Schroom niet!

Discussie in 'Overig' gestart door Guest, 3 dec 2002.

  1. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Misschien te weinig interessante onderwerpen. Zelf ben ik bijvoorbeeld op zich wel geïnteresseerd in vioolbouw, maar alle kleine details kunnen me niet echt boeien omdat ik vaak geen idee heb waar het over gaat.
    Verder lijkt het wel alsof muzikanten in Nederland niet echt heel actief over hun passie willen praten op internet, of daar gewoon geen behoefte aan hebben... In Amerika is dat bijvoorbeeld heel anders. Ik kom weleens op een Amerikaans forum voor violisten die volksmuziek (bluegrass, old time country, Iers) spelen, en daar is men veel actiever omdat de forumleden vaak in een omgeving wonen waar weinig andere violisten, laat staan leraren of vioolbouwers, in de buurt zijn. Ze hebben elkaar dus nodig voor tips om jezelf het vioolspelen aan te leren, om je viool te onderhouden en voor het uitwisselen van informatie en ervaringen.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Andrea,

    Citaat: “Misschien te weinig interessante onderwerpen”.
    Iemand kan het naar eigen goeddunken interessant maken: (nagenoeg) ieder onderwerp binnen het kader van de website kan worden opgevoerd. Wat voor de één niet interssant is kan dat juist voor een ander wèl zijn. En bovendien, wanneer het favoriete onderwerp er niet bij zit, wat hindert men om die dan op te voeren? Zou het kunnen zijn dat het aanmelden c.q. registreren als lid een onoverkoombare drempel vormt?

    Citaat: “Wel geïnteresseerd in vioolbouw maar alle kleine details kunnen me niet boeien”.
    Wanneer je –zoals ik- bijna 20 jaar (alt)violen en gitaren bouwt, zoek je ‘soortgenoten’ die er mogelijk nog meer van weten en/of andere meningen hebben. Of je kunt je eigen mening formuleren en geven. Vanzelfsprekend is je interesse als altvioliste minder diepgaand dan wanneer je zelf ook als bouwster aktief zou zijn. Op dit forum tref ik slechts één professionele bouwer aan maar die is jammer genoeg niet zo gretig met z’n informatie en weinig actief, zodat ik steeds vaker te vinden ben op een Amerikaanse site. Kan ik m’n Engels ook nog mooi op peil houden.

    Na zo’n vier maanden geprobeerd te hebben dit forum weer wat nieuw leven in te blazen, blijkt dat er in feite maar twee of drie leden echt actief zijn. Van een aantal is te achterhalen dat ze wel zeer regelmatig de site bezoeken maar verder geen activiteit ontplooien. Het is net als met een restaurant: er is er altijd wel eentje waar nauwelijks mensen zitten, reden onbekend. Een er naast liggend restaurant loopt als een trein en is volop bezet. Wanneer je dan langs loopt om een keuze te maken, mijdt je meestal die waar geen mensen zitten omdat er mogelijk iets mee is. Zo ook met dit forum: als er weken achtereen niets gebeurt kun je het wel vergeten. Daarom ‘por’ ik zo nu en dan om een reactie uit te lokken. Misschien dat dit jou en anderen aanzet tot meer actie?

    gr,

    Frits
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het heeft ook iets met de grootte van de potentiële doelgroep te maken; Amerikaanse nieuwsgroepen of zelfs internationale fora hebben vaak ook maar enige tientallen echt actieve gebruikers en die komen overal ter wereld vandaan. Dit forum is afhankelijk van Nederland en Vlaanderen. Maar er is goed nieuws: Remi is binnenkort terug van vakantie! :)
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Bert,

    is allang terug hoor, maar heeft kennelijk nu even geen tijd. Hij is trouwens een van de twee of drie die ik noemde. We zouden er meer anderen bij moeten hebben! ;)
     
  5. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Het is natuurlijk ook zo dat muziek maken vooral gaat om het 'doen'. Je kunt er eindeloos over praten en discussiëren, maar dan gaat het in feite niet meer om de muziek. Wat ik mis op dit forum is het delen van ervaringen, de beleving van het muziek maken, het vioolspelen, enz. Andere forums die ik bezoek en die wél goed lopen hebben altijd een groep leden die 'iets' met elkaar hebben, ook al kennen ze elkaar niet in het 'echt'. Het gaat op die forums/fora niet alleen over de gemeenschappelijke interesse (in dit geval muziek, in het bijzonder strijkinstrumenten) maar ook over elkaar. Dan is zo'n forum ook een ontmoetingsplaats en heb je elkaar altijd wel wat te vertellen. Ik kom regelmatig op dit forum, om te kijken of er nog iets nieuws opstaat, maar ik heb alleen af en toe een idee voor een nieuw onderwerp, meestal een vraag. Daar komt nog bij dat ik elke week vioolles heb en een keer in de twee weken samenspel, dus alle vragen
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik probeer te begrijpen wat je zoekt in een forum. Aan de ene kant zeg je dat het je gaat om het maken van muziek in plaats van er over te praten en aan de andere kant wil je die ervaring delen met iemand. Dat klinkt mij nogal tegenstrijdig in de oren.
    Wanneer ik mijn bouwerservaring graag wil delen met iemand voldoet dat geheel aan de verwachting die jij -en ik ook- van een forum hebt. Het is evenwel best mogelijk dat dat jou nu net niet interesseert, maar dat neemt niet weg dat er ervaring kan worden uitgewisseld. Voor het uitwisselen of delen van ervaringen zijn woorden nodig en met een website ben je gebonden om dat schriftelijk te doen. Dat heeft ook beperkingen want niet iedereen is in staat datgene wat hij/zij bedoelt op een correcte manier op schrift te zetten en zeker daar waar het gaat om te beschrijven wat muziek je doet is een behoorlijke uitdrukkingsvaardigheid vereist. Dan heb je nog dat de lezer het precies zo moet interpreteren als de schrijver heeft bedoeld. Daar waar het gaat om gevoelens lijkt me dat niet gemakkelijk en ook niet altijd haalbaar.
    Verder zeg je dat je in een groep ‘gehoor’ vindt omdat er iets gemeenschappelijks is, terwijl men elkaar niet echt kent. Dat hoeft ook niet, juist iets gemeenschappelijks hebben geeft een gevoel van bijelkaar horen. Dan vind je ook gehoor, want een ieder uit die groep heeft dezelfde interesse, ze willen het ook weten en meedoen. Daarna lijkt het erop dat je je prettig voelt wanneer je eigenlijk allerhande onderwerpen kunt delen in zo’n forum. Ik denk dat je het forum meer ziet als uitlaatklep voor alle voorkomende onderwerpen die een raakvlak hebben met muziek en waar men begrip heeft en toont door er op te reageren: een ontmoetingsplaats zoals je zelf zegt. Is dat het wat je zoekt in een forum? Denk je dat anderen dat eveneens zoeken?
     
  7. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    En op deze manier kun je proberen wat je wilt, het helpt allemaal niets. De activiteiten schijnen volledig afhankelijk te zijn van een paar personen. Er is zelfs iemand die beweert dat bij terugkeer van vakantie van een bepaald persoon, de activiteit meetbaar zal toenemen. Als dat zo zou zijn geeft dat te denken over de levenskansen van deze site. Wanneer de webmaster vraagt om een aantal suggesties, worden die in grote getale gegeven, maar worden slechts enkele daarvan gerealiseerd. Daarna is het stil, heel lang stil. Wanneer de moderator gevraagd wordt iets te doen geeft ie niet thuis of het is net zijn ‘pakketje’ niet waar hij zich mee bezig placht te houden.

    Hoelang al staat de mogelijkheid open uw stem uit te brengen om kenbaar te maken of er een Engelse versie van deze site moet komen? Wanneer is de finale stemming nu een feit? Het lijkt wel een referendum zoals we dat destijds hadden bij de Europese grondwet. Nu de uitslag er is en de meeste Nederlanders geen Europese grondwet willen, weet ‘de politiek’ niet wat ze er mee aan moeten: ’t is akelig stil omtrent dat onderwerp. ’t Lijkt violistenweb wel. Frankrijk, die weet het wel! Is Jan-Peter (Stolte, niet DE Jan-Peter!) bang om in het Engels te moeten starten conform de stemmingsuitslag? Als dat zo is, waarom werd de vraag destijds dan toegelaten en opgevoerd?

    Ik kan hier gelukkig nagenoeg alles ventileren. Er is toch maar een sterveling die het leest en reageren doet toch niemand. Of toch nog een enkeling? Een nieuw lid misschien? Ook reeds bestaande leden reageren meestal niet. Er zijn er bij die al jaren lid zijn, maar eigenlijk zijn ze al die tijd inactief en behoren niet meegerekend te worden als lid. Maar eenmaal een post gemaakt, kan men niet meer worden afgevoerd van de ledenlijst, aldus de webmaster. Foutje in het webdesign (programmatuur) lijkt mij.

    Laat ik nu maar even stoppen want het moet ook niet zo zijn dat de lengte de beperkende factor wordt.

    Ik ben benieuwd of er een reactie komt.
     
  8. Andrea

    Andrea

    Lid geworden:
    25 jul 2004
    Berichten:
    57
    Homepage:
    Ach ja... ik blijf bij mijn vorige post, en verder zit deze website meestal bij mijn vaste 'rondje' internet. Dan kijk ik of er nieuwe reacties zijn, soms heb ik zelf iets te posten, en soms niet. Dan ga ik gewoon weer verder...
    Strijkers lijken gewoon niet echt actief op internet, hier in Nederland in ieder geval. Ik kan er niet echt mee zitten. Komt er straks niemand meer op dit forum, dan houdt het voor mij gewoon op en ga ik wat anders doen.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Kijk eens aan een reactie. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht dus: een hele verrassing. Ik ben bouwer en strijker tegelijk, mogelijk maakt dat wat uit? Ik denk dat de benadering verstandig is wanneer je zegt dat je er verder niet mee zit, heb je ook nergens last van. Voor mij houdt het ook gewoon op wanneer ik na al mijn pogingen nul op request krijg. Dat punt is nog niet bereikt, maar komt wel al in zicht. En ik heb allang mijn toevlucht genomen tot de Amerikaanse website maestronet, waar ik bovendien mijn Engelse grammatica kan bijhouden en er altijd wel een onderwerp is waar ik òf nog meer van wil weten of zèlf iets kan bijdragen. Er is daar zo’n divers pluimage dat ook soms flauwe gein uitgehaald kan worden. Bij dit forum violistenweb kun je van alles aandragen ter verbetering maar er wordt helemaal niets mee gedaan. Er zijn feitelijk maar een drie of vier personen met wie je wat meningen, ervaringen en gedachten uitwisselt. En dan laat ik onderwerpen met de onzinnige vragen als “Wat vindt u de beste violist?” maar even buiten beschouwing, hoewel je die ook in maestronet tegen komt, maar ze zijn maar een heel kort leven beschoren want dat interesseert gelukkig bijna niemand.
     
  10. Jan-Peter

    Jan-Peter

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    142
    Homepage:
    Ik snap werkelijk weinig van deze site. Draait al vele jaren en iedere keer worden er wel wat dingen gepost. Heel goed maar op de een of andere manier wil een echt suc6 ervan maar niet lukken.

    Eerlijk gezegd stonden wij op het punt de site helemaal te stoppen. Als er mensen zijn die actief deze site in de lucht willen houden en mee willen delen in de kosten ervan dan houden we ons aanbevolen.

    Jan-Peter
     
  11. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    Wat zijn de kosten (op jaar basis)?

    Remi
     
  12. Jan-Peter

    Jan-Peter

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    142
    Homepage:
    We hosten deze site bij www.easyhosting.nl. Domeinnaam en hostingpakket kosten op jaarbasis rond de 60 euro per jaar. Verder kost de site natuurlijk tijd (als je die er voor maakt... :) )...

    Jan-Peter
     
  13. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Er zijn vele suggesties, op- en aanmerkingen gemaakt door anderen en mij in de tijd dat ik me er intensief mee bezig heb gehouden deze site nieuw leven proberen in te blazen zo vanaf mei dit jaar. In een PM werd ik zélf door JP benaderd, maar er werd eigenlijk nooit gereageerd op de opmerkingen of gedane suggesties.

    Even een voorbeeldje om het geheugen op te frissen: wat doen blazers nu op een website met de naam Violistenweb?

    Ik verbaas me dan nu over de opmerking dat het maar niet wil lukken. Neen, natuurlijk lukt het dan ook niet, want er is niets veranderd en veranderingen gaan niet vanzelf of zo maar plaats vinden. Ik heb hier en daar vaak gelezen, dat het JP aan tijd ontbrak. Maar ik denk dat het meer het ontbreken van de wil is om er iets aan te doen. Dat resulteert in geen enkele verandering. Een beetje eerlijkheid en zelfkritiek is in dezen niet misplaatst lijkt mij.
     
  14. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    60 euri per jaar is niet echt veel voor een mooie plek op I-net.

    Natuurlijk heb je best veel werk aan het onderhouden van een dergelijke site, laat staan een forum.
    Natuurlijk is het makkelijk om van de kant met commentaar te komen, maar een dergelijk forum (PHP) op een betere en modernere manier op te bouwen is veel, heel veel werk.

    Een site met de naam violistenweb… en een kleurrijke keuze aan slagwerk, blazers en dergelijke is mij altijd vreemd geweest.
    Strijkers zijn strijkers, een bas (contra) mag er van mij best bij.

    Als ik kijk naar het aantal reacties van blazers, slagwerk en dergelijke is er bijna 0,0 animo.
    Af en toe een vraagje over een LP of een mevrouw de Haas die een CD kwijt is en vervolgens helaas niets meer laat horen.

    Als ik de kritiek van (SB) Frits lees, (en ik leer hem een beetje kennen), dan is het terecht, een Engels deel, een Poll er over, er gebeurt niets mee.
    Een site levendig houden is natuurlijk niet alleen het werk van de eigenaar en de beheerders van de site.
    Ik weet niet wat voor suggesties er al zijn gedaan om onze site levendig te maken, maar als ik een zoek actie doe in de database van violisten of vioolbouwers krijg ik alleen foutmeldingen, niet gevonden, onbekend.

    Welke violisten staan er dan in die database, welke bouwers?

    Tegen de 60 eurie per jaar zie ik niet op, maar de site eens flink upgraden is natuurlij ook een hels karwij, plus het bijhouden en onderhouden, dat red je dus nooit alleen.

    Suggesties, ik sta er voor open

    Remi
     
  15. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Remi,

    Mijn reacties zijn zodanig getoonzet, dat ik daarmee hoopte te bereiken dat er eindelijk eens wat reacties los komen, zeker van onze webmaster JP. Maar die is niet thuis, denk ik. Dat je me daardoor steeds beter leert kennen is inherent aan de frequentie van mijn reacties.

    Ja, de site upgraden, een andere naam eraan geven waarbij de naam de lading dekt en niet toevallige blazers probeert te vangen. Dat kost niet alleen geld maar ook veel inspanning en tijd. Maar een goed lopende website kan ook geld opleveren, zodat het in feite een kwestie van investeren is.

    Remi, je moet maar eens de oudere posts doorspitten (bijvoorbeeld die van Wim en mijzelf) om te zien welke suggesties er in het verleden allemaal gedaan zijn en hoe weining ervan zijn gerealiseerd. Daarom begrijp ik JP niet, die beweert niet te begrijpen waarom de site niet loopt. In een PM-bericht aan JP (ik dacht begin mei dit jaar) heb ik mijn analyse omtrent de slecht lopende site geformuleerd en wat er aan te doen zou zijn, maar geen enkele reactie daarop ontvangen.

    Laat een aantal banners plaatsen tegen betaling. Elke keer dat een banner wordt geopend kan dan een paar cent worden geclaimed. Er moeten aan vioolbouw gerelateerde bedrijven gevonden worden die dat willen doen. Ik denk in dezen aan bijvoorbeeld ProArte, Baptist, "de Zaansche Kat" e.d. Op die manier kun je bij een goed lopende site tenminste proberen de kosten te dekken. Zo zou Bert Boon Vioolbouw naar mijn idee best een betaalde advertentie kunnen laten plaatsen, hij is tenslotte een professionele vioolbouwer die gebruik maakt van de adverterende mogelijkheden van deze website (en daardoor een aantal commerciële transacties heeft gedaan). Bij het vinden van nog een paar professionals kunnen de advertenteikosten dan weer omlaag.
     
  16. Jan-Peter

    Jan-Peter

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    142
    Homepage:
    Ik leef nog wel hoor. Maar deze site heeft weinig prioriteit gekregen laatste jaren. Ben zelf enorm druk met een aantal andere projecten.

    Natuurlijk snap ik (snappen wij) dat om deze site goed te laten lopen er energie in gestoken moet worden en dat ik dat de laatste tijd niet echt heb gedaan. Uiteraard verwacht ik ook geen wonderen...

    Probleem is dat na analyse van dit probleem en nadat ik er met meerdere mensen over gesproken heb, ik vaak hoor (en hier ook lees) dat onze doelgroep gewoonweg te weinig interesse en vaak ook tijd heeft om van het internet gebruik te maken. Om die reden is er gekozen om de categorieen wat uit te breiden. Overigens zonder succes.

    Wat WE kunnen doen is het volgende:

    Ik laat de site nog minimaal 1 jaar open en in dat jaar gaan drie mensen zich actief bezig houden met de site:

    - Naast BertB moet er nog 1 moderator komen die zich ontfermt over het forum
    - De site zelf herschrijf ik en open het CMS voor de twee moderators zodat er artikelen/ recensies etc. geplaatst kunnen worden, de link sectie beheerd kan worden en de database met violisten en vioolbouwers beheerd kan worden.

    Ik houd mij dan bezig met de technische kant en de twee moderators houden zich bezig met de inhoudelijke kant van deze site.

    Mocht de bezoekersaantallen dermate interessant worden dat sponsoring of advertenties aantrekkelijk worden gaan we een nieuw plan maken.

    Groet,

    Jan-Peter
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    JP,

    Ik lees uit je reactie –waarvoor dank- dat je in feite erkend min of meer in gebreke te zijn geweest door er nauwelijks of geen tijd in te stoppen. Is het dan in feite niet zo, dat het nalaten van enige inspanning debet is aan de lage bezoekersaantallen en daarmee een zeer lage activiteit? De bewering dat de doelgroep geen interesse zou tonen deel ik niet, omdat gebleken is dat die interesse er in eerste instantie juist wél is, maar dat men afhaakt wanneer er niets gedaan wordt aan voorgestelde verbeteringen. Zie daarvoor eens de lijst met personen die slechts één post hebben gerealiseerd en daarna nooit meer iets van zich hebben laten 'horen'. Eveneens weerlegbaar lijkt me, dat het de doelgroep aan tijd zou ontbreken, want deze groep zoekt zijn heil bij (een) andere site( s) die wél aan de behoefte voldoe(t)n. De kwestie tijd speelt hier dus niet.

    Verder ben ik benieuwd naar het resultaat van jullie analyse, die toch –naar ik hoop- wat genuanceerder is dan alleen maar te zeggen dat het de doelgroep aan interesse en tijd ontbreekt.

    Bij toetreding van een extra moderator zal er niet veel wijzigen tov van de huidige situatie, omdat eerst de structuur van de site verbeterd dient te worden. Maw: verbeter de structuur en evalueer na een tijd het resultaat. Bepaal daarna wat de taken zijn van de moderator, want van de aanwezigheid van de huidige merk ik niet veel, zelfs niet wanneer meerdere verzoeken worden gedaan tot actie. Besluit daarna of er nog steeds behoefte is aan een extra moderator.

    Verder vraag ik me af waaruit gebleken is dat er artikelen en recensies moeten komen. Is daar behoefte aan dan? Lijkt me beter thuis te horen op een andere site.
    Hoe zit het met de uitslag van de poll, wordt daar nog wat mee gedaan of is dat een wassen neus?

    Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden, want mijn mening alléén is niet zaligmakend. Maar reageer dan tenminste zodat we weten wat er leeft onder de nog weinige bezoekers!

    Op hoop van zegen!
     
  18. Jan-Peter

    Jan-Peter

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    142
    Homepage:
    Veel violisten en andere geinteresseerden komen op deze site af om info te consumeren en minder om te praten. Het geven van informatie is voor deze mensen (blijkbaar) niet interessant genoeg.

    Als ik een aantal posts van de single-posters bekijk dan zijn het vaak (verkapte) advertenties of vragen van amateur violisten. Eenmalige post om te adverteren en daarna zie je ze nooit meer terug.

    Het kan best zo zijn dat er animo is voor meer diepgang maar eerlijk gezegd betwijfel ik dat een beetje. Een tijd terug is deze site een opstap geweest voor het ontstaan van een nieuw klassieke muziek forum. Het uiteindelijke resultaat was dramatisch. Veel leden maar een harde kern van zuurpruimen en betweters.

    Kortom, ik wil het best een kans geven en hopen op een violistensite met diepgang en betrokken leden. Ik heb zelf alleen zeer weinig tijd om daar een actieve rol in te spelen en daarom stel. ik de voorwaarde dat er twee actieve moderators zijn die de inhoud verzorgen. Ik zal me richten op de techniek (en zal dan ook afspraken nakomen...) maar niet op de inhoud.

    Als dan blijkt dat na 1 jaar de site voldoende bezoekers trekt en inhoudelijk in orde is kunnen we verder spreken.

    Ik heb geen tijd om deze site op eigen kracht nieuw leven in te blazen. De kosten wil ik overigens nog wel 1 jaar dragen maar dan dus onder de voorwaarde dat er minimaal 2 moderators zijn die 1 jaar lang meewerken.
     
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Jammer, dat je veel van mijn vragen onbeantwoord laat.
     
  20. Jan-Peter

    Jan-Peter

    Lid geworden:
    24 mrt 2003
    Berichten:
    142
    Homepage:
    Lijkt me op zich waar maar zoals ik al antwoorde denk ik dat de inactiviteit ook ligt aan de bedoeling van de bezoekers. Halen ipv brengen.
    Welke dan? Ken jij een site waar violisten "halen" en "brengen" en niet alleen advertenties plaatsen?

    heb ik net iets over geschreven
    heb ik net een voorstel voor gedaan.

    Die onderdelen van de site maken de site meer dan een forum en dat is juist de bedoeling ervan.
    Ik ben ook benieuwd wat anderen denken.
     

Deel Deze Pagina