Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoi Nikin, Ja, ik heb me ook aangemeld en wil graag samen rijden.Ik heb mij aangemeld voor de kennismakingsdag.
@MarjoleinG heb je je inmiddels ook aangemeld? Zo ja, zullen we wat afspreken om samen te rijden?
Fiddler on the roof vind ik veel lastiger te oefenen. Dat is echt vrijwel alleen maar begeleiding, dus daar hoor ik niet veel muziek in. Er staan heel veel dubbelgrepen in met twee noten die één octaaf verschillen, bijv. a-a. Ik weet niet hoe je dat moet spelen, want een a op de g-snaar en een a op de a-snaar kun je niet tegelijk strijken omdat er een d-snaar tussenzit en als je een a op de g-snaar en een a op de d-snaar pakt, zitten ze te ver uit elkaar (1e vinger 1e positie op g-snaar en 1e vinger 4e positie op d-snaar). Dit komt niet alleen met twee a's voor, maar ook twee keer een d of een fis en misschien ook nog wel met ander noten waar het niet handig voor is. Heeft iemand enig idee wat je dan moet doen? Afspreken dat de ene helft van de cellisten de hoge en de andere helft de lage pakt? Of na elkaar? Maar dat is ook niet handig... Afgezien van de dubbelgrepen is het voor de cello geen moeilijke partij.
Ga jij ook meespelen? Of speel jij misschien in het FOH?
Afspreken dat de ene helft van de cellisten de hoge en de andere helft de lage pakt?
Ik ben wel benieuwd naar het tempo aan het einde van het stuk ("In the hall of the mountain king"), dat zou weleens hoog kunnen zijn.
Ik ben even de draad kwijt: wat heeft dit vierde deel te maken met het onderwerp?Vanaf 11.28 Hall of the mountain king:
O, er werd gevraagd naar het tempo van Hall of the mountain king aan het eind. Vandaar. Wacht ff, ik pas mijn post even aan....Ik ben even de draad kwijt: wat heeft dit vierde deel te maken met het onderwerp?
Het enige wat ik kan verzinnen is dat er een celliste geheel alleen achter haar eigen lessenaar speelt en dus dat er van divisie geen sprake kan zijn, althans niet per lessenaar. Bedoel je dat?
Mijn moeder doet mee met de dwarsfluiten en probeert me over te halen mee te doen... Leuk, moeder en dochter eens samen in een orkest!.....Ga jij ook meespelen?
Precies, ik ken het stuk wel en weet dat het einde snel is, maar dat hoe snel het is van de dirigent af hangt. Ik was dus benieuwd hoe snel hij het gaat doen, maar dat zal ook wel weer afhangen van wat het orkest kan. Ik zie het wel!Heet stringendo wat door de dirigent als gewenst wordt beschouwd. Is zijn opvatting.
Zou leuk zijn, nog meer SF-ers! Maar het tijdprobleem is herkenbaarMijn moeder doet mee met de dwarsfluiten en probeert me over te halen mee te doen... Leuk, moeder en dochter eens samen in een orkest!.....
Maar ik heb eigenlijk al genoeg vioolprojecten (en kerkverbouwprojecten en zo). En zit niet echt om een orkest verlegen....
Ik ben benieuwd naar je bevindingen!Met het orkest in Cuijk heb ik ook contact gehad, daar ga ik in september ook een keer naar een repetitie.
Dat is voor mij inderdaad de reden om elders te kijken...Het orkest is met acht cello's nogal oververtegenwoordigd ten opzichte van de andere strijkers.