Waar vind ik de aller goedkoopste splinternieuwe 4/4-viool?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 18 jan 2011.

  1. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Af en toe duikt tie weer op:
    http://link.marktplaats.nl/xxxxxxxx
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Helaas moet ik de verwijzing onwerkbaar maken!
    Kijk maar eens naar de spelregels zoals die zijn gegeven in post #1: geen verwijzingen naar Marktplaats!!
     
  3. Elman

    Elman ♫ ♪

    Lid geworden:
    4 sep 2007
    Berichten:
    705
    Geen concurrentie dus :D
     
  4. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    HAHAHAHA vind dit wel een enorm leuk topic! :p
    De eerste link die hier gegeven; een winkel die violen van amper 59euro verkoopt met alles erop en eraan!
    Heb even op hun site gekeken en ze verkopen blijkbaar ook bouwpaketten ! Helaas enkel voor gitaar; anders was het beslist nog goedkoper! Dat spaart de firma een chinese werknemer een paar uur loon uit!!

    :)
    http://cheapviolinstore.com/index.php?main_page=product_info&cPath=1&products_id=1&zenid=4545942e3701488b1900fbf9a3c6bd33

    Op deze site kan het blijkbaar nog goedkoper. Het is wel maar een 1/10 viool; maar je krijgt wel 72% korting! Er staat zelfs bij (en ik copy paste): This quality violin outfit includes everything a student or intermediate violin player needs to get.

    Intermediate violin player... LOL?!
    Lijkt me een koopje!
     
  5. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Let wel, het gaat om een 1/10 viool. Volgens mij is dat een viooltje in een mini-uitvoering.
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Maar je hebt het citaat niet volledig weer gegeven: het laatste woordje wat van essentiële betekenis is, namelijk 'started' is weg gelaten. Het gaat erom dat je met dit instrument kunt starten en dat klopt natuurlijk.
     
  7. amaryllida

    amaryllida

    Lid geworden:
    10 jun 2010
    Berichten:
    167
    OW ja niet gezien.... Dan krijgt het een hele andere betekenis natuurlijk.... OF misschien de bedoeling dat mensen er over lezen :p?!

    Volgens mij gaat het om een echte speelbare viool en geen miniatuur ^^
     
  8. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Oké, niet in Nederland, maar als je de verzendkosten buiten beschouwing laat...

    Goedkoop viooltje

    Opmerkelijk detail, in de opsommende tekst staan twee punten die echt niet verenigbaar zijn... Eerst aangeven dat de toets en stemknoppen van zwart gemaakt maple zijn, en een paar zinnen later beweren dat ze van ebbenhout zijn...

    En o ja, op het plaatje is te zien dat de kam ook maar niet gezet is... Speelklaar? Die term staat niet in de beschrijving, maar wel iets met goede start???

    De kleine uitvoeringen zijn nog ietsje minder "duur."
    Kan het goedkoper?

    Daphne
     
  9. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    En nog een leuke, niet zo zeer goedkoop, maar beschrijvende stukjes die mij vertellen dat het bovenblad uit speciaal geselecteerd maple is gemaakt, klik ik maar meteen weer weg...
    Viool met maple voorblad?

    En deze viool zou ik alleen kopen om de kist die er om heen zit ;). Gelukkig zijn ze eerlijk; het bovenblad is van gelamineerd sparrehout.
    En nog eentje

    Daphne
    (En ik hoop dat ik nu alles netjes volgens de regels heb gedaan met de url's...)
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    De url's heb je inderdaad netjes gedaan, alleen wil daarmee het bedoelde instrument niet te voorschijn komen. Ik heb de viool in die mooie koffer (MV1414A) kunnen vinden maar de viool met een bovenblad uit esdoorn niet.
     
  11. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Ik heb de links aangepast. Bij mij werkt het nu.

    In de beschrijving staat dat de viool een esdoorn bovenblad heeft. Gelukkig lijkt het op het plaatje wel gewoon sparrenhout. Maar eigenlijk vind ik dat al getuigen van erg weinig kennis en zou ik zo'n viool dus niet willen kopen.

    Daphne
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ja, prima zo. Werkt nu ook bij mij. ;)

    Ik twijfel ook aan de aanwezigheid van kennis, maar dat kan eigenlijk ook niet anders: deze lui verkopen alles waar geluid uit komt en je kunt niet overal verstand van hebben.
     
  13. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Nou, ze hebben zelfs een "reparatie-afdeling" voor strijkinstrumenten ;)

    Ik vermoed dat ze daar het verschil tussen een achterblad en een bovenblad óók niet weten!
     
  14. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Misschien even een mailtje sturen? Dan weet je het zo!
     
  15. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Doet mij me afvragen waarom we het een bovenblad en achterblad noemen. Waarom niet "bovenblad" en "onderblad" of "voorblad" en "achterblad"?

    En wat ik me ook afvraag is dat viool/altviool/cello-docenten over het algemeen toch een vioolbouwer aanraden (of zie ik dat verkeerd?) en er blijkbaar toch een grote afzetmarkt voor dit soort instrumenten blijft...
     
  16. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Bovenblad vs. achterblad is een traditie of afspraak.
    De afzetmarkt voor instrumenten uit de brandhoutklasse is wellicht kleiner dan hij lijkt. Er is in deze klasse wel sprake van overproductie en daardoor prijsdumping. Menig "el cheapo" belandt aan de muur of onder in de speelgoedkast tussen de "my pink pony's" en andere flauwekul waar niet meer naar wordt omgekeken.
    Het misverstand bij sommige ouders heerst ook nog eens dat kinderen, voordat ze op les gaan een instrument moeten hebben (er is dan nog geen contact met een leraar geweest); je kunt het ze wellicht ook niet al te kwalijk nemen dat ze per ongeluk zo'n prul aanschaffen.
    Uiteindelijk komen veel beginnende strijkers gelukkig toch bij een vioolbouwer terecht voor een fatsoenlijk huurinstrument.
    Uit gesprekken met viool- en cello-docenten begrijp ik dat leraren over het algemeen de pé in hebben wanneer men met zo'n jammerhout op les verschijnt, aangezien het pijn doet aan de oren, niet te stemmen is en ook niet bevorderlijk is voor het educatieve proces. Bovendien leidt het vaak tot een vervelend "slecht-nieuws" gesprek met de ouders/verzorgers.
    Ik veronderstel dan ook dat violen van de HJ's, PA discounters, MusicAllOut, Mainstream-Music, Music-off-line, Vioolverkopers en andere twijfelachtige figuren M/V. tot op zekere hoogte wel verkocht worden, maar minder dan je denkt en gelukkig wordt er naar mijn indruk ook weinig op gespeeld.
     
  17. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Misschien is het inderdaad wel veel minder dan ik denk. Maar die violen worden overal voor bijna niks aangeboden en ze zijn zo vaak onderwerp van gesprek hier...

    Gelukkig maar dat het eigenlijk wel mee valt :).

    Daphne
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.281
    Homepage:
    Ik heb weer eentje gevonden!

    Een pracht instrument, geheel speelklaar inclusief een echte 'Braziel strijkstok' met 'nature haar', hars en koffer. Voor de ongelofelijke prijs van € 59,90!!
    Komt alleen nog € 6,95 verzendkosten bij.

    Zie hier:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    U kunt het allemaal zelf nog eens nalezen:
    goedkoopste 'viool' tot nu toe?
     
  19. Willeke_D

    Willeke_D ♫ ♪

    Lid geworden:
    12 nov 2010
    Berichten:
    529
    Ik vraag me af wat ze eigenlijk aan zo'n koffer kunnen verprutsen. Het zou al bijna interessant zijn om zo'n "viool" te kopen voor de koffer. De viool en de stok ter versiering aan de muur hangen en de koffer in gebruik gaan nemen.
     
  20. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Er is in beginsel niets tegen een goedkope vioolkist, zolang je er maar niet mee naar buiten gaat. Want losschietende scharnieren dan wel de handgreep kunnen een ramp veroorzaken. Ik heb het tweemaal voor mijn ogen zien gebeuren: een viool die op de trottoirtegels valt. In beide gevallen aanzienlijke lakschade en in één geval zelfs een stapelbreuk (door het bovenblad).

    Het denkbeeld van zo'n ontzettend glimmend ding aan de muur spreekt mij overigens niet zo aan. Maar smaken verschillen, ik weet het.

    Hopf
     

Deel Deze Pagina