Newbie op het forum - opgegeven voor vioolles

Discussie in 'Viool' gestart door Hennetje, 6 sep 2018.

  1. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Maar dan kun je wel oefenen als een malle! :)
     
  2. rise

    rise

    Lid geworden:
    27 sep 2018
    Berichten:
    209
    Ja, dat is een voordeel ervan inderdaad.
     
  3. rise

    rise

    Lid geworden:
    27 sep 2018
    Berichten:
    209
    Veel plezier met je les vanavond Hennetje. Ik mag morgen, als het gaat mijn rug.
     
  4. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Dankjewel! Alles ligt alweer klaar voor de les. Net nog even geoefend maar de vingers op de snaren hebben nog steeds een kattenjank gehalte.

    Wat naar dat je nog steeds last van je rug hebt. Zomaar ineens?
     
  5. rise

    rise

    Lid geworden:
    27 sep 2018
    Berichten:
    209
    Nee , ik heb wel vaker last van mijn rug. Maar was nu net wat te enthousiast bezig geweest. Net even 10 minuten zittend gespeeld, dat is gelijk ook een stuk anders als staand. Maar wel gespeeld en daar gaat het om.
     
  6. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Af en toe plof ik ook wel eens neer. Maar inderdaad, dat speelt toch anders. Staand kan ik ook meer focussen ofzo. Of het is gewenning. Kan ook. Hoe dan ook, hoop dat je rug morgen weer meewerkt, want het wordt wel weer tijd voor een lesje, wat jij!?
     
  7. rise

    rise

    Lid geworden:
    27 sep 2018
    Berichten:
    209
    Jaaaaa, les !!!
     
  8. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Hoe was je les, @rise?
    Is het nog gelukt met je rug?

    Mijn les was weer prima. Meerdere vingers op simpele deuntjes geprobeerd. Die moet ik nu zo stabiel mogelijk zien te maken voor de volgende keer. Drie vingers vond ik wel een crime; vooral de middel- en wijsvinger dicht bij elkaar neerzetten. Als mijn docente mijn vingers in die stand heeft gewurmd, dan komt er nog wel iets van een toon uit, maar als ik het na drie andere noten zelf moet doen; oei oei oei...
     
  9. rise

    rise

    Lid geworden:
    27 sep 2018
    Berichten:
    209
    Ja gelukt ! Maar ik hoef nog niet met 3 vingers te spelen hoor. Twee vingers op verschillende snaren is mijn doel voor de volgende keer. Speel jij dus al liedjes met 3 vingers ? Wow , knap !!!
     
  10. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Nee joh, dat was om even te proberen en om alvast iets van feeling te krijgen. Ben voornamelijk eerst nog bezig met 1 vinger op een snaar, wel oefenen op alle snaren. En het is al lastig genoeg om dat een beetje christelijk te laten klinken! :)
     
  11. rise

    rise

    Lid geworden:
    27 sep 2018
    Berichten:
    209
    Oohw ! Nou ja, wel al oefenen dus !
    Goh, ik vind liedjes op 2 snaren met 2 vingers al knap ingewikkeld om te lezen. Want moet ik nu 2de vinger op de D snaar of is het toch een open noot op de A snaar. Oeff, de lijntjes gaan nog wat door elkaar;)
     
  12. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Heel herkenbaar! Heb jij ook dat je moeite hebt om je linkerhand soepel over de viool te hangen? Bij mij is dat nog alles behalve natuurlijk aanvoelend. Merk ook dat ik last van mijn schouders krijg na een paar minuten spelen. Heeft vast te maken met het feit dat ik het nog te krampachtig doe omdat je op zoveel dingen tegelijk moet letten. Verder weet ik de namen van de noten die je met de vingers speel ook nog niet. En het verschil met de G en 1 vinger op de G - zie, daar ga ik al - vind ik ook lastig om te lezen, omdat daar in het muziekschrift weinig verschil in zit. Allemaal lastige dingen om aan te leren, maar ik vind het nog steeds haske leuk!
     
  13. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Met elkaar bellen is ook handig.:D
     
  14. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Point taken.
    Maar ik vind dit wel leerzaam als ik eerlijk ben. Tenminste, als we daarbij niet @Oosterhof Vioolbouw in de weg zitten?
     
  15. Tobias

    Tobias |♫♫|♫

    Lid geworden:
    13 jul 2013
    Berichten:
    4.532
    Point taken, is onnodig Engels. We wonen hier in Nederland en we zijn niet de 51e staat van Amerika.
    Maar dat terzijde.
    Babbelen jullie maar lekker door hoor. Mijn vader zou zeggen, bij mannen gaat het, het ene oor in en het andere weer uit. Bij vrouwen gaat het twee oren in en de mond weer uit.
     
  16. Ellende

    Ellende

    Lid geworden:
    8 okt 2018
    Berichten:
    48
    Ik vind het eerlijk gezegd wel gezellig om mee te lezen ;) Denk dat dit gesprek voor nieuwe spelers toch ook wat fijne herkenning geeft, dat alle begin moeilijk is enzo.
     
  17. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Ik vind het ook wel leuk hoor. Gewoon doorbabbelen!
     
    Hennetje vindt dit leuk.
  18. rise

    rise

    Lid geworden:
    27 sep 2018
    Berichten:
    209
    Dan kletsen wij gewoon door en mensen die het niet willen lezen doen gewoon hun bril niet op of hun ogen dicht misschien ?!
    Ik vind het in ieder geval heel fijn om met iemand te kunnen "praten" die ongeveer net zover is als mij. Gewoon om te lezen dat ook andere mensen leren viool spelen ook moeilijk vinden maar tegelijk ook super leuk.

    Mijn andere E snaar zit er inmiddels op en mijn viool klinkt veel fijner, helemaal als mijn lerares erop speelt.
     
    Hennetje vindt dit leuk.
  19. Oosterhof Vioolbouw

    Oosterhof Vioolbouw Frits Oosterhof Beheerder

    Lid geworden:
    29 mrt 2003
    Berichten:
    14.250
    Homepage:
    Het maakt wel dat ik in dit onderwerp de interactie van anderen mis. Het wordt/is een dialoog die jullie aardig vol weten te houden, dat dan weer wel. Maar je zit mij niet 'in de weg' hoor.
     
  20. Hennetje

    Hennetje

    Lid geworden:
    6 sep 2018
    Berichten:
    156
    Daar zijn we vrouwen voor, Frits! Grinnik.
     

Deel Deze Pagina