Volgende week eindelijk LES En dan meteen 2x haha. Van 2 verschillende personen, wel fijn om wat keus te hebben in wie goed bij me past.
Ja, gisteren. Was best spannend, maar leuk en ik mocht vrij snel al stukjes halverwege Benoy spelen Wel wat teveel spanning in mn strijkarm maar mn houding klopte verder wel aardig. Morgen testles 2
En, en, en....hoe was testles 2? Al een idee welke leraar het gaat worden? Of moet je nog meer testlessen inlassen?
Ja leuk! Erg goede klik en ze zei dat het er echt uitzag als cello, dus dat klinkt goed want zoo blij dat mn houding dus klopt. Kan ik eindelijk langer studeren Volgende week nog een les en dan kiezen. Wordt wellicht nog lastig haha.. Ben mega-excited meteen nieuw boek uit de bib gehaald
Oh oooh, die gaat ons nog eens helemaal 'wegspelen', de adrenaline spat er in ieder geval vanaf.....(pas op voor je cello)
Mijn leraar zei toen ik net was begonnen en ik ook steeds zorgen had om de buren: "Ze hebben geluk, want vanaf nu wordt het alleen nog maar mooier." Stuiter lekker door, Jis, heerlijk. Gelukkig ben je er nu ook achter dat cello veeeeel leuker is!
Ja, dat is echt zo (wel sneu voor de violisten), maar tegen de veelzijdigheid van een cello legt de viool het toch af. Alleen die hele ijle tonen, zoals in dat prachtige concert van bijvoorbeeld Szymanowski laatst op Oscar Back, nee, dat moeten we aan de viool overlaten. Een prachtige eigenschap van de viool ook, ere wie ere toekomt, maar voor de rest...
Haha ja dat eerste is in het begin zeker waar, totdat je moeilijke stukken gaat studeren Uh nou viool is voorlopig een stuk makkelijker hihi...we gaan t meemaken wat mn voorkeur krijgt
Probeer als je je 3e of 4e vinger gebruikt met spelen ook al je al je andere vingers op de snaar te zetten. Dus als je de pink de noot speeld zet je ook de wijs, middel en ringvinger op de snaar. Op die manier kunnen je vingers meer ontspannen. Succes ermee! Mooie start!
Ja thx Marloes, dat deed ik idd niet zo goed. Deze video is van 2 weken geleden. Nu let ik erop om mn vingers te laten staan
Leuk, het klinkt al lekker vlot, zuiverheid is erg goed voor iemand die net twee lessen heeft gehad - O ik zied at het is vóórdat je twee lessen hebt gehad! Chapeau! Het is lastig te beoordelen hoe het met je houding zit door de opnamen, de rechterhand is niet in beeld. De opname is ook teveel van onderen af om de linkerhand goed te zien; herken ik toch een vioolhouding met lage elleboog en gedraaide pols? Als je de telefoon 90 graden draait, en rechtop voor je zet op schouderhoogte is het veel beter te zien... en door de beperkingen van de opname...