Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
liuwe schreef op 20/08/2006:
Nee, Frits, de grap was me niet ontgaan, ik kreeg daarbij ogenblikkelijk het beeld van De Lifter voor ogen, uit het verhaal van Roald Dahl, maar ik wilde er niet op reageren.
liuwe schreef op 21/08/2006:
Ik denk dat je, als je de grap van een groepslid dóór hebt, daar gewoon niet op moet ingaan, het is niet mijn taak om andere groepsleden de dubbele bodem van een opmerking te duiden. We zijn tenslotte een discussieforum waarin we zaken aangaande vioolbouw met elkaar bespreken; als ik grapjes moet gaan verduidelijken, kan ik beter een ander forum zoeken. Accoord?....
Ja Frits, dat wordt ook uitgedrukt in het aantal groene blokjes bij je naam: jij hebt er al vier, terwijl de meesten onzer niet verder komen dan één of twee. Maar ook dat geeft te denken...soundboard schreef op 30/08/2006:
Zouden mijn grapjes voor de meerderheid van de forumbezoekers te moeilijk zijn dan? Indien ja, geeft dat toch te denken.
Kul. Dat ontkent dat het gehoor ook een ontwikkeling kan ondergaan. Volgens mijn lerares heb ik een goed ontwikkeld muzikaal gehoor. Toch heb ik moeite gehad met het 'op het gehoor' stemmen van reine kwinten. Nu heb ik dat probleem niet meer.liuwe schreef op 21/08/2006:
De reine kwinten laten zich zeer gemakkelijk stemmen. Als je dat niet kunt, moet je geen viool gaan spelen. Maar wie met vioollessen begint moet eigenlijk altijd al bij de leraar een gehoortoets afleggen, dat voorkomt problemen.
Tsja, als je dat geen ontwikkeling wilt noemen....liuwe schreef op 31/08/2006:
[...] je leert in de praktijk dat [...]
Daar moet je toch mee uitkijken. Bij kwinten en kwarten is de afwijking minimaal. Maar bij andere intervallen is een tuner waardeloos. De zuivere kleine en grote terts hebben een nogal grote afwijking van de gelijkzwevende tertsen. En voor het spelen van een melodie speel je weer andere intervallen dan bij dubbelgrepen. Hier moet je je gehoor toch wel meer vertrouwen dan een tuner.remi schreef op 01/09/2006:
Als ik een analyse maak van mijn oefeningen dan schrik ik me rot.
Een gewone toonladder (met het metertje), hoeveel afwijking zit er wel niet in (meten is weten). Hoeveel hertz zit de gemiddelde toon er naast? 1, 2, 3.