Viool gezocht voor demente vrouw...

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Muzirene, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Ik zal ook voor een eenvoudige koffer zorgen. :)

    Wie coördineert de boel zodat viool, koffer, stok, reserve snaren en blokje hars bij elkaar komen?
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Wederom een groots gebaar!:)

    Over coördinatie enzo ga ik even weer in overleg met Irene.
    Misschien hol ik iets te hard. :D
     
  3. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    Hallo ik ben de verzorgster die de advertentie geplaatst heeft op MP voor mijn bewoonster in het verpleeghuis waar ik werkzaam ben. Ik heb een account aangemaakt op dit forum zodat jullie ook aan mij vragen omtrent de bewoonster die een grote passie heeft die heet viool , kunnen stellen .Alleen ben en kan ik vanwege de privacy en mijn beroepsgeheim niet te veel vertellen over deze bewoonster kan dus niet te diep ingaan op bepaalde vragen waar denk ik wel respect voor is.
     
  4. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    Ik ben diegene die deze adv geplaatst heeft onder het kopje dameskleding omdat dames meestal kijken bij kleding zodat er automatisch naar deze oproep gekeken wordt!! De adv bij strijkinstrumenten is veel minder bekeken als de adv die bij dameskleding staat ;-)
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dag verzorgster, welkom op het forum!
    Wat fijn dat je erbij bent gekomen! Er zijn op dit forum wel vragen opgekomen n.a.v. de advertentie. Het is meer dan logisch dat we rekening moeten houden met de privacy van je cliënt en dat dat dus ook consequenties zal hebben voor wat je aan antwoorden kunt geven.
    Vooropgesteld: wat heeft je cliënt een fijne, betrokken verzorgster die actie wil ondernemen om de cliënt weer kans te geven te musiceren!

    Er is intussen al flink nagedacht en gediscussieerd over de vraag naar de viool en er is zeker bereidheid hier iets mee te doen vanuit het forum. Er zijn ook vragen waar we mee zitten, en die ga ik hier maar weer stellen (op die ene na over de rubriek dameskleding: een slimme manier om de vraag onder de aandacht te krijgen!)

    - vraag naar de eigen viool van de mevrouw. Waar is die gebleven? Weet de verre familie die nog bij haar betrokken is/bekend is bij het verpleeghuis wat ermee gebeurd is? Is iemand in haar omgeving bekend bij welke vioolbouwer ze ging voor haar viool?

    - vraag naar mogelijkheden uit haar eigen financiële middelen. Zeer waarschijnlijk weet het verpleeghuis wel wie haar financiële belangen behartigt (bewindvoerder), wie dus voor haar de eigen bijdrage aan de zorg uit haar middelen betaalt. Deze zal ook weten wat er overblijft en welk deel(tje) nog zou kunnen worden ingezet voor een (evt. betere) viool.
    Het gaat ons niet aan hoeveel ze heeft, maar wel of ze in staat is om bijv. voor ca. 180 euro per jaar (45 per maand) een viool te huren inclusief verzekering en éénmalig een borg van 90 euro te betalen.
    Is er via het verpleeghuis contact met de bewindvoerder geweest over deze kwestie?

    - een vraag naar hoe die passie voor viool zich bij haar uit, waardoor je op het idee gekomen bent naar een viool te zoeken.

    - en er is ook een vraag naar hoe in het verpleeghuis het musiceren van haar kan/gaat worden ondersteund.

    Puur belangstelling van ons, want geweldig dat er ook is voor iemand die nog veel levensvreugde zou kunnen krijgen door weer viool te kunnen gaan spelen!

    We zijn met een groep strijkers best bereid om te helpen, maar het zou toch wel héél mooi zijn als uiteindelijk blijkt dat er nog mogelijkheden zijn in de hoek van mevrouw zelf.

    Hartelijke groet, en wie weet ook tot ziens,
    Marcelita
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Marcelita,

    de vraag wie de boel nu gaat coördineren ligt eveneens nog open.
     
  7. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dat klopt, Frits.
    Wordt zo gauw mogelijk beanwoord.
    (Verantwoordelijkheidsgevoel voor welslagen project blijft en voorbereidingen gaan ook gewoon door)
     
  8. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    We zijn in overleg, Frits!
     
    Oosterhof Vioolbouw vindt dit leuk.
  9. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Oeioei, zie even een foutje van mij in #45. Het gaat over een huurviool die 180 euro per jaar kost. Dat is 45 euro per kwartaal volgens opgave van een vioolbouwer die ook verhuurt inclusief verzekering.
     
  10. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Frits,
    Ik was al aan het coördineren en daar ga ik gewoon mee verder, in nauwe samenwerking met Irene.
    Ivm privacy is het wel eens nodig dingen via de correspondentie te bespreken en te regelen. Er wordt verder gewerkt, maar we zijn hierin wel afhankelijk van anderen. We zitten nu wel in de fase van het verzamelen van de vioolset. Zodra we daar in geslaagd zijn, is het een kwestie van contact met verzorgster en ons.
    Frits, heb je plannen mee af te reizen naar de ontvangende violiste?

    Dag verzorgster:
    Wat we dan gaan brengen is een in bruikleen gestelde vioolset in vioolkoffer door leden van het strijkersforum. Deze set kost dus geen geld, maar het is wel de bedoeling dat er met zorg wordt omgegaan en tzt teruggegeven kan worden.
    De vraag naar de financiële draagkracht van de cliënt is alleen nuttig te weten als het duidelijk is dat ze een kwalitatief beter instrument nodig heeft. Dan kan dus verder worden gekeken.
    We kunnen ons voorstellen dat je vanuit je positie niet makkelijk aan de info over haar geld kunt komen. Het gaat ons ook verder niet aan hoeveel ze op haar bankrekening heeft.

    De vragen die ik je stelde, zijn vragen die hier op het forum bij mensen zijn opgekomen. Kijk gewoon even wat je kunt beantwoorden. Het is allemaal vanuit de belangstelling gesteld. Nogmaals, je hebt echt goed werk gedaan voor de violiste die je verzorgt! Het heeft ons hier gestimuleerd om er iets mee te doen. We hopen binnenkort contact met je op te nemen om langs te komen in de instelling om de viool aan te bieden aan de violiste. Dat willen we natuurlijk wel met jou erbij!

    hartelijke groet,
    Marcelita
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  11. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    Ik kreeg net een mail van Irene ,...........ik ben er helemaal stil van , het is niet te geloven dat en ik kan het ook bijna niet geloven dat toen ik van plan was om deze oproep te posten op markplaats deze lieve begripvolle mensen zou bereiken . Kortom ik weet even niet zo gauw hoe ik dit onder woorden moet brengen!! Ik denk dat jullie heel wat teweeg brengen bij een lief ( nou ja soms ook niet maar dat hoort nou eenmaal bij het ziektebeeld ;-) vrouwtje (mijn bewoonster) als jullie haar de viool overhandigen ! ( ik voel mij soms nou ja vaak een moeder van een groot gezin met 9 grote dementerenden die stuk voor stuk een speciaal plekje in mijn hart hebben en hier voor moet zorgen dat ze het naar hun zin hebben en een tehuis een veilig thuis voor ze moet zijn waar ze ook van hun passie zoals muziek kunnen genieten ) dank jullie allen voor jullie tijd , geregel , en georganiseer etc. en een wens waar kunnen maken. Groet Sandra
     
    Marcelita en Muzirene vinden dit leuk.
  12. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Marcelita en ik zijn bezig alles te verzamelen en willen het gaan brengen naar "onze mevrouw" in Hilversum. Graag komende week, uiterlijk de week erop. De exacte datum moeten we even in overleg met Sandra (verzorgster) plannen.

    Wat we samen voor elkaar hebben gekregen:

    - viool en koffer - Frits
    - blokje hars, strijkstok, snaren - Tobias
    - schoudersteun, boeken - Irene
    - doek -> een vriendin had een prachtige flanellen lap met rozen. Daar maak ik een mooie afdeklap van voor de viool en zet ik de naam van onze mevrouw nog op.
    - stemvork - Marcelita
    - muziekstandaard - Tobias

    Het is compleet!


    Marcelita woont in de omgeving van Wageningen, ik in de buurt van Eindhoven / Den Bosch, en ben ook vaak in de buurt van Tilburg of Drunen. Dus misschien is het mogelijk iets bij een van ons af te leveren of kunnen wij het komen halen. Maar opsturen kan natuurlijk ook altijd. Stuur me dan maar even een berichtje via dit forum.

    Geweldig, het is gewoon gelukt! Dankzij jullie! Super!
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2014
    Marcelita vindt dit leuk.
  13. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    Wat geweldig om dit alles te lezen , ik heb net een avonddienst gehad en met mevr gesproken over hoe ze het zou vinden om weer viool te kunnen spelen , het lijkt haar heerlijk om te spelen al moet ze wel weer oefenen om weer goed te kunnen spelen het is al even geleden zegt ze ;-) ben reuze benieuwd zowiezo naar haar reaktie en of ze nog goed kan spelen. Ik heb Irene een mail geschreven met de diensten die ik komende week draai . Heb dit weekend late diensten . Jullie alvast heel heel hartelijk bedankt voor alle reakties en dat jullie de wens die ik uitsprak en jullie werkelijkheid hebben gemaakt !!! tot heel snel spannend hoor .
    Ik spreek namens mijn bewoonster groet Sandra
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  14. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik ben even afwezig geweest want mijn Laptopje heeft een virusje en ik gebruik nu een leenlaptopje.
    Ik heb ook nog een mooie nieuwe zwarte opvouwbare muziekstandaard te geef, één en ander wel graag ophalen want versturen wordt wat moeilijk.
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  15. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Wauw, Tobias, fantastisch!

    Geef ons even via dit forum je adres, dan gaan we het regelen.
     
  16. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Post nummer 52 is bijgewerkt, we hebben het pretpakket compleet.

    Ook de datum is geprikt: komend weekend gaan we een oude dame verrassen!
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Pas op met het prijsgeven van gegevens. Lijkt me beter om dat te doen via 'Conversaties'. :(
     
  18. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Ik heb mijn adres en tel.nummer vorige week al per mail doorgegeven.

    Let op: Ik kan met mijn bruikleen laptopje nu geen mail ontvangen.
     
  19. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Ik ben nu net weer terug van missie viool ophalen. Heb heel gezellig met Frits kennisgemaakt, thee gedronken en de viool in ontvangst genomen.
    Tobias, ik ben blij dat je weer terug bent met het geleende laptopje. Bij mij is overigens niets binnengekomen via mail of in de conversatie. En ik zou heel graag wel een afspraak met je willen maken ivm ophalen van strijkstok, hars, snaren en muziekstandaard.
    Zou je via de conversatie met mij verder in overleg willen over 't ophalen en wáár precies?
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.284
    Homepage:
    Marcelita,

    ik ben er niet zeker van of het Tobias lukt met zijn leen laptopje een bericht te plaatsen in de 'Conversaties'. Daarom heb ik daar de NAW-gegevens van Tobias even geplaatst. Dus kijk daar even en je weet wat je weten moet.

    Groet, Frits
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina