Op welke leeftijd starten met viool(cello)

Discussie in 'Cello' gestart door Karane, 2 feb 2019.

1. Karane

Karane

Lid geworden:
    2 feb 2019
    Helaas geen vioolkamp hier (wel een kamp a.k.a. studieweekend van het orkest, maar dat is pas volgend jaar).

Ik houd het zeker wat losser in de vakantie. Normaal oefen ik met zoon 20 min per dag, nu probeer ik hem 3 x per week te laten spelen (geen idee of dit gaat lukken). Viooldochter laat ik even los (die heeft net voor haar doen aardig geoefend voor de voorspeeldag en die moet na de vakantie weer aan de bak met het orkest). Zij heeft belachelijk weinig oefening nodig (hoe goed zou ze wel niet zijn zijn als ze normaal zou studeren, denk ik weleens bij mijzelf) en pakt het ook heel snel weer op.

Lastige vind ik bij zoon dat ik wel echt op de techniek moet letten. Het voelt dan een beetje naar om te "zeuren" als hij lekker aan het prutsen is op de cello, maar het is duidelijk nog geen automatisme bij hem. Ik probeer dus een beetje een middenweg te vinden. Gelukkig heeft hij meestal totaal geen hekel aan oefenen (wat ik graag zo wil houden).

Zelf heb ik een voor mij best lastig stuk op de viool opgekregen voor de vakantie, dus zelf moet ik zeker aan de bak .

Laatst bewerkt: 13 jul 2019
  2. BertBoonVioolbouw

BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Homepage:
    "Leukepeuken" Ként u die uitdrukking beste mensen, sprak ds. Gremdaat :)

Hopf en IdB vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina