Een "strad" voor een koopje?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door BertBoonVioolbouw, 9 okt 2008.

  1. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Ik veronderstel de nutteloosheid en onzinnigheid van biedingen op Marktplaats.nl als bekend. Daarom kunnen we er hierover ook grappen maken. Wat violen betreft is er slechts heel zelden sprake van echt serieuze handel. Neem bijvoorbeeld deze advertentie:
    http://link.marktplaats.nl/195932873
    van een aanbieder die violen van GEWA (Georg Walther) een handelsnaam, bestempelt als import uit Duitsland. Met deze instrumenten is wellicht niet zoveel mis, maar het Duitse handelshuis GEWA laat AL zijn strijkinstrumenten in deze prijsklassen en nog een stuk hoger in CHINA maken. Daar is in dit geval ook niet zoveel mis mee, maar de suggestie wordt gewekt dat het om Duitse instrumenten zou gaan. De verkoper handelt zeker niet uit onwetendheid, want ik heb hem er al eens op gewezen.
     
  2. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Dat pleit hem geenszins vrij!
    Wanneer ik uit onwetendheid een verkeersovertreding bega, kent de rechter geen pardon, omdat ik het had kunnen weten.
    GEWA is een hele grote club, die eigenlijk alles verkoopt waar maar een klank uitkomt. Ook een hele batterij blaasinstrumenten, slagwerk, toetsinstrumenten etc. Je kunt het zo gek niet verzinnen, of ze hebben het.


    Frits
     
  3. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Onze "Strad" is kennelijk naar Roermond verhuisd en kost nu ineens 5000 euro!
    http://link.marktplaats.nl/203490972
    We blijven hem volgen!
     
  4. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    De verkoper laat zich Asrael noemen.

    Ik vermoed een kleine verschrijving en zou het Azrael moeten zijn, dan is dat namelijk die kat van Gargamel, die 'slechterik' uit de Smurfen-serie!

    Een viool en een kat, dat gaat goed samen, toch?

    Alleen Azrael, ik weet het niet of ik daar wel een 'Stradivarius' zou gaan kopen hoor.

    Wel een schappelijk prijsje, maar ja, die naam hè? :/


    Frits
     
  5. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Helaas had ik dat met mijn beperkte kennis van de Smurfenliteratuur niet gezien Frits, anders zou ik het graag zelf opgemerkt hebben! :D
     
  6. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Jouw kennis was 'slechts' beperkt, die van mij moest worden gevoed uit de gegevens via internet. :p

    Frits
     
  7. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Er staat trouwens gewoon bij dat het geen stradivarius is: 'Antonius Stradiuarius' staat er namelijk... :)
     
  8. Lise

    Lise

    Lid geworden:
    17 okt 2007
    Berichten:
    236
    In vroeger tijden waren de v en de u dezelfde letter, Neeltjuh.
     
  9. kees

    kees

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    55
    Een violiste die ken heeft een naamkaartje in haar viool. En raad eens wat daar op staat: 'Antonius Stradivarius'. Die viool is uit de 17e eeuw, maar het betekend gewoon dat hij naar het beeld van een stradivarius is gemaakt. Zou dat bij die "strads" op marktplaats ook niet wezen. Als je er niet mee bekend bent kun je wel eens denken dat het een echte is...
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Precies...en daar proberen de verkopers nu juist misbruik van te maken.
    In feite wordt er dan iets gesuggereerd.
    Wanneer de vraagprijs ook nog eens exorbitant hoog is, wordt de suggestie nog sterker te doen te hebben met een echte Stradivarius.

    Voor zoekenden naar een instrument met onvoldoende kennis is dit soort misleiding ontoelaatbaar. Vandaar ook, dat er op dit forum de draak gestoken werd en wordt met een op Marktplaats aangeboden 'Stradivarius'.


    Frits
     
  11. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Neeltjuh: Je zou tegenwoordig dus eigenlijk Neeltjvh moeten heten!
     
  12. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Met Neel heb je nooit problemen! ;)

    Frits
     
  13. Neeltjuh

    Neeltjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2008
    Berichten:
    224
    Tja, ik houd het dan liever bij Cornelia. Daar heb je tenminste ook geen problemen mee... :)
     
  14. Ferrie

    Ferrie Ferrie van Heerebeek

    Lid geworden:
    30 aug 2008
    Berichten:
    275
    Homepage:
    http://link.marktplaats.nl/204436784

    mooie altviool deze keer in de bloemetjes gelegd, uit Mittenwald. Dan moet het bijna wel goed zijn. Mittenwald Karwendel 1980.

    Ik wist al dat je niet op labels kunt vertrouwen. In het linkerhoekje staat toch gewoon GEWA.

    Klinkt al meteen minder Duits.
     
  15. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Roemeens of Koreaans; in de tachtiger jaren liet GEWA daar veel van zijn goedkopere instrumenten maken.
     
  16. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Is dit onze "strad"?
    http://link.marktplaats.nl/206231328
    Hij is nu naar Nijmegen verhuisd en de nieuwe eigenaar is er nog niet achter dat hij een echte Stradivarius in handen heeft!
    :lol:
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.365
    Homepage:
    Heb 'em even aanschouwd, maar ben er niet helemaal zeker van of dat 'de onze' is.
    In ieder geval heeft het apparaat nu helemaal geen stemsleutels meer hetgeen de veel goedkopere prijs kan verklaren. ;)

    Van Azrael naar Mikmak, zou dát niet dezelfde figuur kunnen wezen?

    Frits
     
  18. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Om in de smurfenwereld te blijven:
    http://link.marktplaats.nl/194928838
    Voor de kleuren(blinde) smurf!
    Geen geld en ze zijn bovendien van lindenhout.
     
  19. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    't Getuigt van ongelooflijke lef om een viool zwart, roze of smurfenblauw te verven. Volgens mij is er een kunstenmaker actief geweest.
    Voor de eerste etappe van het kunstwerk gaat men als volgt te werk:
    je neemt een viool (liefst een goedkope, want dan kun je er eigenlijk niets aan verprutsen), een kwast, verf en kliederen maar... Het resultaat? Zie foto. Maar spreken we dan nog over een viool of is dit een schoolvoorbeeld van een VSO.

    De tweede ronde gaat aldus:
    het artefakt wordt op een standaard gezet en de foto daarvan wordt op internet geplaatst om via dat kanaal verkocht te worden. De overdracht naar de nieuwe eigenaar hoort ook bij het kunstwerk, omdat de koper net zo maf moet zijn als de eerstgenoemde kunstenmaker.
     
  20. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.985
    Homepage:
    Nee hoor, je kunt die dingen in China in elke gewenste kleur bestellen bij de violenfabriek (waarschijnlijk gekoppeld aan het strafkamp!) voor een paar dollar. Voor een dollar meer krijg je er ook een aan- en uitfloepend lampje ingebouwd. Het ware beter wanneer Marktplaats.nl een aparte afdeling "vioolvormige wandversiering" zou openen voor de vioolsmurfen die deze kerstboomviolen op de markt brengen.
     

Deel Deze Pagina