs denk ik.
    Hartelijke groet Sibelius

    PS Ik vind de foto erg mooi genomen met daglicht als tegenlicht, maar ook achter de kam goudkleurig lamplicht als tegenlicht. Schitterend.
     
  15. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Nee, dat kan niet, want het is een ander instrument dus ook met andere snaren. (Hoewel sommige SF-leden héél veel kunnen met Photoshop! :p)

    Ik heb de originele opname nog eens bestudeerd, want daar is het wat beter op te zien. Ik vind de dikte in orde en zou niets willen wijzigen. Het heeft alles te maken met de mate van uitholling aan de onderkant van de toets. Er zijn natuurlijk allerlei vrijheden die een bouwer hanteren kan, zo ook deze. Robertson (die van de worksheets, ken je wel) heeft over de uitholling aan de onderkant wat andere opvattingen dan ik. Courtnall & Johnson denken daar trouwens ook anders over.

    Daar is volgens mijn geheugen al eens een hele thread aan gewijd op dit forum. Dus zo glad is dat ijs niet. Volgens mij ging het om een knaap in de US die allerlei frequentiemetingen doet met de meest geavanceerde instrumenten. Of het echt bijdraagt aan de klankverbetering of optimalisatie? Ik weet het niet, misschien wel, misschien niet. Zo lang de man nog bezig is, heeft hij kennelijk klandizie.

    En dan te bedenken dat ik zélf de fotograaf ben! :) Dank voor het compliment!
     
  16. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Frits,

    Ik zag tot mijn verbazing dat je ook in het archief overal de naam Soundboard hebt vervangen door "Oosterhof Vioolbouw". Ik moet je eerlijk bekennen dat ik Soundboard een stuk sympathieker vind klinken dan Oosterhof Vioolbouw, want bij het eerste zie ik een mens voor me, met een voorschoot aan en houtkrullen in zijn haar, bij Oosterhof Vioolbouw een manager die vanachter zijn bureau brieven van relaties zit te beantwoorden. Zo krijg ik ook altijd brieven van Autobedrijf De Vrij. Vat je? :/
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Het is theoretisch misschien mogelijk dat je SoundBoard sympathieker vindt dan Oosterhof Vioolbouw, maar toch is het een en dezelfde persoon. In de praktijk kunnen het dus geen twee verschillende mensen zijn. Wanneer ik SoundBoard wijzig in de nieuwe naam, gaat alles mee, dus ook van voor het historisch moment.
    Maar je hebt het meer over de klank dan over de persoon, dus valt het eigenlijk allemaal wel weer mee. Even wennen en na een tijdje weet bijna niemand meer hoe het vroeger was.
    Van mij zul je geen brieven krijgen, dus dat valt al weer mee. :)
     
  18. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Oosterhof vioolbouw is geen persoon of het zou een rechtspersoon moeten zijn. Nee ik voel toch wel een beetje met Liuwe mee. Oosterhof vioolbouw suggereert op het forum dat het een bedrijf is. In mijn beleving heb je geen bedrijf, mocht het inmiddels anders zijn dan zou dat één en ander ophelderen. Ik krijg van je website de indruk dat je gepensioneerd en gepassioneerd de vioolbouw als hobby 'bedrijft'. Niet meer en niet minder. Je kunt zelfs met je hobby geld verdienen. Dat is natuurlijk nooit de hoofdzaak. Hoofdzaak is het plezier dat je eraan beleeft. Tenminste als het je hobby is.
    Je zegt dat het 'even' wennen is en na een tijdje weet bijna niemand meer hoe het vroeger was, maar het gaat juist om de indruk die je bij nieuwkomers wekt. Vraag is of het dan juist is om de indruk te wekken dat het om een bedrijf gaat.
    Sibelius
     
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Als je mijn website (nog eens) een beetje goed doorspit, krijg je antwoord op al je vragen en begrijp je wellicht ook beter wat de achtergrond is van de naamswijziging.
    Overigens ben ik nog niet gepensioneerd.
     
  20. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Frits, het kan verkeren. Ik zie dat je een professional geworden bent! Van harte gefeliciteerd. Inclussief kvk-nummer! Nu verwacht ik tenminste een reactie van Bert Brink.

    Sibelius
     

Deel Deze Pagina