Een "strad" voor een koopje?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door BertBoonVioolbouw, 9 okt 2008.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Zou het in dat verband niet een idee zijn om de gevangenen in ons land, in plaats van het 'monteren' van wasknijpers, 'Chineesjes' te laten verven? Misschien dat zo'n 'kunstwerk' dan slechts €35,= gaat kosten? Bovendien zijn deze jongens dan eens een keer iets anders aan het doen.


    Frits
     
  2. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Frits, is het niet tegen de mensenrechten om gaandeweg de detentie tot strafverzwaring over te gaan? Hoewel, als ik Willem H met zo'n viooltje en een pot paarse verf voor de geest haal heeft dat toch wel weer iets vertederends!
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    In tegendeel, het is juist géén strafverzwaring maar een verlichting. Er gaat voor deze mensen een heel nieuwe wereld open: een openbaring, de eerste kennismaking met een strijkinstrument! :)

    Frits
     
  4. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Nee Frits, dat zie je toch niet goed; als het fatsoenlijke instrumenten waren had je natuurlijk gelijk, maar het laten verlopen van de kennismaking met de strijkinstrumentenwereld met behulp van zulke beroerde objecten kan leiden tot geweldige afweerreacties, zelfs tot oproer in de EBI. :cool:
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Je kunt alleen maar 'afweer reacties' hebben als er iemand (of meerdere) kennis hebben van een echt strijkinstrument. Ik acht die kans niet zo groot, zeker niet onder het gedetineerden publiek.

    Vraagje: wat is een EBI?
    Ik weet nog van heel lang geleden, dat op weg naar de 'papiermolen' (openluchtzwembad) aan de Hereweg de Groningse gevangenis stond, die is later -als ik het goed heb- tot de Mesdagkliniek verworden.

    Maar wat dan nu een EBI is weet ik niet. :(


    Frits
     
  6. koffienee1

    koffienee1

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    298
    Een EBI is een Extra Beveiligde Inrichting. Voor het volk dus met een verhoogd ontsnappingsrisico. Maar enkele gevangenissen schijnen over een EBI te beschikken. Deze info heb ik ook maar van derden, want ik ben geen ervaringsdeskundige ;-)

    De van Mesdagkliniek is voor psychisch gestoorde (ex) gedetineerden die van de rechter een verplichte (na)behandeling krijgen. Een TBS-maatregel dus.
     
  7. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ook toen Frits in zijn jeugd in Groningen rondwandelde was "de gevangenis" zoals hij toen in de volksmond heette al een "Rijksasiel voor psychopaten", tegenwoordig de Mesdagkliniek.
    Ik ken de term EBI ook niet uit eigen ervaring, maar in kranten en TV programma's wordt er regelmatig aan gerefereerd, zodat ik de term als bekend veronderstelde.
     
  8. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik kan niet anders concluderen Bert, dan dat je er veel van af weet! ;)


    Frits
     
  9. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ik woon dan ook op slechts een steenworp afstand van zowel het van Mesdag als het onvolprezen openluchtzwembad "de Papiermolen"
     
  10. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Een reactie die volledig 'off topic' is:

    ik heb zeer slechte ervaringen en daardoor ook slechte herinneringen aan de 'Papiermolen' als openlucht zwembad. We hadden daar schoolzwemmen. Dan praat ik over de jaren vijftig van de vorige eeuw. Misschien dat het zwembad een gigantische inhaalslag heeft ondergaan en aanzienlijk is gemoderniseerd, dat zou de zaak veranderen. Ik ben er daarna nooit meer geweest.

    Hoe komen we nu weer op een Stradivarius uit? Dat wordt moeilijk! :(


    Frits
     
  11. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Het schoolzwemmen in de papiermolen staat me ook nog wel bij!Het zwembad is opgeknapt maar heeft zijn oorspronkelijke vorm nog. Het hoofdgebouw (waarin de kleedhokjes waren gevestigd) is nu omgebouwd tot atelierruimten voor kunstenaars en architekten; geen vioolbouwers, maar dat had gekund. (als brug naar Stradivari :p )
     
  12. remi

    remi ♫ ♪

    Lid geworden:
    11 mei 2004
    Berichten:
    1.715
    @Frits, Bert en Remi.

    We worden oud, geef het nou maar toe.

    remi
     
  13. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Ook gij Remi?
    Maar we zouden het toch weer hebben over "een strad voor een koopje"?
     
  14. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Daar is hij weer;
    Nu met twee broertjes (of zusjes)
    http://link.marktplaats.nl/210453443
     
  15. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ja, dat zijn ze!!

    En weer van de al eerder genoemde Mikmak. Hij verkoopt nu de hele mikmak! :)
    Drie stuks voor de prijs van één, zal ik maar zeggen!

    Frits
     
  16. pleunie

    pleunie

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    152
    tjonge, dan kom je een tijdje niet op de site en dan speelt er zich ineens een hele soap af :lol:
    Ik heb in ieder geval een erg leuke avond gehad met dit topic door te nemen. Wat mij betreft ga ik volgende keer mee bieden. het lijkt wel een beetje een Nederlandse plattelandversie van de reis van de Red Violin ;)
     
  17. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ja, dat klopt. Maar jij veroudert net zo snel als ik en dat is voor mij een hele troost! ;)


    Frits
     
  18. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Daar zijn ze weer, ditmaal is de eigenaar ene Martin, die ze alledrie samen wegdoet voor de spotprijs van 7000,-- Volgens mij had Frits al eens veel meer geboden voor slechts één van deze drie "Barrels"

    http://link.marktplaats.nl/224770182

    Je blijft lachen op Marktplaats
    :lol:
     
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ik ben er niet helemaal zeker van of ze 'het' zijn. Ik herken alleen die aan de rechter kant, zij het nu met drie stemsleutels. (Er komt er steeds eentje bij. ;)). De andere twee ken ik nog niet, hoewel de linker qua lak wel weer veel lijkt op de rechter 'Stradivarius'.

    In dit hele gebeuren past heel goed het verhaal, dat Stradivarius veel meer violen heeft gebouwd dan er nu zijn achterhaald. Dus een goede gelegenheid voor een verkoper om het instrument dan maar als een originele Stradivarius te gaan kwalificeren. Misschien dat er iemand hapt en dan kun je altijd nog zakken met de prijs om de koper een goed gevoel te geven, wat hoort bij een 'goede deal'.

    Frits
     
  20. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Nog een mooi paar: zelfde soort lak, maar een heel bijzondere kam!
    http://link.marktplaats.nl/229264498
    Een koopje zou ik het niet willen noemen!
     

Deel Deze Pagina