Volstrekt nietOosterhof Vioolbouw zei:Dat hangt dan denk ik vooral af van welke voorstelling men toedicht aan de vorm, die ook iets anders kan zijn dan een esdoornblad. Of heb ik het mis?
Frits
Hopf
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volstrekt nietOosterhof Vioolbouw zei:Dat hangt dan denk ik vooral af van welke voorstelling men toedicht aan de vorm, die ook iets anders kan zijn dan een esdoornblad. Of heb ik het mis?
Frits
Hier kun je MEE spelen, niet OP spelenOosterhof Vioolbouw zei:Hieronder dan een plaatje waarover wel het een en ander valt op te merken. Zo kan men zich afvragen of dit ‘instrument’ bespeelbaar is of juist niet. Iemand die hier pertinent ‘neen’ op antwoordt, denkt daarbij waarschijnlijk aan de onmogelijkheid om uit dit ‘instrument’ klanken te halen. Iemand die beweert dat er wel degelijk ‘geluid’ uit komt, denkt daarbij veel meer aan de kreten die geslaakt worden wanneer de dame op de rug gekieteld wordt, met een strijkstok.
Voor een VSO zou ik me toch niet willen wagen om dit aan de muur te hangen, om juridische problemen te voorkomen.
De body painter (want het gaat hier om body painting) heeft uiteraard zijn of haar best gedaan, maar zoals zo vaak, is te zien dat een reguliere viool (of misschien is het hier wel een cello) een wat andere vorm heeft dan er op deze rug staat afgebeeld, maar vooruit maar. Het staartstuk zit in ieder geval op een plaats waar bij dieren een staart zit en in die zin is er wel enige overeenkomst.
![]()
Frits
Nou ja, dollartekens? Een dollarteken ziet er volgens mij anders uit:Oosterhof Vioolbouw zei:Ik zie geen vorm van een viool. Alleen twee f-gaten, maar je zou er ook twee mislukte dollartekens van kunnen maken.
Zo beschouwd zeg ik: neen geen VSO, maar een afvalbak.
Frits
Daarom noemde ik het ook een mislukt dollarteken met de nadruk op het mislukt zijn!Lise zei:Nou ja, dollartekens? Een dollarteken ziet er volgens mij anders uit:Oosterhof Vioolbouw zei:Ik zie geen vorm van een viool. Alleen twee f-gaten, maar je zou er ook twee mislukte dollartekens van kunnen maken.
Zo beschouwd zeg ik: neen geen VSO, maar een afvalbak.
Frits
BertBoonVioolbouw zei:De definitie van een violin-shaped object (vioolvormig voorwerp) zou m.i. moeten zijn:
"een voorwerp in vorm van een viool waarop echter geen viool kan worden gespeeld"
Meestal wordt de term "Violin-shaped object" gebruikt om een prutsviool uit het genre 50-200 euro van Marktplaats of EBAY aan te duiden.
Wordt dit bespeeld eigenlijk? Of is het kunst? (ook een kunst om zoiets behoorlijk te kunnen bespelen, haha, maar da's een ander verhaal). Het is ook weer de vraag: valt dit onder violin shaped?Oosterhof Vioolbouw zei:Zou dit 'apparaat' dan nog bespeelbaar zijn?
Of ophangen aan de muur?
![]()
Dit ding heet een "violinarpa". Kwam ik ergens tegen op het web.
Verbazingwekkend dat er mensen zijn die zoiets maken. Voor wie eigenlijk?
Frits