Ik ga het maar eerst proberen met me oefenstok geloof ik, ben toch nog een beetje bang (A)
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Heel aardig om te lezen dat hier zowel alcohol als ook shampoo (= zeep) wordt toegepast. Er wordt ook uitgelegd waarom: alcohol om harsdeeltjes te verwijderen (waarom moet dat eigenlijk verwijderd worden vraag ik me af) en shampoo om de vettigheden te verwijderen. Is hetzelfde verhaal een beetje als eerder werd gemeld in diverse posts. Ook wordt genoemd dat het oppassen geblazen is bij gebruik van alcohol: de lak van de stok moet niet worden aangetast.viva_viola zei:hey allen,
Ik ben net ook aan het zoeken naar een manier om mijn stok te reinigen, zodat ik niet de hele tijd nieuw haar erop hoef te laten zetten (stok wordt al vies na 2-3 maand, dus niet te doen..). Ik kwam inderdaad op een soort gelijke oplossing door natuurlijk googleen kwam een site tegen met hele nuttige dingen omtrent het schoonmaken van je strijkinstrument. Het is echter wel Duits, maar er zitten veel plaatjes bij die het makkelijker maken en het is ontzettend handig!
http://www.geigenbau.com/tippsundtricks/cellobogen/bogenhaarewaschen/bogenhaare.html
Hier wordt uitgebreid vertelt over hoe je de haren moet schoonmaken
hoop dat jullie het ook nuttig vinden!