Een "strad" voor een koopje?

Discussie in 'Aangeboden' gestart door BertBoonVioolbouw, 9 okt 2008.

  1. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Och als het bod niet bindend is kun je makkelijk 3 ton bieden. Zegt toch allemaal niets.
     
  2. Zai

    Zai

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    39
    Jullie hebben denk ik de advertentiedatum van de advertentie op 2ehands.nl niet gezien:
    Geplaatst op: 25-11-2008.
     
  3. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Ja, je hebt gelijk!
    Dat instrument verkoopt dus niet. Is ook geen wonder.

    Wel eigenaardig dat deze website advertenties van meer dan een jaar oud er nog op heeft staan. Komt bij Marktplaats niet voor.

    Frits
     
  4. NoName#2

    NoName#2

    Lid geworden:
    23 jun 2008
    Berichten:
    404
    Als de viool van eigenaar is gewisseld, vraag ik me af hoeveel de aanbieder ervoor heeft betaald... aardige miskoop... of zou er iemand zijn die er drie ton voor geeft? :p
     
  5. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.278
    Homepage:
    Nee, dat denk ik toch niet.
    Dit is gewoon een stunt binnen een paar mensen die elkaar kennen. Wanneer ik zoiets zou uitvoeren is het heel gemakkelijk met een paar mensen een afspraak te maken een bod uit te brengen en dan exorbitant hoog. Het liefst ook nog een paar maal wat biedingen om de geloofwaardigheid op te krikken.
    Maar 3 ton? Dat is het absoluut niet waard.

    Frits
     
  6. BertBoonVioolbouw

    BertBoonVioolbouw |♫♫|♫

    Lid geworden:
    25 mrt 2003
    Berichten:
    4.918
    Homepage:
    Marktplaats (en andere rommelmarktsites) zijn jungles waar (bijna) alles mag. Biedingen (verplichten tot niets) van vriendjes voor exorbitante bedragen zijn geen enkel probleem. Er zijn in de violenafdeling ook een aantal regelmatige bieders actief die een zogenaamd hoog bod uitbrengen en wanneer ze het instrument zogenaamd komen halen, nog eens over de prijs komen onderhandelen. Je moet dit soort advertenties en de biedingen erop daarom niet serieus nemen (en er af een toe een aan de kaak stellen)
    EBAY is eerlijker omdat biedingen daar niet vrijblijvend zijn, hoewel daar ook al de nodige schandalen aan het licht kwamen.
     

Deel Deze Pagina