Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Die heb ik ook ja, maar op dit moment gaat het niet zo hard, omdat we bezig zijn met het concert in b mineur van Rieding. Ik weet alleen niet welk boek ik hierna krijg, misschien deel 2, misschien een ander boek.Deano zei:Speel Viool! Vioolmethode deel 1 van
Jaap Elst, Wim Meuris, Gunther van Rompaey. Uitgeverij De Hakske.
Er zitten 2 cd's bij waarom pianobegeleiding staat.
Kent iemand deze methode?(en nog meer)
Jaap, heb je al eens geprobeerd om met een tuner te spelen? 't Is een dingetje die bij elke toon die je speelt met een lampje aangeeft of die zuiver is of vals (en hoe groot de afwijking is) De mijne is van het merk KORG en voor € 20 of € 30 te koop bij een muziekwinkel.jaap zei:Sorry, weet ik wel, de 4de vinger is gelijk aan de volgende open snaar.komen019 zei:Jaap, als je in de 1e positie speelt, moet je niet de derde, maar de vierde vinger vergelijken met de open snaar!
Daarin zit hem de kneep.
Overigens, wanhoop niet, dit alles hoort nu eenmaal bij het moeilijke proces van viool leren spelen. Ik weet er alles van...
Maar de 3de vinger op de A-snaar is bv gelijk aan de lagere D-snaar, ook een D.
Het vergelijk dus van D met D met alleen een oktaaf verschil.
En dat is best wel moeilijk te horen of dat goed klinkt als
je beide snaren tegelijk aanstrijkt vind ik.
Alleen als je er ver naast zit hoor je dat je fout zit.
Weet je wat je ook kan doen?jaap zei:Sorry, weet ik wel, de 4de vinger is gelijk aan de volgende open snaar.komen019 zei:Jaap, als je in de 1e positie speelt, moet je niet de derde, maar de vierde vinger vergelijken met de open snaar!
Daarin zit hem de kneep.
Overigens, wanhoop niet, dit alles hoort nu eenmaal bij het moeilijke proces van viool leren spelen. Ik weet er alles van...
Maar de 3de vinger op de A-snaar is bv gelijk aan de lagere D-snaar, ook een D.
Het vergelijk dus van D met D met alleen een oktaaf verschil.
En dat is best wel moeilijk te horen of dat goed klinkt als
je beide snaren tegelijk aanstrijkt vind ik.
Alleen als je er ver naast zit hoor je dat je fout zit.