Hennetje
♫
PROEST.Hysterisch strijken en dan dramatisch klagen over hoe slecht we zijn. Ik zeg doen!![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
PROEST.Hysterisch strijken en dan dramatisch klagen over hoe slecht we zijn. Ik zeg doen!![]()
Jij ook heel erg bedankt voor je uitleg! En fijn ook dat je de muziek kon laten horen. Had al gezocht op YT, maar kon niks vinden. Zou je ook kunnen aangeven op welk tijdstip (in het bestand) ik dan zou moeten beginnen met spelen?Wat je misschien verkeerd doet als je veel eerder klaar bent dan de begeleiding, is dat je het liedje op dubbele snelheid speelt. Het intro bestaat uit achtste noten, daarvan gaan er vier in de eerste noot die moet spelen (nl. in een halve noot passen vier achtste noten). Omdat je gewend bent dat er twee "tikken" in een noot van een twee tellen gaan en je in het intro "tikken" van een halve tel lijkt te horen, kan het mis gaan. Ik heb het je natuurlijk niet horen spelen, dus misschien is dit het niet, maar ik heb dit in elk geval vaker zien gebeuren bij beginnende leerlingen.
Kun je ook kunnen aangeven op welk tijdstip (in het bestand) ik dan zou moeten beginnen met spelen?
Ja, en sprinters deel 3. Verder is er nog scales en een boek met kerstliedjes. Toen ik begon, heb ik nog net twee lessen gehad voordat de zomervakantie begon en speelden we uit de 21ste eeuw. In de vakantie ben ik de boeken van cello time gaan spelen. Ik vond ze erg leuk en ook mijn kinderen spelen er ook met veel plezier uit.Fiddle time joggers is dan deel 1 neem ik aan ? en runners deel 2 etc ?
Teveel boeken is misschien ook niet goed ?!
Dat vind ik ook een groot voordeel van Stepping Stones. Je hebt van elk liedje ook een versie waar je kunt horen hoe het moet. Dat mis ik een beetje bij de 21e eeuw, want dan had ik die $%#&&^Bromvliegen al wel onder de knie gehad. Om maar wat te noemen.Wat ik lastig vind aan de boeken van de 21ste eeuw is dat ze alleen begeleiding bevatten en niet ook een versie waar de melodie die de leerling speelt op meegespeeld wordt. Als je net begint en geen ervaring op een ander instrument hebt, is mijn ervaring dat een leerling daar niet altijd goed uitkomt. Natuurlijk is het wel heel leerzaam om het op deze manier te doen, maar als het frustrerend is, zou je eens uit een methode kunnen spelen waar per liedje een versie met melodie en een versie zonder melodie op staat. Een aardige methode die dit heeft is de fiddle time joggers/runners/sprinters. In het eerste deel (joggers) wordt overal de melodie meegespeeld, in de volgende delen staan de stukjes met en zonder melodie op de cd.
De opbouw vind ik in de cello-versie van de 21ste eeuw wel mooier, maar ik weet niet of die bij de viool ook zo is. Bij cello leer je de eerste vinger in de eerste positie en daarna in de vierde positie en ga je daarna pas door naar de derde vinger (2e bij viool). Op die manier kom je niet "vast" te zitten in de eerste positie en wen je er sneller aan dat je ook in andere posities kunt spelen. Ook komt de streekindeling steeds heel logisch uit, wat bij cello time niet zo is. Maar om ernaast te doen, is cello time of fiddle time wel heel leuk en toegankelijk.
Hahaha, ocharme. Ik snap wat je bedoelt. Heb mezelf moeten inhouden om mijn viool niet gillend het raam uit te keilen na de Bromvliegen (nog steeds niet gelukt) dus de kick als het lukt is dan vast erg groot!Nou Hennetje, ik heb nu (ook weer) een liedje waar ik niet uit kom. Het begint met 8 achtste maten en is alleen maar trommel. Het heet dan ook Indian Joe. En het is me een partij frustrerend !
En daarna beginnen de liedjes met de tweede vinger op verschillende snaren, ze dansen nu allemaal door elkaar. Wel een gezellige boel hoor.