Vioolstandaard

Discussie in 'Aangeboden' gestart door MathiasB, 26 apr 2009.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Houtworm bij een stenen muur? :(

    'Bungelend effect van het ophangen en afhalen'?
    Wanneer de schoudersteun bevestigd blijft aan het instrument vervult die twee functies: dempt de beweging tijdens het ophangen en zorgt er voor dat er geen beschadigingen optreden door contact met de muur.

    Bij de keuze van de goede plaats aan de wand ga ik er vanzelfsprekend van uit dat men even nadenkt en de keuze niet laat vallen op een door de zon beschenen plek.

    Frits
     
  2. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Behoorlijk sneu voor dat beestje...
     
  3. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    11 mrt 2008
    Berichten:
    470
    Homepage:
    Slechts hout dat is behandeld met verf, lak, vernis, boenwas en beits is voor de houtkever minder aantrekkelijk. De binnenkant van een viool is ongelakt en daarmee kwetsbaar voor houtworm, de larve van de houtkever. Er hoeft maar een met houtworm besmet meubelstuk in de kamer te staan en besmetting is mogelijk. Ook als hij aan de stenen muur hangt, in een standaard staat of anderszins niet afgedekt is zoals in een open vioolkist.
    Die kwetsbaarheid geldt dan ook voor andere houten instrumenten zoals piano en clavecimbel.
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Wat is gezegd over de besmetting van een eventueel aanwezige houtwormkolonie ben ik het eens. Maar daarmee is er geen enkel tegenargument geuit om een viool niet aan de muur te hangen. Immers, als er dan al sprake is van houtworm, is de kans op aanvreten voor een aan de muur hangend instrument of een in de kist liggende, even groot. Daarom ben ik van mening dat een instrument wat aan de muur hangt geen risico loopt omver gelopen of gestoten te worden, maar eentje die in een stander op de grond staat juist wel.

    Frits
     
  5. mriekjuh

    mriekjuh Marike

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    181
    Waar kun je zo'n ding dan kopen?? :p

    Groetjes Marike
     
  6. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Ik zag er pas één op marktplaats staan (sorry, ik kan hier niet op marktplaats, dus ik kan je geen link geven, maar ik zag er pas wel één)
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=147&products_id=1326
    en
    http://strijkers.net/index.php?main_page=product_info&cPath=147&products_id=1352
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Als dat geen directe 'link' is, dan weet ik het niet meer! ;)

    Frits
     
  9. mriekjuh

    mriekjuh Marike

    Lid geworden:
    15 jun 2009
    Berichten:
    181
    Dankjewel allemaal!!
    Kga denk ik die by brouwer kopen.
    Hy ziet er stevig uit en niet zo'n 'gekeeld effect'..! :p
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Voor de prijs bij NoName#2 koop je er bijna drie bij Boon!!

    Frits
     
  11. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Zo zie je maar: een eerlijke prijs hoeft nog niet de laagste te zijn! :cool:
    Overigens het zijn niet precies de zelfde standaarden maar ze komen allebei uit China en de kwaliteit en mogelijkheden zijn uiterst vergelijkbaar.
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Dus de prijs van NoName#2 is eerlijk en die van Boon niet? :/

    Wat is dat dan een 'eerlijke prijs'?

    Frits
     
  13. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik scherm zelf niet uitgebreid met "eerlijke prijzen", want dan moet je het begrip "eerlijk" ook onderbouwen en waarmaken. NoName#2 doet dat overigens ook niet of het moest al zijn dat ze "rechtstreeks bij de producent" haar inkopen doet (daarin is ze overigens veel minder uniek dan ze denkt of beweert) of een bewering dat anderen eigenlijk maar oplichters zijn (zie een eerdere discussie). Maar die kant wil je waarschijnlijk niet op :cool:
     
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Nee inderdaad, laten we die hele toestand niet nog eens doen!

    Het gaat me er niet om wie de term heeft opgevoerd, maar om wat de inhoud zou kunnen zijn. Want anders wordt het een holle kreet, waarbij een ieder zijn of haar interpretatie als de ware beschouwd. Wanneer -volgens jou- NoName#2 de term heeft geïntroduceerd zou dat degene bij uitstek zijn om daar antwoord op te kunnen geven.
    Afwachten maar of die er op wil reageren, anders gewoon laten voor wat het is.

    Frits
     
  15. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Overigens; tot mijn genoegen mocht ik vaststellen dat de gewraakte formulering over oplichting van de site van NoName#2 verdwenen is; heeft zo'n polemiek toch enig nut gehad. Het heet nu echter dat "vioolbouwers gedwongen zouden zijn de inkoopsprijs van artikelen te verachtvoudigen" Waar ze dat dan weer vandaan haalt? Zogenaamd door dure groothandels! Met alle respect; ze weet niet beter en wie deze onzin gelooft moet het zelf maar weten.
     
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Zo is het! ;)
    Laat de lezers zelf beslissen wat ze er van vinden.

    Frits
     
  17. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Hartelijk dank voor het compliment... ik lees het nu pas.

    Mocht degene uit Antwerpen nog een standaard nodig hebben... ik lever ook aan België, maar ik reken de verzendkosten tegen kostprijs door aan de klant (verzenden naar België is duurder dan binnen Nederland verzenden).
     
  18. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ah, ik zie net pas het verhaal over mijn 'eerlijke prijzen'. Excuses dat ik hierop niet heb gereageerd destijds, maar aangezien het hoogst kinderlijke 'moddergooi'-gehalte zal ik er maar niet op ingaan en zal ik terug gaan naar het oorspronkelijke onderwerp: vioolstandaarden.

    Ik heb inmiddels verschillende standaarden van verschillende prijzen. De luxe vioolstandaard met het strijkstokhaakje is de duurste. Hij is alle kanten op verstelbaar, je kunt ook je strijkstok op het verstelbare haakje kwijt en hij is opvouwbaar en makkelijk mee te nemen.

    Wat de eerlijke prijs hiervan betreft: inkoop is de luxe vioolstandaard die ik aanbied veel duurder dan het exemplaar wat Bert liet zien (andere afwerking, andere mogelijkheden, een totaal ander product), vandaar het prijsverschil. Een Fiat 500 is ook goedkoper dan een Ferrari ;). Wat is dan eerlijk?

    Mijn definitie van eerlijke prijzen: betalen voor het product, niet 10 handels ertussen, de verkoopprijs moet een 'eerlijke' verhouding hebben ten opzichte van de inkoopprijs. Wat eerlijk is, is subjectief.

    Over twee weken komt in mijn Ezine een artikel over standaarden en of het beter is om je viool in een standaard te bewaren of in een koffer met als titel 'de standaard voor standaarden'. Misschien wel informatief voor degenen die dit topic interesseren.



    Wat ik me even afvraag:

    Waarom blijven de grove postings van Bert bovenstaand, die toch duidelijk beledigend zijn wel staan en een opmerking in een ander topic over 'jezelf verhuren voor € 25' niet?
     
  19. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Wie met modder gooit kan minimaal dezelfde substantie terugverwachten. Wie ons uit den treure met "uiterst lage, eerlijke prijzen" bestookt mag verwachten dat daar bij gelegenheid doorheen wordt geprikt. Aan mijn berichten in het bovenstaande kan ik niets beledigends ontdekken.
     
  20. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Ik had niet eens gereageerd op dit hele topic en dan heb ik met modder gegooid... hmmm... erg onwaarschijnlijk allemaal, hahahaha!

    Ik ben het niet eens met je verwijten en ik laat het verder aan de beoordeling van de lezers over.

    Ook begrijp ik niet hoe het opratelen van een opmerking op mijn website over vioolbouwers ook maar enigszins nuttig kan zijn voor de lezers van een topic over vioolstandaarden :s.

    Ondertussen is mijn luxe vioolstandaard een populair en goed verkocht product en heb ik er veel positieve reacties op gekregen. Ik gebruik ze zelf ook in mijn zaak naar volle tevredenheid.

    PS: Ik heb me aangemeld op dit forum ter lering en vermaak en om mensen te helpen (met een gratis tip/advies of een verwijzing naar een product). Ik vind een interessante discussie of een afwijkende mening helemaal prima, maar ik wil zo min mogelijk tijd steken in geruzie en verwijten om niets.
     

Deel Deze Pagina