liuwe
liuwe van der meer
"niet iedere vioolbouwer is taxateur en/of heeft echt verstand van violen" Ga jij dan naar een vioolbouwer die geen verstand van violen heeft? Ik moet de eerste vioolbouwer nog tegenkomen die geen verstand van violen heeft!NoName#1 zei:...maar niet iedere vioolbouwer is taxateur en/of heeft echt verstand van violen, dus dat aspect vergeet jij dan weer. Ik heb als potentieel koper alle recht om advies van een derde te vragen en dat is in mijn geval erg zinvol geweest.
Heb jij aan je vioolbouwer ook VERTELD, op het moment dat je met die viool de deur uitging, dat je met het instrument naar een andere vioolbouwer/taxateur zou gaan om de prijs, de waarde nog eens nader te laten bepalen? Want op dat aspect ga je telkens niet in!! Natuurlijk heb jij het recht om als potentieel koper advies van een derde te vragen, maar dan wèl in overleg met de verkoper! Ik vind het persoonlijk erg onfatsoenlijk als je de verkopende partij niet op de hoogte stelt van je voornemen tot taxatie door een derde. Want je toont wantrouwen tegenover de verkopende partij en waarop is dat wantrouwen dan gebaseerd? Ik denk dat je zelf de verhouding tussen jou en de vioolbouwer op scherp hebt gesteld. Als je de zaak juridisch gaat uitvechten, is dat in je nadeel.