Opzoek naar Cuypers en Museum Scheurleer

Discussie in 'Overig' gestart door remi, 1 sep 2005.

  1. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Remi,

    En dat zijn dan nog alleen de violen van 'Nederlandse' bouwers. Er zit ook een aantal Vuillaumes tussen. En Joost mag weten wat nog meer.

    Het heeft me overigens wat moeite gekost om het eigendom van de verzameling te achterhalen. Want dat recht blijkt niet te liggen bij het Gemeentemuseum dat alleen optreedt als depot. En als uitgesproken kunstmuseum ook nauwelijks de plaats is voor de collectie. De juridische eigenaar is de gemeente Den Haag. En gelet op de kaalslag die heeft plaatsgevonden in de gemeentelijke (culturele) begroting, ben ik ronduit pessimistisch over het tentoonstellen van de collectie. Zeker als in aanmerking wordt genomen, maar dat is de schuld van het Rijk, dat mogelijk zelfs het Residentieorkest wordt wegbezuinigd. Of de omvang krijgt van een begeleidingsorkest.
    Het Nederlands Muziekinstituut is ook geen alternatief meer want dat wordt, zowel fysiek als organisatorisch, over enkele maanden onderdeel van het gemeentearchief. En als ik dan in aanmerking hoeveel subsidie er de laatste jaren naar ADO Den Haag is gegaan .......................
    Samenvattend: ieder land krijgt de politici dat het verdient

    Ronald
     
  2. chrish

    chrish ♫ ♪

    Lid geworden:
    20 mei 2008
    Berichten:
    774
    Hoe kan ik deze collectie bezichtigen (wie moet ik bellen)? Is het dan ook toegestaan foto's te maken?

    Remi, jij hebt de collectie toch gezien? Heb je geen foto's genomen?
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ik kan me herinneren dat Remi een serie foto's heeft gemaakt en voor het publiek toegankelijk heeft gezet op dit forum. Ik heb ze namelijk ook gezien en ik dacht dat het in dit onderwerp was, maar kan het niet meer terug vinden.
    Misschien heeft Remi ze ergens anders geplaatst?
     
  4. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
  5. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    Jammer dat we ze niet erbij kunnen horen he... Zou helemaal leuk zijn :)
     

Deel Deze Pagina