Online cellolessen

Discussie in 'Cello' gestart door Hubertus Bogaers, 28 mrt 2020.

  1. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Afwisselend, ja dat zou wel eens kansrijk kunnen zijn. Innovatie!
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.275
    Homepage:
    Dat vind ik wel een heel slimme methode. Daar had ik nog niet aan gedacht: meerdere camera's inzetten! :thumbsup:
     
  3. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Onze viooljuf wil dat ook gaan doen, zeker voor leerlingen die verder weg wonen. Ook voor het milieu! Vind ik supergoed.
    Maar ik ben wel blij dat mijn dochter en ik kunnen fietsen.... Ik vind videolessen toch niet zo fijn.
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Zeker slim! Maar dan nog steeds zit je met het feit dat je leerling dan aan de hand van je aanwijzingen de goede houding en strijkstokgreep moet kunnen oppakken. Als dat op afstand niet lukt, zal er toch een live les moeten zijn om weer de goede houding te pakken te krijgen (leraar 'modelleert' handmatig zijn leerling).
    Met extra camera kan leraar op afstand wel beter zien of de houding goed is.

    Ik denk dat lessen op afstand interessant kunnen zijn in combinatie met live lessen. Ik zou dan pleiten voor de werkwijze dat online lessen pas mogelijk zijn, als de gewenste speelhouding al wat is ingesleten.
     
  5. nassau

    nassau

    Lid geworden:
    17 feb 2020
    Berichten:
    69
    Mijn ervaringen als beginneling zijn ook positief. Voordeel is dat je zelf thuis al kunt stemmen, alles klaarzetten en even inspelen, zodat de les echt gericht is op specifieke moeilijkheden en adviezen.
    Nadeel vind ik vooral dat je niet kunt samenspelen online.
    Morgen weer de eerste live les......kijk er toch wel naar uit en hoop dat ik me intussen tijd niet te veel fouten heb eigen gemaakt.
    Een mix van online en live lijkt me inderdaad prima! Goed plan Hubertus.
    Ook prima voor als je soms een tijdje in het buitenland zit.
     

Deel Deze Pagina