Op welke leeftijd starten met viool(cello)

Discussie in 'Cello' gestart door Karane, 2 feb 2019.

1. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Nikin vindt dit leuk.
  2. Nikin

Nikin

Lid geworden:
    24 aug 2015
    Het klinkt wel heel leuk, maar ze spelen het weekend ervoor en erna ook al, dus wordt het misschien een beetje veel. Het cello8tet is erg leuk, daar zijn we weleens geweest. Misschien toch ook wel voor het zoontje van Karane. Ik denk dat onze jongste een jaar of 6 was toen wij gingen en die heeft er wel van genoten.

Op 9 april hebben ze ook wat leuks. Het Ciconia Consort komt dan in Nijmegen in de Vereeniging spelen en vooraf krijgt een aantal kinderen van RJOC Corrente, waaronder mijn dochter, een masterclass van musici van het Ciconia Consort. Daarna gaat Corrente met een aantal leden van het Ciconia Consort repeteren en 's avonds mogen ze in het voorprogramma spelen en daarna naar het concert van Ciconia. Dus als je dan nog niks hebt, is het misschien wel leuk om te komen luisteren. De masterclass en het voorprogramma zijn gratis toegankelijk, voor het concert moet uiteraard wel betaald worden.

3. Karane

Karane

Lid geworden:
    2 feb 2019
    Klinkt leuk, helaas beiden voor ons niet echt in de buurt, we wonen een beetje in een uithoek. Ik houd het wel in gedachten: altijd leuk dit soort tips!

4. Karane

Karane

Lid geworden:
    2 feb 2019
    Nikin, bedankt voor je reactie ook. Helaas voelt mijn zoon niets voor blokfluit of piano, anders was dat zeker een optie geweest. Piano staat sowiewo thuis, is ook weleens handig voor het overzicht met halve en hele toonafstanden.

Leuk dat je kinderen allevier spelen: hier hebben de oudste twee helemaal niets met muziek(les). Samenspelen is inderdaad wel een groot voordeel. Ik merkt ook in het begin bij dochter, toen ze net op viool begonnen was, dat het oefenen veel makkelijker ging als ik meespeelde op de piano, gewoon omdat het dan leuker/mooier klinkt.

In eerste instantie ga ik voor privéles. Mijn dochter had les samen met een leeftijdsgenootje, maar de niveaus begonnen al snel uit elkaar te lopen en achteraf gezien hebben ze de meiden te lang bij elkaar gelaten. Dochter is na onze verhuizing met privéles begonnen en heeft zo ongelooflijk veel progressie gemaakt nu ze eindelijk de wat moeilijkere stukken mag spelen (haar vorige lerares vond dat ze dat helemaal nog niet kon).

5. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Snap ik best, het is niet echt even een dagtochtje als je zo uit de buurt woont. Het is dan eigenlijk alleen goed te doen als je het kunt combineren met nog een leuk bezoekje aan vrienden/familie waar je kunt logeren. Dat je dus twee vliegen in één klap vangt.

Ik begrijp je goed, je wilt je kinderen natuurlijk ook niet overvoeren. Dat "he bah, alweer.."moet je niet hebben!

6. Karane

Karane

Lid geworden:
    2 feb 2019
    Afspraak voor proefles cello staat voor in maart! Ik ben benieuwd.

Deanone vindt dit leuk.
  7. Karane

Karane

Lid geworden:
    2 feb 2019
    Dit topic hoort nu eigenlijk onder cello thuis, want zoon heeft vorige week een eerste proefles cello gehad. Hij wist van te voren niet zo goed wat hij er van moest verwachten, maar hij was zeer enthousiast na afloop en wou zeker nog een keer. Ik ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen, maar tot nu toe vindt hij het erg interessant. Vanmorgen zag ik op school tijdens het vrij tekenen al een notenbalk met noten verschijnen (ADGC) . Volgende les mag hij voor het eerst met stok beginnen.

Deanone en Marcelita vinden dit leuk.
  8. Marcelita

Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

Lid geworden:
    6 jan 2014
    Homepage:
    Wel een goed teken dat hij er al zo mee bezig is dat dat bij vrij tekenen terug te zien is!

Deel Deze Pagina