viool in aanbouw

Discussie in 'Viool' gestart door Sibelius, 7 jan 2010.

  1. Zijstraat

    Zijstraat

    Lid geworden:
    24 jun 2010
    Berichten:
    1
    James Hewitt speelde 3 weken geleden zijn Master Recital op KCC (leraar Pavlo Besnoziuk) - James speelt al ruim 2 jaren op 2 verschillende barokviolen voor hem gebouwd door Arjaan Westdorp. Arjaan was bij het recital - interessante vent en heel gastvrij met zijn kennis!! Hij bouwt veel verschillende instrumenten.
     
  2. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Het kan verkeren. Twee jaar lang hebben de onderdelen voor mijn tweede te bouwen viool in de kast gelegen. Onlangs ben ik met de krul begonnen. Beste Hopf, hierbij een teken van leven.

    Overigens mijn complimenten voor Walter!

    Hartelijke groet, Sibelius


    [​IMG]
     
  3. Walter_vd_Hee

    Walter_vd_Hee Walter van der Hee

    Lid geworden:
    30 jun 2011
    Berichten:
    181
    Hey Sibelius,

    wat leuk dat je terug bent! Ik had jouw werk al eens gezien hier en me afgevraagd wat ervan geworden was, nu weet ik het! Ik zal jouw voortgang op de voet volgen en het ziet er heel mooi uit tot nu toe, een stuk netter dan mijn werk, maar goed Guarneri was ook soms slordig ;)
    Veel succes dus! :)

    Groeten,
    Walter.
     
  4. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    Moet wel eerlijk zeggen dat ik een cursus vioolbouw heb gevolgd (10 zaterdagen verspreid over een jaar) in Arnhem bij Kees Roos via de vereniging voor huismuziek. Dat jij het presteert met alleen een boek en een forum (Maestronet) is bewonderenswaardig. Wat ik wel interessant vind is het gegeven dat het moeilijk is om de tweede te bouwen viool te verbeteren. Ik ben nu nl. ook met m'n tweede viool bezig, maar ik kan niet zeggen dat ik zoveel progressie zie. Jezelf overtreffen is blijkbaar moeilijk. Je bezit blijkbaar van nature een zekere handigheid en een bepaalde mate van perfectie, maar om daarin de grenzen te verleggen is lastig. Ik heb nu de sleutelkast uitgediept. Dat betekent eerst een uur lang de beitels vlijmscherp maken, goed licht erop zetten, een goede bril gebruiken en ... dan pas steken.
     
  5. Sibelius

    Sibelius

    Lid geworden:
    31 jul 2008
    Berichten:
    75
    [​IMG]

    Hier dan de uitgestoken sleutelkast.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Jezelf verbeteren kan alleen maar wanneer je ziet wáár er verbeterd moet worden. Dat betekent een heel kritische instelling en niet te gauw tevreden zijn.
     
  7. LouiseJager

    LouiseJager

    Lid geworden:
    2 apr 2012
    Berichten:
    2
    Wauw ziet er super uit!! Ga zo door!

    Groetjes,
    Louise

    Reclame over zonweringen verwijderd. Bij herhaling volgt verwijdering account.
    Beheerder.
     

Deel Deze Pagina