tinnitus en overgevoelig gehoor

Discussie in 'Overig' gestart door JanHut, 10 okt 2013.

  1. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ja, @Deano , het is uitzoeken wat het beste werkt. Ik vind, net als Frits het noemde, het veelbelovend klinken wat je schrijft. Als je in de eerste pogingen al zover bent zal het met verder inregelen en wennen veel kans van slagen hebben. Veel mensen hebben moeite met wennen en jij bent direct positief over verstaanbaarheid en horen van zuiverheid! Veel succes met wennen en de details van stand en volume.
     
    Deanone vindt dit leuk.
  2. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Al blijft het wennen Marcelita!
     
  3. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Dank je Jan Hut!
    Ik hoop dat ik er aan uitkom. Vast wel mbv de audiciën. Het is toch wel fijn om niet steeds te gissen wat er tegen me gezegd wordt. Vaak zei ik maarniks of gaf ik een antwoord wat nergens op sloeg. :oops:
    Dat zal nu niet zo vaak meer zijn.

    Ik zat bij de audiciën te wachten op mijn dochter. Zij was bezig met lenzen met de opticiën. Ik verstond wat de mensen naast me tegen elkaar zeiden! Niet altijd handig. Maar ik had het oorapparaatje 5 minuten in en merkte dat al meteen! Was erg opvallend!
     
    JanHut vindt dit leuk.
  4. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Het nare is wel dat het oorsuizen er nog steeds is. Niet dat ik verwachtte dat dat weg zou zijn....

    Er is een acupuncturist hier in het dorp. Die schijnt oorsuizen te kunnen behandelen. Niet met acupunctuur. Maar hij heeft een of ander kastje. Ik denk dat ik over een tijdje hem eens ga bellen hoe zo'n behandeling werkt. (Wat het kost ed) Bij veel mensen helpt het. Bij enkelen niet. Maar ik denk dat ik het wel eens wil proberen. Eerst wennen aan het gehoorapparaat. :)
    Is iemand hier bekend met een dergelijke behandeling?
     
  5. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dat is dus nog het volgende dat uit de weg moet worden geruimd! Ik hoop van harte dat die behandeling met dat kastje!
     
    Deanone vindt dit leuk.
  6. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ik volg zoveel mogelijk de ontwikkelingen en ken dit kastje niet. Of het moet het kastje zijn dat BeterHoren, na onderzoek in Engeland, geïmporteerd heeft. Tot nu toe lees ik bij zulke ontwikkelingen: sommigen hebben er behoorlijk baat bij, sommigen ervaren wat verlichting, bij sommigen helpt het niet.
     
  7. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ruisje in hoortoestel.
    @Deano nog een tip: hebben jouw hoortoestellen ook de mogelijkheid van een ruisje? Vaak is dat zo en sommigen helpt het (maskeerder). Ik heb een periode een ruismaskeerder gebruikt en dat was best rustgevend. Sommigen vinden dat het het horen en verstaan ook wel weer belemmert (volume net laag genoeg houden kan dan helpen).
     
  8. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Laatst bewerkt: 5 jan 2017
  9. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Ik volg deze ontwikkelingen met belangstelling, evenals TRT (tinnitus retraining therapie, IntoEars).
    De 75% die er baat bij heeft volgens BeterHoren: zulke resultaten heb ik in Nederland nog niet gelezen. Voor zover ik het nu kan overzien is deze benadering kansrijk als het bij de persoon aanslaat, zijn er ook twijfels en wordt het duur gevonden (E 3000,-).
    Info over allerlei ontwikkelingen houd ik bij via vereniging NVVS en stichting HoorMij en tijdschrift HoorMij.

    @Deano , de therapeut die ongeveer hetzelfde biedt, terwijl je maar 1x hoeft te komen, dat zal aanzienlijk goedkoper zijn. Bij BH is het een traject (en betaal je voor alle begeleiding). Hopelijk stelt de therapeut in 1 sessie het apparaat wel heel nauwkeurig in.
     
  10. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Ik vraag hem dan eerst goed uit @JanHut .
    Ik wacht er ook nog even mee. Ik wil eerst heel goed gewend zijn aan het gehoorapparaat.
    Dank je voor het delen voor je ervaringen!
     
  11. Muzirene

    Muzirene |♫♫|♫

    Lid geworden:
    23 apr 2012
    Berichten:
    2.202
    Homepage:
    Heej, dan zie ik je waarschijnlijk zaterdag?.... :D
     
  12. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Oh leuk! Gezellig!
     
  13. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
  14. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Of het werkt ligt er ook aan welke vorm van tinnitus je hebt.
    Zal wel net als bij de behandeling met dat kastje zijn.
     
  15. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Hoe ze het doen, weet ik niet, maar het valt mij wel op dat er iets van ademtherapie bij komt kijken.
    Gaat dat dan met een kastje? En hoe dan?
     
  16. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Nee, het zijn aparte therapieën. Adrmtherapie of een therapie met een kastje.
     
  17. JanHut

    JanHut ♫ ♪

    Lid geworden:
    27 aug 2013
    Berichten:
    1.439
    Wat ik ervan hoor, lees en zelf ervaren heb: adem- en ontspanningstherapie helpt voor de gevolgen van tinnitus. Daardoor indirect ook voor de tinnitus; die wordt sterker bij stress en iets milder bij ontspanning. Sommige therapeuten zetten het in als ondersteuning.
     
  18. Marcelita

    Marcelita |♫♫|♫♫|♫♫|

    Lid geworden:
    6 jan 2014
    Berichten:
    6.120
    Homepage:
    Dank voor de uitleg! Fijn ook te horen dat je er zelf voordeel aan hebt gehad!
     
    JanHut vindt dit leuk.
  19. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Vraagje aan degene met gehoorapparaat:
    Hoe snel is het batterijtje leeg? Kan dat variëren? De audiciën zei dat het een dag of 3-4. Zaterdag heb ik het batterijtje vervangen. Ik vraag me steeds af of het gehoorapparaat het nog doet. Misschien ben ik het al redelijk gewend? Ik kreeg vanmorgen gemopper te horen dat ik het weer niet verstond. (Ik had het gehoorapparaat nog niet in)
     
  20. Deanone

    Deanone Anouschka

    Lid geworden:
    29 sep 2009
    Berichten:
    1.253
    Vanavond bij het orkest vroeg ik aan mijn buurvrouw; Wat is dat geruis toch wat ik hoor? Het lijkt wel een ventilator.
    Nee joh, zei ze. Dat is de verwarming!
    Haha... ik heb dat ding nooit gehoord! Nu vanavond (met gehoorapparaat) wel! :p:D
    Was wel een irritant geluid. :eek:
     
    Marcelita, marloes s en JanHut vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina