Viool gezocht voor demente vrouw...

Discussie in 'Gevraagd' gestart door Muzirene, 14 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ja, dat was inderdaad ook mijn bedoeling, ik was niet duidelijk!

    He, ik had ook geen gegevens van je ontvangen hoor Tobias! Dus blijkbaar is er vorige week al wat misgegaan. Maar we kunnen je nu bereiken! Marcelita woont wat meer jouw richting in, dus zal zij naar je toe komen!

    Ik vind het echt geweldig wat je voor deze mevrouw wil doen. Volgens Sandra zal ze het fantastisch vinden. We zijn benieuwd, we laten het weten!

    Warme groet, Irene
     
  2. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Intussen hebben Tobias en ik een afspraak gepland. Tweede helft van deze week en dan hebben we uiteindelijk de complete vioolspeelset om komend weekend aan te bieden.:)
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  3. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    Ik werk het weekend en verheug mij op komend weekend , ben ook reuze benieuwd hoe mevr dit gaat vinden ?! Volgens mij slaat ze haar handen in een en roept OOooohhh geweldig :) Dank jullie dat er de moeite is genomen om mijn advertentie serieus te nemen en hierop actie te ondernemen en alles te regelen en organiseren om deze droom voor mijn bewoonster weer werkelijkheid te maken en hopende dat ze hier nog een lange tijd van mag genieten!? Ik zal a.s zondag trachten wat foto's te maken en hier op het forum te plaatsen , indien dit gewenst is? Nogmaals dank aan jullie allen , ook aan Irene die mij als eerste zo'n attente mail stuurde en waar ik inmiddels geregeld mailwisseling mee heb :) groet Sandra
     
    Marcelita en Muzirene vinden dit leuk.
  4. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Wat gaaf dit item mee te lezen. Jullie zijn goud!
     
    Marcelita, Oosterhof Vioolbouw en Muzirene vinden dit leuk.
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Ik ben inmiddels weer ruimschoots terug van mijn bezoek aan Tobias. Door wegomleggingen heb ik meer van de omgeving gezien (hoe mooi die ook was) dan mijn bedoeling was. Ben hartelijk ontvangen, het was leuk wederzijds om de figuur achter de naam op het forum te ontmoeten (dit geldt natuurlijk evenzeer voor mijn ontmoeting met Frits en ook daar ben ik hartelijk ontvangen, mijn dank voor jullie beiden!). De bijdragen voor de mevrouw lagen klaar en wachten nu inmiddels hier thuis op het tochtje naar hun bestemming. Door je goede aanwijzingen, Tobias, ben ik verder zonder omweg weer vlot thuis gekomen:)
     
    Muzirene vindt dit leuk.
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik lees dit onderwerp nog eens door en kom tot de conclusie dat er nergens een afbeelding is geplaatst hoe het instrument er dan uitziet. Gelukkig heb ik er wat foto's van. Ik heb de viool maar 'Forumviool' (FV) genoemd, naar aanleiding van een idee wat is ontstaan op dit forum.
    Nu heeft de (ingelogde) lezer tenminste een idee hoe die er uit ziet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    JanHut en Muzirene vinden dit leuk.
  7. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    FV is zo te zien een eenvoudige lieverd, helemaal geschikt om een oudere dame te plezieren, de kleur van de lak is ingetogen net als de houtstructuur, en de krul glanst als een kaarsenmakers kont in de maneschijn.
     
    Oosterhof Vioolbouw en Muzirene vinden dit leuk.
  8. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Goh, hoe komt het dat jij die vergelijking kan maken? Zou ik werkelijk nooit kunnen, het begint er al mee dat ik geen kaarsenmakers ken, laat staan enig zicht heb op de uitstraling van hun derrière...
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik heb het nooit zelf uitgevoerd, maar volgens mij kan men van bijenwas wel zelf kaarsen maken. Als iemand dat dan gedaan heeft en na het douchen in de spiegel achterom kijkt, zou er sprake kunnen zijn van een "Kaarsenmakersk........schijn". Alleen de maneschijn klopt dan niet helemaal, maar wel of er glans optreedt.

    Opm. : vér buiten het bestek van dit onderwerp!
     
  10. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Bijenwas. ...
    Ik realiseer me nu dat ik dus toch een kaarsenmaker ken, maar wil absoluut mee geen voorstelling maken van ook naar iets glanzend bij deze persoon.
    Laten we teruggaan naar de topic.... please....
     
  11. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    PPPffff wat een dag vandaag en dan bedoel ik men name vanmiddag . Ik ben met de demente vrouw naar beneden gegaan omdat ik dacht Marcelita en Irene zag aankomen ;) Ik vertelde mevrouw dat ik een verassing had voor haar maar even moest wachten ! En ja hoor hoe spannend kan het zijn? Ik ontmoette de dames ook voor het eerst. Wel mailcontact, nu in levende lijve ontmoet. We zijn naar de afdeling gegaan waar de dochter van Irene viool ging spelen en Marcelita op haar cello. Mevrouw luisterde aandachtig en genoot hier zienderogen van hoe fijn was dat ! Irene speelde ook op de ( leen ) viool en ik vroeg aan mevr of ze een keer wilde proberen te spelen ? Na enig tegenstribbelen pakte ze de viool aan stond op en speelde de sterren van de hemel hoe cool is dat een vrouw van 93 die haar zoals ze het noemt haar grote liefde in haar handen had ppff slik slik brok in mijn keel!! Irene vroeg zullen we de viool hier laten waarop mevr antwoordde : luister mijn viool is van mij daar komt niemand aan die blijft hier , ik heb nog wel een ander goedkoop viooltje voor je :D Marcelita en Femke speelde nog enkele stukken en gingen na het geven van en klein bedankje weer op huis aan. Ik ben met mevr mee gelopen en hun uit gezwaaid, dol gelukkig ging ik weer met mevr naar de afd. heb met mevr afgesproken de viool veilig op ons kantoor komt te staan en als ze wil spelen we deze voor haar pakken. ( voordat iemand een andere bewoner te lijf gaat :rolleyes: ) het liefst zou ze met haar grote liefde gaan slapen vertelde ze met een smile van oor tot oor en drukte de viool dicht tegen zich aan ;) Dank jullie allen en aan de vioolbouwer ik heb een kleinigheidje mee gegeven aan de dames voor U /jou als dank. Zonder jullie had ik de droom van mijn bewoonster niet kunnen verwezenlijken :) groet Sandra de verzorgster
     
    Skanulleke, Deanone, Willeke_D en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Het was werkelijk FANTASTISCH!

    En deze mevrouw heeft echt een plekje in mijn hart hoor, wat een lieverd. En wat speelde ze goed!! Zo fijn om dit voor haar te mogen doen.

    Irene
     
    Deanone, JanHut, Marcelita en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Wat hebben we een geweldige dag gehad!!!!! Ik ben zo blij dat we dit voor deze mevrouw hebben kunnen doen!!!! Maar wel dankzij Frits én Tobias: reken er maar op hoe blij ze is met wat er nu weer kan! Heerlijk vioolspelen:)!
    We werden op de afdeling bijzonder hartelijk ontvangen. De verzorgsters legde ons in de watten en de mevrouw is iemand met wie we nog graag eens muziek willen maken! Ze reageerde ook heel lief en hartelijk op het dochtertje van Irene. Dat dochtertje stond overigens ook heel leuk te spelen; heeft na twee jaar les al heel wat opgestoken!
    Helemaal bijzonder was het moment dat ze ging staan en spelen!!! Ze heeft kennelijk al heel wat jaren niet heeft kunnen spelen, maar eenmaal aan het spelen haalde ze heel veel uit de eenvoudige "aai-viool" met nog mooi vibrato.

    Mocht er nog iemand van het forum in de buurt van Hilversum wonen...van een muzikale ontmoeting met deze mevrouw kom je zeer waarschijnlijk heel blij thuis en verhoog je voor haar het muziekplezier!
     
    JanHut, verzorgster en Muzirene vinden dit leuk.
  14. Geert

    Geert Geert

    Lid geworden:
    30 sep 2004
    Berichten:
    1.000
    Wat een leuk verslag van Sandra. Ik heb het met open mond van verbazing gelezen vooral omdat ik wel wat bedenkingen had. Fantastisch dat dit dankzij de deelnemers aan deze actie zo goed is verlopen.
     
    verzorgster vindt dit leuk.
  15. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    Ja Geert ze bestaan nog ;)
     
    Deanone vindt dit leuk.
  16. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:


    Herkent iemand wat ze speelt? Ze zou het zo graag helemaal weer willen kunnen, maar ze wist het niet meer uit haar hoofd....
     
  17. verzorgster

    verzorgster

    Lid geworden:
    25 jun 2014
    Berichten:
    9
    Nee :p maar wel die lieve mevrouw waar ik als ik dit zie een hoor een brok van in mijn keel krijg :)
     
  18. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Geweldig dat deze mevrouw weer wat kan spelen, ik had er wel een beetje een hard hoofd in, maar het filmpje laat zien dat ze er plezier in heeft.
    Misschien knapt ze er nog wel wat van op, want als je demente mensen activeert treedt er vaak verbetering in de toestand op.
    En dit allemaal ook vooral door de inspanningen van Marcelita, Irene en dochtertje en natuurlijk Sandra die het allemaal heeft aangezwengeld.
     
    Muzirene en verzorgster vinden dit leuk.
  19. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.118
    Homepage:
    Herkent iemand wat ze speelt? Ze zou het zo graag helemaal weer willen kunnen, maar ze wist het niet meer uit haar hoofd.... (#76).
    Dit heeft iets weg van NOOTSCHIETEN van radio4. Alleen is het nu geen spelletje, maar willen we de violiste aan de bijbehorende bladmuziek helpen.
    Onder welk programma bij radio 4 kan men stukjes geluidsopname die men niet kan thuisbrengen, aan anderen voorleggen? Dan kan het daar worden voorgelegd en bereiken we de geoefende nootschieters. Het heet iets als 'hulpdienst' ofzo, ik weet het niet precies. Of weet iemand die dat programma-onderdeel presenteert?
     
  20. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Ik was al aan het zoeken. Ik dacht Wohlfahrt te herkennen en heb die muziek even doorgespit, maar vond niets wat er op leek. Volgens mij is het een gedeelte uit een bepaalde etüde die ze speelt.

    Hebben jullie gehoord (en gezien) op het filmfragment, dat het muzikale gehoor van deze mevrouw nog prima intact is?
    Op ongeveer 0:35 - 0:40 min hoor je dat ze G-a (op de G-snaar) speelt (Pos. I) en die a is in eerste instantie te hoog. Daarna stopt ze en doet het nog een keer maar dan de a lager. Prachtig!!
     
    Deanone, verzorgster en JanHut vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina