Waar vind ik de aller goedkoopste splinternieuwe 4/4-viool?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door Oosterhof Vioolbouw, 18 jan 2011.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.280
    Homepage:
    Misschien een mooie oefening om het 'ding' te behandelen met wat puimsteenpoeder of Wienerkalk met respectievelijk lijnolie of water als medium? Wordt het tenminste een wat minder glimmende spiegel en kun je de zonnebril weer af doen. ;)
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.280
    Homepage:
    Dit slaat alles!

    http://www.koopgoedkoop.nl/sport-vrije-tijd/muziekinstrumenten/violen/viool-zwart.html

    Voor €29,95 mensen. Een pracht instrument! Lees de beschrijving eens en ga eens naar de website en zie wat deze firma allemaal verkoopt. Die hebben echt verstand van een strijkinstrument! Dit soort 'violen' komt daarom zeer snel weer terug op Marktplaats.
    Rommel en weg gegooid geld! Trap er niet in!

    Zouden deze lui nooit gehoord hebben van de uitdrukking: "Goedkoop is duurkoop?"
    Blijkbaar niet, anders hadden ze de naam van hun webshop nooit zo gekozen.
     
  3. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    Frits,

    Zelfs als ik in aanmerking neem dat in landen waar deze 'instrumenten' gefabriceerd worden, zowel de primaire als de secundaire arbeidsvoorwaarden niet met de onze zijn te vergelijken, is het mij een volslagen raadsel hoe dit kan leiden tot deze dumpprijzen. Want ook als de onderdelen uit een pers zouden komen dan wel het resultaat zijn van een computergestuurde frees, moet het ding toch in elkaar worden gezet en gelakt.
    Daarbij kan ik mij eigenlijk ook niet voorstellen dat dit instrumenten zijn die de uiteindelijke kwaliteitstoets (zeg maar, aan het eind van de lopende band) niet hebben overleefd en op deze manier alsnog aan de man (M/V) worden gebracht. Eindcontrole is namelijk een kostenverhogend aspect.

    Overigens vind ik 'stemvastigheid' wel weer erg vertrouwenwekkend klinken :lol:

    Hopf
     
  4. Hopf

    Hopf ♫ ♪

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    1.078
    En misschien wordt de hoofdpijn dan ook wat minder :D

    Overigens wat schrijnend te bedenken dat, getuige een aantal interieurstukken van vaderlandse schilders, het in de 17e en 18e eeuw niet ongebruikelijk was een instrument in een hoek te zetten dan wel, al dan niet met behulp van een touw door een speciaal daarvoor aangebracht gat in het instrument, aan de muur op te hangen. Nou waren de huizen in die tijd over het algemeen niet zo toegankelijk voor zonlicht, maar dan vraag ik mij toch nog af wat dat voor de lak heeft betekend. Mogelijk gaat het dan ook nog eens om instrumenten die nu op veilingen de schatten van Peru moeten opleveren :/

    Hopf
     
  5. liuwe

    liuwe liuwe van der meer

    Lid geworden:
    26 aug 2005
    Berichten:
    1.481
    Het was helemaal niet schrijnend! Je moet het verleden niet bekijken met de bril en de normen van nu. Die strijkinstrumenten waren gewone gebruiksvoorwerpen, zoals wij tegenwoordig ook gewoon iets aan de wand hebben. Die gaten achter in celli om ze beter mee te kunnen dragen in processies waren gewoon handig! Een touw met een stokje en dan een touw om je nek: draagt prima. Het was maar een cello.. Kapot? Koop een nieuwe! En natuurlijk verving je de hele hals, mét de krul, als die reparatie goedkoper was, niks mis mee. Christy's en Sotheby waren er nog niet. En is de lak van zo'n instrument beschadigd? Even de kwast erover. Niks geen restauratie of retoucheringen, gewoon, praktisch blijven. Dát is de 17de en 18de eeuw. De instrumentenmaffia bestond nog niet, met alle financiële escapades die daar bij horen. :p
     
  6. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Dat omscrhijf je mooi Lieuwe, ik weet niet hoe het vroeger was, maar ik krijg helemaal een beeld voor me. Mede ook door dit plaatje, waarvan mijn cello-docent een poster/grote foto in de lesruimte heeft. little boy with cello.

    Maar de viool die Frits nu weer gevonden heeft slaat echt alles. Ik krijg ook een beetje het gevoel dat de zwarte of witte lak iets verbergt... En bovendien wordt er op die site ook een hoes voor viool en stok aangeboden die ik echt niet zou willen gebruiken om mijn viool mee over straat te vervoeren...

    Daphne
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    KoopGoedkoop.nl heeft gelukkig (op papier) een voorbeeldig retourbeleid. Maak daarvan veelvuldig gebruik, zou ik klanten die daar een viool hebben gekocht willen aanraden! ;)
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.280
    Homepage:
    Op papier ja, maar in de praktijk?
    Google maar eens op die lui en lees hoeveel klachten er zijn.
     
  9. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.280
    Homepage:
    Nog een firma die weet waar ze het over hebben!
    Een wel heel grote 'viool', wit gelakt en zelfs met een onzichtbaar kinstuk!
    Nou ja, als je voor dat geld een 'echte' cello krijgt is het niet duur. Tenzij hier goedkoop is duurkoop opgeld doet.
     
  10. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    "voor de gevorderder speler" of in "geenstijl.nl" stijl: "voor de gevorderder spelert".

    Als beginner(t) duz nie an beginnuh alleen voor gevoorderder of gevoorderderderde.

    LOL
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Lol
     
  11. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Dat is wel echt heel stom... Het staartstuk lijkt overigens ook gewoon een wittner (of soortgelijk) en dus niet van hout, wat ze wel beweren. Overigens is het wel prettig dat het instrument met kam geleverd wordt, welke in het rijtje met koffer, hars en stok wordt genoemd...

    Wat ik me afvroeg bij het bekijken van het plaatje. Zouden dergelijk geverfde instrumenten ook nog een inleg hebben?

    Daphne
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.280
    Homepage:
    Lijkt me van niet, want de verf gaat er toch overheen en dan zie je er niets van. Trouwens als het geen geverfd instrument zou zijn, zou er waarschijnlijk een bies op getekend zijn. Dus samenvattend: neen, geen echte inleg (is veel te duur!).
     
  13. johannes

    johannes

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    87
    versiering? ontsiering zal je bedoelen...
     
  14. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    Ja, dat dacht ik dus eigenlijk ook wel... maar eigenlijk heb ik nooit instrumenten in mijn hand die geen echte inleg hebben, of die leg ik heel snel weer weg, want het is niet mooi. Maargoed, eigenlijk geen verrassing dus...

    Daphne
     
  15. boeba67

    boeba67

    Lid geworden:
    9 dec 2011
    Berichten:
    8
  16. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.280
    Homepage:
    Voor de prijs van € 27,95 incl. koffer en strijkstok!!
    Verzendkosten: € 11,90!!

    Die arme Chinezen, die hier toch weer een aantal minuten aan werken om een paar Yuan te verdienen. Dan zit er ook nog tussenhandel bij die ook wat aan de strijkstok laten hangen. Hoe is het mogelijk voor dit bedrag?
    Dan vraag je je toch af waarvan is het gemaakt? Of wordt het als een soort natte pulp in een mal geperst, infrarood gedroogd en vervolgens in elkaar gelijmd? Dat is de enige manier om het productiewerk binnen een minuut te laten verlopen. De krul rolt er aan het einde van de band wel uit. Flinke klodder thermische lijm er tussen om daar waar het niet past op te vullen en klaar is Kees.

    Om te voorkomen dat de afbeeldingen na verloop van tijd niet meer opvraagbaar zijn heb ik ze even veilig gesteld:

    foto 1
    [​IMG]

    foto 2
    [​IMG]

    foto 3
    [​IMG]

    foto 4
    [​IMG]

    foto 5
    [​IMG]

    foto 6
    [​IMG]

    Met dank aan boeba67!! :)
     
  17. ducky

    ducky Daphne

    Lid geworden:
    7 jul 2005
    Berichten:
    327
    En twee jaar garantie, maar waarop? Want als ik de klank zat ben... Maar ach, je betaalt ook niet voor iets degelijks.

    Daphne
     
  18. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.280
    Homepage:
    @Daphne:

    jij had nog niet eerder een viool gezien waarop de inleg was getekend?
    Op foto 3 kun je duidelijk zien dat het hier gaat om nep-inleg!

    De stemsleutels steken minstens een cm te ver uit en zitten misschien een paar mm in het er tegenoverliggende sleutelgat, wat te weinig is om tijdens het spel te blijven zitten. (Foto's 2, 4, 5 en 6).

    Die twee jaar garantie is wel handig: je ruilt hem gewoon weer in met als argument dat de klank je niet (meer) aanstaat. Misschien dat ze dan een betere hebben zonder bijbetaling? ;)
     
  19. boeba67

    boeba67

    Lid geworden:
    9 dec 2011
    Berichten:
    8
    Ik weet dat dit over violen gaat, maar ik vond ook dit:

    ja, dat klopt. Daarom heb ik de rest van de reactie verwijderd.
     
  20. boeba67

    boeba67

    Lid geworden:
    9 dec 2011
    Berichten:
    8
    Maar het is wel een mooie spiegel, niet? :D
     

Deel Deze Pagina