Tips tegen bibberstok?

Discussie in 'Viool' gestart door Mar10e, 25 mrt 2016.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.982
    Homepage:
    Dan komen de echte problemen nog: er ontstaat binnenkort een tekort aan bananen vanwege een plantenziekte!:((hoorde ik vandaag op de radio!)
     
  2. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Owjee, dan moet ik mijn smoothie maker ergens in de verhuisdozen zien te vinden en aan het werk, bananensmoothies maken en invriezen. Fikse voorraad aanleggen....
     
  3. marloes s

    marloes s |♫♫|♫

    Lid geworden:
    16 mei 2014
    Berichten:
    2.093
    Geen paniek !
    De zelfde stof waardoor je prettig voelt zit ook in kaas , en koeien zijn er nog ruimvoldoende ;)
     
  4. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.139
    Homepage:
    Zouden er niet ook yoga technieken zijn om de stress (en gebibber tot gevolg) in te dammen?
    Of iets uit de Mindfullness (want het gaat dan bij ons om een hoofd vol niet-helpende gedachten)?
    Of andere manieren die je helpen bij een optreden je zo gauw mogelijk in je spel te helpen?

    Optreden vind ik ook heel spannend, maar het plezier in spelen overwint. Ik ga dus niet nadenken over wat er mis zou kunnen gaan, want dat geeft mij geen positieve energie. Ik weet dát ik niet perfect ga spelen, dus dat ik een foutje of wat zal moeten opvangen (en als ik het per ongeluk wel heel goed doe, is dat leuk meegenomen). Naast de technische voorbereiding van wat ik ga spelen is er dus voor mij ook datgene wat ik van het stuk zou willen overbrengen. Of wat wé willen laten horen en willen meegeven. Zulke gedachten helpen mij in de voorbereiding en daarna moet ik vooral NIET nadenken en in dat opzicht gewoon 'los gaan'.
     
    gevoeligesnaar vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina